تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۶
امام جمعه شهرستان زابل گفت: برای احیای کشاورزی در سیستان باید هر کس به نوبه خود تلاش کند و این احیا نیازمند جهاد همه جانبه است.
احیای کشاورزی سیستان نیازمند جهاد همه جانبه
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از اوشیدا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه پس از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: برای احیای کشاورزی باید شبانه‌روز در سیستان تلاش کنیم، چه از آن کشاورز که کشاورزی برای او نمانده است که باید همسایه خود را هم کمک کند، آب کمتری مصرف کند تا دیگری هم استفاده کند و چه عزیزان ما در جهادکشاورزی که شبانه‌روز کار کنند تا این مرحله سخت ما عبور کنیم.

وی افزود: همان جاهایی که خرده آب هست محصولاتی که آب بیشتری استفاده می‌شود را ممنوع کنید و در زمانی که آب نیست نگذارید این محصولات کشت شود و به سمت محصولاتی بروند که رونق بیشتری پیدا کنند.

امام جمعه زابل تاکید کرد: دشمن به دنبال از بین بردن کشاورزی است تا بتواند جمعیت را از بین ببرد و این کار و مکر دشمن است چرا که با از بین رفتن کشاورزی جمعیت و جامعه هم از بین می‌رود چرا که کشاورزی سیستان امروز محتاج یک جهاد همه جانبه است، جهادی که همه باید به اندازه خودش هر کس تلاش کند.

حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: درست است کشاورزی در سیستان نمانده است ولی همان مقدار باقیمانده را باید مدیریت صحیح گسترش دهیم و تلاش‌هایی که می‌شود با عمق مشکلات بسیار فاصله دارد.

وی ادامه داد: از مسئولین ارشد که سه سال است که نظاره‌گر این هستند که کشاورز سیستانی نمی‌تواند کشت کند اما او نمی‌بیند و خسارت نکشت به کشاورزان سیستان داده نشد، هر چند شاهد تلاش‌های نمایندگان ما در مجلس هستیم اما مسئولین به وعده‌هایشان عمل نکردند و گمان می‌کنم مسئله کشاورزی سیستان مثل آب گرفتار یک وعده درمانی شده است.

خطیب نمازجمعه زابل خاطرنشان کرد: ما گلایه داریم و باید مردم کشاورز زحمتکش سیستان که روزگاری مردم استان‌های دیگر سر سفره مردم سیستان زندگی می‌کردند و ماهی سیستان تا کیلومترها سرسفره مردم بوده و همچنین نان و میوه سیستان هم همینطور بوده است.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcezz8zwjh8ppi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما