تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۰
رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: امام (ره) از سرآمدان تاریخ ماست؛ سرآمدان را نمی‌شود حذف یا تحریف کرد.
امام (ره) از سرآمدان تاریخ ماست؛ سرآمدان را نمی‌شود حذف یا تحریف کرد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام (ره) بزرگوار پرچم برافراشته رسالت‌های الهی در عصر جاهلیت مسلط قرن‌های اخیر بود بیان کردند: سی و چند سال است که این جلسه باشکوه و مبارک تشکیل می‌شود. موضوع بحث در این جلسه در همه این سال‌ها عمدتاً امام بزرگوار بوده است. نسل‌های جدید این کشور به آشنایی بیشتر با امام بزرگوار نیازمندند و قدیمی‌ها هم همین‌طور؛ همه ما نیازمند این هستیم که با ابعاد این شخصیت چندبعدی بیشتر آشنا شویم.
 
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی افزودند: درباره امام (ره) بزرگوار اولین نکته این است که ایشان از سرآمدان تاریخ ماست نه فقط از سرآمدان روزگار ما؛ سرآمدان کسانی هستند که در هر رشته‌ای و بخشی از بخش‌های معارفی و عملی انسان‌ها، دارای عظمت هستند؛ در میان اشخاص باعظمت به آنهایی که یک‌سروگردن از بقیه بالاترند سرآمد گفته می‌شود.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: برخی تنها سرآمد روزگار خود نیستند؛ بلکه سرآمد تاریخ‌اند؛ سرآمدان را نه می‌توان از حافظه تاریخ حذف کرد و نه می‌شود تحریف کرد.
 
ایشان تصریح کردند: سرآمدان نه این که تبلیغات مخالفان نتواند چهره‌های آنها را بد معرفی کند، چرا؛ رسانه‌های تبلیغاتی که روز را شب و شب را روز معرفی کرده و روزبه‌روز مجهزتر می‌شوند می‌توانند چنین کاری کنند؛ اما اینها کف روی آب است، خورشید زیر ابر باقی نمی‌ماند.
 
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: ابن‌سینا و شیخ طوسی بعد از هزار سال از دوران خود هنوز هم می‌توانند خود را معرفی کنند؛ اما ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) وسیع‌تر و متنوع‌تر از ابن‌سینا و شیخ طوسی است. خصوصیاتی که در تشکیل شخصیت امام (ره) تأثیر دارند به‌مراتب بیشتر از ویژگی‌هایی است که در شخصیت آن افراد حضور دارد.
 
مقام معظم رهبری تصریح کردند: امام خمینی (ره) در دانش‌های دینی سرآمد است؛ در فقه فلسفه و عرفان نظری سرآمد است؛ امام در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزکارانه سرآمد است؛ امام (ره) در استحکام شخصیتی خود و اراده و قیام برای‌خدا و سیاست‌ورزی الهی و ایجاد تحول در نظام بشری سرآمد است؛ این خصوصیات در هیچ‌کدام از سرآمدان تاریخ ما جمع نشده است؛ اما در امام (ره) جمع است.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: بنابراین امام (ره) را هیچ‌کس نمی‌تواند از حافظه تاریخ حذف کند یا شخصیت او را تحریف کند؛ چند صباحی ممکن است دروغ‌پردازی شود؛ اما برای همیشه نیست.
 
مقام معظم رهبری گفتند: نکته بعد اینکه این است که امام بزرگوار سه عمل عظیم، بزرگ و تاریخی و سه تحول بزرگ در سطح کشور ایران، امت اسلامی و جهان به وجود آوردند. این سه تحول هیچ‌کدام سابقه ندارد.
 
ایشان یادآور شدند: تحول در سطح کشور این بود که انقلاب اسلامی را به وجود آورد. انقلاب را مردم انجام دادند؛ اما امام (ره) به وجود آورد. این انقلاب یک ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست و مردم‌سالاری را جایگزین آن کرد.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند: این انقلاب یک نظام دست‌نشانده و ذلیل در مقابل قدرت‌ها را از میدان خارج و یک نظام مستقل و متکی به عزت ملی را جایگزین آن کرد. این نظام یک حکومت ضداسلام را از میدان خارج کرد و به‌جای آن یک حکومت اسلامی پایه‌گذاری کرد و بنا نهاد. 
 
ایشان تصریح کردند: این انقلاب استبداد را با آزادی، بی‌هویتی روزافزون را به هویت ملی و اعتمادبه‌نفس تبدیل کرد. این انقلاب یک ملت چشم دوخته به دست اجانب را به نیروی «ما می‌توانیم» مجهز کرد. اینها معجزه‌های این انقلاب عظیم است و این تحول بزرگی است که حضرت امام (ره) در سطح کشور به وجود آورد. 
 
رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: «ما می‌توانیم» کلید حل همه مشکلات است. ما مشکلات داشتیم، داریم و خواهیم داشت. اما آن چیزی که می‌تواند این مشکلات را برطرف کند و مشکلات گذشته را برطرف کرده و در آینده هم علاج مشکلات ما است همین نیروی ما می‌توانیم است که این روحیه را انقلاب امام بزرگوار در این کشور به وجود آورد.
 
ایشان گفتند: اما آنچه در سطح امت اسلامی روی داد، این بود که جریان بیداری اسلامی را امام (ره) به راه انداخت. دوره انفعال و بی‌تحرکی در دنیای اسلام با حرکت امام (ره) به سمت ضعف و نابودی حرکت کرد. امروز امت اسلامی نسبت به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران قبل از امام (ره)، پرتحرک‌تر، فعال‌تر، آماده‌تر و سرزنده‌تر است اگرچه همچنان نیاز به بیشتر کارکردن در این زمینه محسوس است.
 
رهبر معظم انقلاب بیان کردند: مسئله فلسطین پس از آنکه به خیال صهیونیست‌ها و پشتیبانانشان مسئله تمام شده به‌حساب می‌آمد و دیگر بنا نبود فلسطینی مطرح شود با تحول و حرکت امام (ره) در سطح امت اسلامی به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شد. امروز مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام محسوب می‌شود.
 
حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: امید موتور حرکت امام(ره) بزرگوار بود این امید در رفتار و گفتار امام(ره) به وضوح دیده می‌شود. در دهه ۲۰ امام(ره) در دست نوشته‌هایی از قیامت الله سخن می‌گوید که به خط خود امام(ره) در کتابخانه مرحوم وزیری در یزد حفظ می‌شود. در دهه ۴۰ وارد میدان قیام شد و در دهه ۶۰ که دهه تنش‌های مُهیب سیاسی، امنیتی و نظامی بود خم به ابرو نیاورد.
 
رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: در این چند دهه این سرچشمه جوشان امید در دل امام(ره) بود که این تاثیرات را گذاشت؛ خود امام(ره) در بیانی می‌گوید من در طول سالهای مبارزه تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرگز دچار یأس نشدم و معتقدم وقتی ملتی چیزی را بخواهد آن چیز تحقق می‌یابد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه درباره حوادث سال گذشته گفتند: طراحی فکری اغتشاشات پاییز سال گذشته در اتاق‌های فکر غربی با پشتیبانی تسلیحاتی و همچنین رسانه ای وسیعی انجام شد.
 
ایشان ادامه دادند: پادویی آنها را عناصری که پشت به وطن کرده بودند انجام دادند. عناصری که به کشور خود خیانت کردند و از اینجا به خارج رفتند و مزدور و عامل سیاست‌های دشمنان ایران و نه فقط دشمنان جمهوری اسلامی بلکه دشمن ایران بودند. پیاده نظام آنها هم در داخل بودند تعدادی از آنها افراد مغرض و تعدادی افراد غافل بودند جمعی هم اراذل و اوباش بودند که پیاده‌نظام اغتشاش بودند.
 
ایشان یادآور شدند: از اتاق‌های فکری دشمن در خارج بگیرید تا اراذل و اوباش خیابان‌های تهران این مجموعه تشکیل دهنده اغتشاشات بود، فکر همه جای آن را کرده بودند، در رادیو و تلویزیون‌های کشورهای خارجی بی ملاحظه و بدون رودرواسی ساختن بمب دستی را به مردم یاد می‌دادند. شعار تجزیه ایران و حرکت مسلحانه در خیابانها را با سلاح‌های قاچاق ترویج کردند اراذل و اوباش‌شان، دانشجو یا طلبه بسیجی را در خیابان با شکنجه به قتل رساندند.
 
مقام معظم رهبری تصریح کردند: در داخل افراد مغرض شعار دادند؛ در خارج هم برخی افراد سطح بالای دولت‌های خارجی با دشمنان عکس یادگاری گرفتند فکر می‌کردند کار تمام شده است. طراحی آنها به گونه‌ای بود که فکر می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام شده و فکر می کردند ملت ایران را می توانند به خدمت بگیرند؛ احمق‌ها باز هم اشتباه کردند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اما ملت ایران به فراخوان‌ها توجه نکردند و جوان‌های متعهد در خیابانها و دانشگاه‌ها توانستند کارهای بزرگی انجام دهند. بسیج دانشجویی و بسیج اقشار و همچنین مردم متدین و متعهد وظایف خود را انجام دادند و دشمن را ناکام کردند و نقشه دشمن باطل شد ولی این هشدار به همه داده شد که از کید دشمن غفلت نکنیم.
 
رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند: مشکلات در کشور وجود دارد دشمن این مشکلات را مرتبا به رخ جوان ایرانی می‌کشد. مشکلات معیشتی و تورم داریم این مشکلات وجود دارد دشمن سعی می‌کند این مشکلات را - که همگی قابل رفع هستند و ان شاء الله به توفیق الهی رفع خواهد شد- ابزاری برای خاموش کردن نور امید در دل جوانان قرار دهد در حالی که این مشکلات  رفع شدنی است. مشکلات نباید امید را تضعیف کند.
 
گفتنی است: سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی امروز یکشنبه با حضور آحاد مردم و مسئولین لشکری و کشوری، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی در حرم مطهر امام (ره) در حال برگزاری است.
  https://asrehamoon.ir/vdcb58b85rhb05p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما