تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۸
امام‌جمعه موقت زابل گفت: سند تحول و توسعه سیستان باید به سمت صنعت و تجارت سوق داده شود.
سند تحول و توسعه سیستان بر اساس صنعت و تجارت تدوین شود
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از اوشیدا، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی امین پس از سفارش به تقوای الهی در خطبه‌های این هفته شهرستان زابل بیان کرد: یکی از موضوعات مهم و اساسی در زندگی انسان، موضوع امید و امیدواری است که رحمتی است از جانب خدا به انسان‌ها عنایت می‌شود و پیامبر اکرم (ص) فرمودند که امید و امیدواری رحمتی است که از جانب خدا به امت من عنایت شده است.

وی افزود: در مسائل امروز جامعه ما همان‌طور که می‌دانید این مسئله مهم است و مقام معظم رهبری در اکثر سخنانشان مسئله امید را تأکید کردند پس هر کسی تریبون دارد و می‌تواند حرف بزند باید در خصوص امید به مردم حرف بزند و حق ندارد مردم را ناامید کند هم در مسائل کلان کشوری هم در مسائل امروز جامعه سیستان که مسائل مهمی است که متأسفانه بذر ناامیدی در منطقه سیستان پاشیده می‌شود.

خطیب نمازجمعه زابل تصریح کرد: همه وظیفه داریم که ایجاد امید کنیم، مسئولین به نحوی و مردم به نحوی و هر کسی در هر موقعیتی که قرار دارد مسئله مهم امید را ارتقا دهیم هر چند کسی منکر مشکلات در منطقه نیست می‌بینیم فضای امروز سیستان را از جمله گردوغبار، خاکی که از هوا بلند شده و زندگی سختی که مردم از جمله مشکلات اقتصادی و بی‌آبی وجود دارد و همه اینها را می‌بینیم و می‌دانیم و با همین مشکلات زندگی کردیم.

وی تأکید کرد: مشکلات سیستان بر کسی پوشیده نیست؛ اما چند تا نکته لازم است که من عرض کنم اینکه گاهی برای اینکه توجه مسئولین و دیگران را جلب کنیم به مشکلات سیستان، این مشکل را آن‌قدر بزرگش می‌کنیم که از آن طرف بام ممکن است بیفتیم آن هم ایجاد ناامیدی در مردم است.

وی ادامه داد: هر چیزی راهی دارد راهکاری دارد و باید در همان زمینه باید کار شود و درست است که مطالبه‌گری باید باشد چه‌بسا اینکه که خود این مشکلات هم خیری در آن باشد چرا که در ناامیدی بسی امید است.

حجت‌الاسلام هاشمی امین خاطرنشان کرد: ممکن است در بحث ممانعت حقابه هیرمند شاید خداوند می‌خواهد بگوید دیگر از جایی به بعد بندناف منطقه سیستان به آب باید قطع شود چرا که مسئله امروز با پنجاه سال قبل متفاوت است و کم‌کم باید مسئله توسعه سیستان بر اساس دامداری‌ها سنتی و صیادی باید تغییر کند و سند تحول و توسعه منطقه سیستان بر اساس صنعت و تجارت نوشته شود و این وظیفه مسئولین است که در این زمینه کار کنند.

وی افزود: سیستان که در پنجاه سال گذشته مرکز دامداری و کشاورزی بود باتوجه‌به شرایط تغییر کرده است و این فرصتی است تا سیستان تغییر کند و تحول دیگری ایجاد شود و برنامه‌ریزی شود.

حجت‌الاسلام هاشمی امین ادامه داد: باتوجه‌به اینکه سیستان فرصت مرز و تجارت را دارد مسئولین باید در این زمینه فکری کنند و توسعه سیستان از کشاورزی و دامداری به صنعت و تجارت سوق داده شود.

امام‌جمعه موقت زابل تصریح کرد: ما مشکلات دیگری هم در منطقه داریم که بحث تغییر بافت جمعیتی در سیستان مسئله مهمی است و نباید از آن غافل شد و همچنین مسئله رشد نامتوازن زادوولد از نکاتی است که نباید مشکلات دیگر ما را غافل کند.


انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdccosqsp2bqe18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما