تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۴۳
اداره برق دوراهی پادیک شهرستان سرباز ۴ میلیارد ریال از مغازه‌داران برای حل مشکل قطعی برق وصول کرد.
چرا اداره برق ۴ میلیارد از مغازه‌داران سربازی دریافت کرد؟




به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، روستای پادیک از توابع سرباز برای مدت طولانی دچار قطعی برق شده است، این در حالی است که وابستگی زندگی مردم به برق انکارناپذیر است و با پیشرفته‌شدن بانک‌ها و نظام پرداختی رواج پول نقد نیز کم شده و تمام‌پرداخت‌ها با کارت‌های بانکی انجام می‌گیرد بنابراین گردش‌های مالی نیز دچار مشکل می‌شود.

در این روستا انشعاباتی از دکل اصلی برق به‌صورت غیرمجاز صورت‌گرفته که این موارد جزء تخلفات برقی است و اداره برق با آن برخورد می‌کند.

یکی از شهروندان روستای پادیک در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: شهروندان برای رفع‌شدن و حل مشکل قطع بودن برق دوراهی پادیک مبلغ ۴ میلیارد ریال پول را پرداخت کرده‌اند بااین‌وجود هنوز برق وصل نشده است.

وی افزود: قریب سه هفته است برق دوراهی پادیک در سرباز قطع است و هیچ‌کس نیز جوابگو نیست، اداره برق شهرستان سرباز از مغازه‌داران این منطقه هزینهٔ رفع این مشکل را گرفته است؛ اما جوابگو سؤالات و حل مشکلات مردم نیست.

شهروند دیگری گفت: ترانس برق این دوراهی که منطقه تجاری محسوب می‌شود سوخته و بنا بر گفته اداره برق با پرداخت مبلغ ۴ میلیارد ریال ترانس جدید خریداری می‌شود، مغازه‌داران پول را پرداخت کرده‌اند؛ اما خبری از ترانس و وصل برق نیست، وصل ترانس برق جدید وظیفه اداره برق است چرا که ماهانه مقدار زیادی پول برق دریافت می‌کند؛ ولی اینجا دست‌به‌جیب مردم شده است.

برق‌رسانی و واگذاری انشعاب برق به مغازه‌داران دوراهی پادیک

ولید رسولی، مدیر اداره برق سرباز در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در خصوص برق‌رسانی به مغازه‌های تجاری دوراهی پادیک از توابع دهستان سرکور بخش مرکزی سرباز که از زمان ساخت و احداث مکان تا کنون تمامی مغازه‌ها به‌صورت غیرمجاز با نصب کابل مستقیم از ترانس اختصاصی سایت مخابرات، برق استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: سیمبانان پلیس برق شهرستان به‌منظور مقابله با برق‌های غیرمجاز و جلوگیری از آسیب جدی به شبکهٔ برق و سایر تبعات بعدی آن، اقدام به قطع و جمع‌آوری کابل‌های غیرمجاز نموده‌اند تا مغازه‌داران مذکور را به استفاده مجاز و دریافت انشعاب قانونی با نصب دستگاه لوازم، اندازه‌گیری کنند و همچنین مغازه‌داران مجاب شدند که برق‌رسانی به این محل با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور صورت پذیرد.

مدیر اداره برق سرباز اذعان کرد: مبلغ ذکر شده، به‌حساب پیمانکار مربوطه جهت نصب ترانسفورماتور و احداث شبکه واریز شده است که ترانسفورماتور آن در سریع‌ترین زمان ممکن نصب و همچنین شبکه احداث شد که بعد از تأیید ناظر و امر تحویل و تحول، ترانسفورماتور برق‌دار و اشتراک‌ها نیز واگذار و دستگاه‌های لوازم اندازه‌گیری دراسرع‌وقت نصب خواهد شد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcao6n6y49niu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما