تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۰
صف‌های طولانی که خیال کوتاه شدن ندارد؛

تمام زندگی شهروندان‌ دلگانی ایستادن در صف نانوایی شده است

مردم دلگان از صف‌های طولانی تهیه نان در این شهرستان گلایه‌مند هستند.
تمام زندگی شهروندان‌ دلگانی ایستادن در صف نانوایی شده است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامونف نان به‌عنوان خوراک اصلی مردم در وعده‌های غذایی جای دارد باتوجه‌به عادات غذایی مردم سیستان و بلوچستان نان جز جدایی‌ناپذیر سفره هست و همراه تمام وعده‌های غذایی است، نان یکی از مهم‌ترین منابع انرژی برای بدن است و در سلامتی نقش دارد.

دولت تصمیم گرفت؛ جهت جلوگیری از فروش آزاد نان و دیگر تخلفات فروش نان با کارت‌خوان‌های مخصوص باشد، نانوایی‌ها به دستگاه کارت‌خوان سیار مخصوص نانوایی تجهیز شدند که مشتری با آن می‌تواند نان خود را انتخاب و مبلغ را کارت بکشد.

باتوجه‌به تمهیدات در نظر گرفته از سمت دولت بازهم در سیستان و بلوچستان در ارتباط با تهیه نان مشکلات فراوان داریم، مردم برای تهیه نان در برخی شهرستان‌های استان مدت زیادی را در صف سپری می‌کنند نانوایی‌هایی که علی‌رغم باز بودن پخت ندارند، قطع‌شدن اینترنت که فروش را متوقف می‌کند و مشکلات بسیار دیگری باعث شده که مردم ساعت‌ها در صف نان بایستند.

حدود ۱۰ روز گذشته هم گزارشی مبنی بر «داستانی که هر روز در شهرستان دلگان تکرار می‌شود» در این پایگاه خبری کار شده بود اما در این مدت تغییری در کوتاهی صف‌ها ایجاد نشد و شهروندان برای تهیه نان با سختی‌های زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

یکی از شهروندان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: سهمیه نان در این شهرستان به سودجویان داده می‌شود این افراد به‌صورت فله‌ای نان را تهیه می‌کنند و پس از آن نان شهروندان به دست افراد دیگری می‌رسد.

شهروند دیگری افزود: تمام زندگی مردم در صف‌ ایستادن شده، صف نفت، صف بنزین، صف گاز، صف نان؛ مردم کی کار کنند چه زمانی به امور زندگی برسند؟ باید برای این مسئله تدبیری‌ اندیشید وقت مردم ارزشمند است.

شهروند دیگری اذعان کرد: مردم دلگان برای تهیه نان دچار مشکل هستند از روستا‌های اطراف نیز برای تهیه نان به نانوایی‌های این شهرستان مراجعه می‌کنند این امر موجب افزایش صف و کمبود نان در خبازی‌های دلگان می‌شود.

سهمیه نان با کارت است

بهزاد بامری، فرماندار دلگان در گفتگو خبرنگار ما بیان کرد: علت اصلی صف‌های طولانی نانوایی‌های دلگان ایرادات مربوط به سامانه نانینو و مشکلات قطع‌شدن اینترنت و عدم آنتن‌دهی مناسب در این شهرستان است.

وی در ارتباط با مسئله حضور روستاییان در دلگان افزود: حضور روستاییان در این شهرستان همیشه وجود داشته، روستاییان برای درمان و کار‌های اداری به دلگان مراجعه و نان موردنیاز را تا زمانی که در شهر هستند خریداری می‌کنند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdci3zazrt1aqr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما