> سرقت فیبر نوری مخابرات، دلیل قطعی ۱۰ ساعته در قصرقند | عصر هامون
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۰
نبود تأمین امنیت دکل‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان مشکل‌ساز شد؛

سرقت فیبر نوری مخابرات، دلیل قطعی ۱۰ ساعته در قصرقند

سرقت کابل‌های مخابرات شهرستان قصرقند و قطع خطوط تلفن ثابت، اختلال در زندگی و کسب‌وکار مردم را به دنبال داشته است.
سرقت فیبر نوری مخابرات، دلیل قطعی ۱۰ ساعته در قصرقند
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، این روزها مردم شهرستان قصرقند با مشکل عجیب افزایش سرقت کابل‌های تلفن مواجه شده‌اند و شهروندان خواستار برخورد قاطع با سارقان هستند.
 
عمده‌ای از خرابی تلفن‌های ثابت همچنین کابل و تجهیزات مخابراتی و علت قطع تلفن ثابت و اینترنت ناشی از سرقت سیم تلفن و دیگر تجهیزات مخابراتی از سوی سارقان است.
 
همچنین شهروندان قصرقند با قطع خطوط ارتباطی در طی چندین ساعت دست‌وپنجه نرم کردند و باتوجه‌به قطع خطوط ارتباطی در طی ساعات طولانی با مشکل عدم ارتباط مواجه بودند.
 
یکی از شهروندان قصرقندی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: هرچند که سرقت کابل‌های مخابرات عملی زشت و ناپسند است، ما نگران ادامه‌پیداکردن این جریان هستیم.
 
وی گلایه خود را مبنی بر عدم زیر ساخت مخابرات برای حفاظت از این تأسیسات می‌داند.
 
شهروند دیگری افزود: وقتی کابل‌های مخابرات به سرقت می‌رود، عدم رفع به‌موقع مشکل اهمال‌کاری مسئولان مشاهده می‌شود و با قطع خطوط ارتباطی در پی آن متوقف‌شدن کارت‌خوا‌ن و عابربانک همچنین تعلیق افتادن برخی کسب‌وکارها مشاغل را به همراه دارد.
 
به دلیل دسترسی آسان به تجهیزات، سارقان قسمتی از فیبر نوری را به سرقت بردند
علی هاشمزهی، فرماندار شهرستان قصرقند در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: منطقه زندانی حدود ۲۵ کیلومتری شهرستان قصرقند قرار دارد که دکل‌های مخابراتی در این منطقه مستقر هستند.
 
وی افزود: متأسفانه به علت نبود زیر ساخت برای تأمین امنیت دکل‌ها و دسترسی آسان افراد عادی به این تأسیسات، سارقان به‌راحتی این کابل‌های مسی سرقت می‌کنند و باعث بروز این معضلات در شهرستان می‌شوند.
 
فرماندار قصرقند با اشاره به زمان‌بر شدن اقدامات برای رفع معضل خطوط ارتباطی تصریح کرد: پس از اعلام قطعی سریعاً این موضوع در دستور کار قرار گرفت؛ اما به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر و پیداکردن محل دقیق قطعی تا ساعات پایانی روز به طول انجامید و پس از ساعت‌ها تلاش در نهایت مشکل برطرف شد.
 
 هاشمزهی با اشاره به اقداماتی در خصوص تأمین امنیت دکل و کابل‌های مخابرات خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تأمین امنیت دکل‌ها از ظرفیت معتمدین و محلی‌ها و با هماهنگی اعضای شوراهای صورت گیرد که نسبت به منطقه و مسیر گذر کابل‌ها و فیبر نوری شناخت بیشتری دارند.
 
انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdceez8zwjh8pxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما