تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۷
 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ارائه خدمات به خانواده‌هایی که مشمول طرح جوانی جمعیت می‌شوند نباید فقط به زمان تولد کودکان محدود باشد، بلکه این خدمات باید به خانواده‌ها در مدارس و مراحل بعدی زندگی نیز ارائه شود.
 ارائه خدمات به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت تداوم داشته باشد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، محمد کرمی در جلسه جوانی جمعیت با تسلیت فرارسیدن ایام ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای حادثه پانزده خرداد بیان کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب بااراده و باور قوی وارد میدان مبارزه شدند و با همراهی ملت ایران در برابر مستکبران جهان ایستادند و به پیروزی رسیدند؛ لذا ما نیز در انجام کارها باید بااراده و باور قوی وارد میدان شویم.
 
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح کشور افزود: موضوع جوانی جمعیت اهمیت ویژه‌ای دارد که برنامه‌ریزی‌، اجرا و پیگیری‌های مناسبی در این زمینه صورت‌گرفته است.
 
کرمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: مسئولان باید شرایط لازم و تسهیلات مطرح شده در این طرح را پیگیری و اجرا کنند.
 
استاندار با تأکید بر توجه ویژه به نوجوانان و جوانان به‌عنوان سرمایه‌های اصلی استان اذعان کرد: ایجاد تعاونی‌های دانش‌بنیان با همکاری دستگاه‌های اجرایی؛ جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، و بنیاد مسکن در راستای مهارت‌آموزی و آینده‌نگری جوانان و نوجوانان شتاب بیشتری بگیرد.
 
 وی با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش‌وپرورش در نظام تربیتی و تأثیر این نظام تربیتی بر خانه، خانواده و دانشگاه به همکاری همه سازمان‌ها با این نهاد تأکید کرد. 
 
کرمی با اشاره به دستورالعمل‌های طرح جوانی جمعیت بیان کرد: بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، و بانک‌ها موظف هستند، در زمینه تحویل زمین و ارائه تسهیلات اقدام نمایند.
 
استاندار با اشاره به مشکلات زوج‌های نابارور افزود: مسئولان مربوطه بایستی امکانات، تجهیزات و زمینه حضور متخصصین موردنیاز در مرکز ناباروری استان را فراهم کنند.
 
  وی با اشاره به مبانی نظری قوی، دستورالعمل‌ها و آموزه‌های قرآن بر اهمیت جایگاه این کتاب آسمانی و سیره اهل‌بیت در نظام تربیتی تأکید نمود.
 
کرمی خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ بسیار مهم است و بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در سطح جامعه در حوزه‌های جمعیت، اقتصاد، فناوری و....ریشه فرهنگی دارد که با بهره‌گیری از آموز‌ه‌های دین اسلام می‌توانیم این مسائل را حل کنیم.
 
 رسانه‌ها موضوع جوانی جمعیت را به‌درستی برای مردم تبیین کنند
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید موضوع جوانی جمعیت را برای مردم تبیین کنند، بیان کرد: بایستی جمعیتی داشته باشیم که هم به لحاظ کمی و هم کیفی یک جمعیت اثرگذار و بالنده برای جمهوری اسلامی و آینده استان به شمار بروند.
 
وی با تأکید بر اینکه شعارها را نیز باید به مرحله اجرا در بیاوریم، افزود: عوامل متعددی بر کاهش موالید مؤثر است که ما مسئولان باید این امور را تسهیل کنیم.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: باید باانرژی مضاعف و همت دوچندان بر موضوع جوانی جمعیت تمرکز کنیم.
 
وی با اشاره به مشوق‌ها در امر جوانی جمعیت تصریح کرد: باید برنامه‌ای جامعی را در شهرستان‌های هدف بومی‌سازی کنیم.
 
شریفی تأکید کرد: باید در بحث جوانی جمعیت الگوسازی کرده و کار رسانه‌ای عمیقی در این باره صورت گیرد.
 
وی بیان کرد: باید جمعیتی داشته باشیم که هم به لحاظ کمی و هم کیفی یک جمعیت اثرگذار و بالنده برای جمهوری اسلامی و آینده استان به شمار بروند.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdcfmydyjw6dvma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما