تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۸
نیمه خرداد، یادآور به سوگ نشستن ملت ایران در غم فراق بنیانگذار انقلاب اسلامی و آغاز قیام ملتی مؤمن و انقلابی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ است.
خرداد و باز روز‌های غم‌بار
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان در یادداشتی نوشت: در ماه خرداد ظاهراً سری نهفته است، نیمه خرداد ۱۳۴۲ که حضرتش از آن انتظار فرج داشت و اینکه وصالش با حضرت حق نیز در نیمه خرداد اتفاق افتاد! خمینی روح الله حق بزرگی گردن همه ما دارد، آنان که با او بودند و آنان که او را ندیدند، اصحاب، انصار و تابعین. چرا که او راه را گشود تا حرکت امکان‌پذیر شود، و موانع را از سر راه برداشت تا دیگران آسیب نبینند، او سرباز بود اما سرباز خدا! او مصداق عین الیقینی بود که حق الیقین شد، آمدنش برای شدن بود، تا راه استقامت نشان شود، و رفتن ارزش باشد نه ماندن چرا که ماندن اضمحلال است و رفتن معراج و او در نیمه خرداد عروج نمود.

بدون شک، تجلیل و تکریم امام راحل عظیم الشأن و تعظیم شخصیت والای‌ایشان، ادای دین به همه کسانی است که طی سالیان طولانی در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی جانفشانی نموده و مولود آن، جمهوری اسلامی ایران بود که با رهبری امام خمینی و به پشتوانه ملتی سرافراز و خستگی ناپذیر، به برکت خون شهیدان و مجاهدان راه فضیلت به بار نشست.

شرایط خطیر امروز که انقلاب اسلامی، همچنان پر افتخار و مقتدر، به حیات بالنده و پر برکت خود ادامه می‌دهد و دستاورد‌های نوین آن استکبار جهانی را مقهور عظمت و اقتدار خود ساخته است، توصیفات دقیق و پراهمیت رهبر معظم انقالب درباره امام راحل به عنوان یک عنصر بازدارنده مقابل خط تحریف و انحراف، باید چراغ راه همه عاشقان امام و راه امام قرار گیرد و بر تارک آن این کلام می‌درخشد که: امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است.

نام او پرچم این انقلاب و راه او راه این انقلاب و اهداف او اهداف این انقلاب است. راه او راه ما، هدف او هدف ما و رهنمود‌های او مشعل فروزنده ما است.

امروز، گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی و یوم الله ۱۵ خرداد و تجدید میثاق با امام عظیم الشأن و شهدای تاریخ ساز انقلاب اسلامی و بیعت مجدد با مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز مد ظله العالی، رمز ماندگاری انقالب و نظام اسلامی را اطاعت از ولی فقیه زمان و حفظ وحدت، بصیرت و‌ایستادگی ملی در برابر دشمنان دانسته و تأکید می‌نماییم که رمز بقا و تکامل خط و راه امام در وحدت و انسجام ملی نهفته است.

بی‌شک تبیین منظومه فکری امام راحل و دیدگاه‌ها و رهنمودهـای جانشین صالح آن حضـرت، به ویژه برای نسل جوان امروز می‌تواند ضمن حفظ هویت‌ایمانی و انقلابی میهن اسلامی، تلاش‌های دشمنان در تحریف انقلاب اسلامی و معمار کبیرش و نیز به فراموش سپردن آرمان‌ها و اهداف بلند و تمدن ساز آن را مأیوس و ناکام گذارد.

امام(ره) روح اعتماد بنفس را در ملت ایران تزریق کرد

امام خمینی(ره) با قیام و انقلاب خود درس آزادی خواهی و استقلال طلبی برای تمام مردم و کشور‌هایی که تحت سلطه و ظلم ابر قدرت‌ها هستند داشت.

بزرگترین درس مکتب امام برای جامعه اعتماد به نفس بود که روح خودباوری و اعتماد بنفس را به ملت ایران تزریق کرد و باعث شد جامعه ایران خود را لایق و شایسته استقلال و عزت ببیند و برای تغییر سرنوشت خویش قیام انقلابی کنند.

شخصیت امام خمینی(ره) نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان شناخته شده و ممتاز است امام برای تمام جهانیان الگوی عزت خواهی و آزادی خواهی و استقلال طلبی می‌باشند و الهام بخش تمامی مظلومان و کشور‌های زیر سلطه‌ی ظلم است.

مکتب امام مکتب توحید، مکتب انبیا و اولیا، شهامت، عدالت، ظلم ستیزی، حقانیت، استکبارستیزی، عزت و شهادت است.

جامعه ایران در زمان طاغوت بدلیل وابستگی به دیگر کشور‌ها و عدم استقلال و خودباوری گرفتار طیف وسیعی از مسائل بود که با پیروزی انقلاب وباتکیه بر‌ایمان و خودباوری، تلاش وکوشش، مجاهدت و پیشرفت در تمامی زمینه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی وتربیتی روز به روز در حال رشد وشکوفایی بوده و امروز ایران درتمامی عرصه‌ها جز سرآمد‌ها است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcexz8zejh8pwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما