تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰
دولت از سرمایه‌گذاران در مناطق محروم بیشتر حمایت کند

در خواست یک تولیدکننده چابهاری از رئیس‌جمهور

تولیدکننده کنسرو ماهی گفت: نبود تسهیلات لازم و وجود مشکلات فراوان در امر تولید موجب ورشکست‌شدن تولیدکنندگان می‌شود.
در خواست یک تولیدکننده چابهاری از رئیس‌جمهور
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون؛ محمد شکری در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: شرکت تن‌ماهی شیلان و شباب اولین کارخانه تن‌ماهی در ایران بوده که مدتی پیش آن را واگذار کردم و در حال حاضر با شرکتی به نام شباب و شیلان در حال فعالیت هستند، از سال ۵۳ در این منطقه به کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در ارتباط با آبزیان فعالیت می‌کنم و به‌جرئت می‌توانم بگویم که در کل کشور مطرح شده‌ایم.

 وی با اشاره به مشکلات پیشروی سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: مشکلات بسیاری در پیشروی سرمایه‌گذار قرار دارد از جمله اینکه مالیات‌های سنگین در حال اجرا است.

این تولیدکنندگان با اشاره به اینکه در زمان تأسیس این کارخانه مکانی به نام منطقه آزاد وجود نداشت و به ما گفته بودند که در مناطق محروم معاف از مالیات هستیم، ادامه داد: از زمان حکومت پهلوی این کارخانه را در کنارک بنا نهاده‌ام و هم اکنون نه‌تنها مالیات‌های سنگین از ما می‌گیرند؛ بلکه هیچ‌گونه تسهیلاتی را هم که قبلاً به ما قول دادند به ما تعلق نگرفته است.

شکری با بیان اینکه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان انتظار حمایت از طرف دولت را دارد، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه تولیدکننده در این استان محروم سرمایه‌گذاری می‌کند و می‌ماند انتظار حمایت بیشتری دارد؛ ما در استان سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستیم و دولت سعی کند از تولیدکننده مالیات نگیرند و درد تولیدکننده را بدانند.

 وی با اشاره به بالابودن قیمت تولید، تصریح کرد: ماهی کیلویی ۱۰۵ هزار تومان است؛ اما از ما می‌خواهند که کنسرو را ۳۱ هزارتومان به فروش برسانیم درصورتی‌که هر کنسرو برای ما پنجاه و خورده‌ای تمام می‌شود.

 این سرمایه‌گذار غیربومی با بیان اینکه دولت می‌تواند مشوق‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشد، خاطرنشان کرد: حداقل ارز دولتی به ما بدهند عوض اینکه موز وارد کنند، موز از کالاهای اساسی نمی‌باشد اگر مردم موز نخورند اتفاقی در زندگی آن‌ها نمی‌افتد؛ اما ماهی و تن‌ماهی جز پروتئین‌ها هستند و باید در سبد غذایی مردم باشد به نظر بنده نیاز است بیشتر به فکر خوراک گوشت، مرغ و ماهی مردم باشید.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcc0sqsx2bqe18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما