تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۸
در منظر امام خمینی (ره)، راه موفقیت رویکرد جهان‌گرایانه اسلامی، در صدور انقلابی است که به تحقق یک حکومت اسلامی انجامیده است.
انقلاب اسلامی ایران، نقشه راه جهان‌گرایی در‌ اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، مجتبی قزاق میری، کارشناس روابط بین الملل در یادداشتی نوشت: یکی از عالی‌ترین الگو‌های قابل پیروی برای انسان‌ها، قرآن کریم و اهل بیت (ع) است و باید اذعان کرد که حضرت امام خمینی(ره) پس از امامان معصوم (ع ) والاترین الگوی عملی برای این عصر و نسل و همه اعصار و نسل‌ها است.

یکی از ویژگی‌های مهم امام خمینی (ره) علاوه بر حضور در صحنه، اصول مکتب سیاسی خود را برای مردم تبیین می‌کرد و آنان را به‌ایمان روشن بینانه و آگاهانه رساند و در نتیجه آثار شوم تسلط قدرت‌های طاغوتی را در این کشور برطرف و دنیا را متحول کند.

با پیروزى انقلاب اسلامى ایران پیام‏هاى امام‏ خمینى (ره) در سراسر جهان طنین ‏افکن شد و بسیارى از مناسبات اجتماعى، سیاسى، اقتصادى و فرهنگى جهان معاصر را عمیقاً متحول ساخت و الگوى تازه‏اى به جهانیان ارائه کرد.

از شاخص‌های عصر امام خمینی (ره) بیداری دینی و معنوی بشر معاصر است چراکه‌ایشان آغاز‌گر در جهان امروز بوده‌اند و نهضت عظیم اسلامی و خیزش بی‌سابقه ملت‌های مسلمان و امواج بیداری اسلامی، تحقق وعده امام راحل است.

بی‌تردید بیداری اسلامی و معنوی جاری در جوامع اسلامی و غربی، ره آوردش، روش و منش الهی رهبر کبیر انقلاب و حماسه عظیم آن یگانه دوران است.

امروز دنیا شاهد آن است که میلیون‌ها انسان سرخورده از مناسبات ظالمان حاکم بر دنیای محرومین و پابرهنگان با اقتدا به الگو‌های حماسه آفرین امام راحل راه مقاومت و مقابله با نظام را در پیش گرفتند.

در‌اندیشه و سیره سیاسی امام خمینی (ره) مبتنی بر مبانی دینی، دارای مختصات خاص خود است و در این رویکرد آرمان‌گرایی واقع‌بینانه، صدور انقلاب اسلامی یک راهبرد با دو وجه راهبردی است که به تأمین منافع ملی توأمان با پیگیری مسئولیت‌های فراملی میانجامد.

امام خمینی‌(ره) ثابت کرد که اسلام قادر است بر اساس اصول‌اندیشه‌ها و حفظ هویت خود در عصر پیشرفت علوم حکومت تشکیل دهد و مستضعفان جهان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با الهام از رهنمودهای‌ایشان با روحیه حق طلبی به مقابله با استکبار پرداختند.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdccssqs02bqei8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما