کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد یک نماینده مجلس از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان هنرمندان استان را نمی‌شناسد/ انتخاب مدیران استان بر اساس شایسته‌سالاری نیست

17 خرداد 1402 ساعت 15:48

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان انتقاد کرد.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یک رسانه محلی بیان کرد: ️بابت اتفاقی که برای استاد اسپندار افتاد، متاسفم، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان که متولی این امر بوده، انتظار بیشتری می‌رفت، استاد اسپندار در جهان کم‌نظیر بود.
 
وی افزود: این انتقاد را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وارد می دانیم، هزاران نوع هزینه پرداخت می‌کنیم، اگر نتوانیم هزینه‌ای جزئی برای هنرمندان پرداخت کنیم جای تأسف دارد.
 
حسین زهی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان استان را نمی‌شناسد و برای شناسایی هنرمندان نیز وقت نگذاشته است. اگر استاد اسپندار با معرفی‌نامه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به هر بیمارستانی مراجعه می‌کرد، قطعاً کمک‌های خوبی به وی می‌شد.
 
وی اظهار کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی استان با وزارتخانه خود ارتباط ندارند و فقط آمارهای غیرواقعی می‌دهند، انتظار داریم که موضوعات را به نمایندگان خود در مجلس منعکس کنند تا نمایندگان از مسائل مطلع باشند و آن‌ها را پیگیری کنند.
 
این نماینده مجلس بیان کرد: افرادی که به‌عنوان مدیران دستگاه‌های اجرایی منصوب می‌شوند اگر بر اساس شایستگی فردی باشند خوب است؛ اما اغلب مشاهده می‌شود که اداره امور در توانشان نیست؛ ولی افراد و احزاب به نحوه انتصاب ورود می‌کنند و چند صباحی یک کرسی را اشغال می‌کنند، نمونه‌اش در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی که توجه کمتری به هنرمندان دارد.
 
حسین زهی گفت: انتصابات برحسب شایسته‌سالاری نیست، بلکه ملاحظاتی از قبیل اینکه با چه شخصی همراهی کرده، متأسفانه عادت خیلی بدی است و یکی از عوامل عقب‌ماندگی استان همین دلایل است.
 
انتهای خبر/ س
 
 


کد مطلب: 161357

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/161357/اداره-کل-فرهنگ-ارشاد-اسلامی-سیستان-بلوچستان-هنرمندان-استان-نمی-شناسد-انتخاب-مدیران-اساس-شایسته-سالاری-نیست

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir