تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۱
دادستان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: ادعا‌ها در مورد وضعیت جسمی شعیب میربلوچزهی صحت ندارد.
کذب‌گویی این‌بار درباره یک زندانی بلوچ/ شعیب میربلوچزهی در سلامت کامل است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، رسانه‌های معاند در ادامه دروغ‌سازی‌های خود و دامن زدن به اخبار جعلی، با هدف دامن زدن به احساسات مردم سیستان و بلوچستان ادعا‌هایی را در مورد یک جوان بلوچ مطرح کرده‌اند.

این رسانه ادعا کرده‌اند جوانی به نام شعیب میربلوچزهی در زندان زاهدان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه سر دچار شکستگی شده است. معاندین در دروغ پردازی پیرامون فرد مورد اشاره به همین حد بسنده نکرده و مدعی شده‌اند: در زندان اقدامات درمانی در مورد این فرد انجام نشده است.

پیگیری‌های از مراجع قضائی استان نشان می‌دهد ادعا‌های موصوف در مورد میربلوچزهی صحت نداشته و بلافاصله پس از انتشار شایعات در فضای مجازی به بهداری زندان فراخوانده شده و ویزیت شده است.

در ویزیت‌های انجام شده هیچ آثار ضرب و جرح و شکستگی در بدن شعیب میربلوچزهی مشاهده نشده است. یک محل شکستگی قدیمی در ناحیه سر شعیب میربلوچزهی مشاهده شده است که براساس اعلام خود مددجو این شکستگی مربوط به دوران کودکی وی بوده است.

حتی در آخرین مورد شعیب میربلوچزهی امروز (دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲) توسط پزشک زندان معاینه شده است.

همچنین در پی بالا گرفتن شایعات پیرامون این فرد در روز‌های اخیر مسئولان زندان نیز با پیگیری وضعیت وی با او ملاقات کرده‌اند.

این مددجو در زندان زاهدان از امکانات رفاهی و خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار است.

مهدی شمس آبادی، دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز در مورد شعیب میربلوچزهی گفت: شعیب میربلوچزهی اواخر هفته گذشته با خانواده خود ملاقات داشته و ادعا‌ها در مورد وضعیت جسمی این فرد صحت ندارد و هیچ بیماری ندارد.

وی تأکید کرد: خود فرد نیز تاکنون ادعای در مورد بیماری و ناراحتی جسمی به مسئولان زندان مطرح نکرده است.

دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: هر زمانی که خانواده شعیب میربلوچزهی درخواست ملاقات داشته باشند می‌توانند با این فرد ملاقات داشته باشند.

وی گفت: حکم این فرد غیر قطعی است و هنوز در دیوان عالی کشور تأیید نشده است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfcydyxw6dv0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما