تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۵
وضعیت سرانه فضای سبز در سیستان و بلوچستان قرمز است؛

میرجاوه، شهری محروم حتي از فضاي سبز!

معضل کمبود فضای سبز در شهرستان میرجاوه موجب نگرانی مردم شده است.
میرجاوه، شهری محروم حتي از فضاي سبز!
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، زیباسازی شهری از ضروریات هر شهر به‌حساب می‌آید به‌طوری‌که فضای سبز هر شهر می‌تواند در روحیه و برخورد مردم تأثیر بسزایی داشته باشد.
 
رنگ‌آمیزی، فضای سبز، خط‌کشی معابر، روشنایی سطح شهر، نصب المان‌های مناسب، اجرای مبلمان شهری می‌توانند در خدمت‌رسانی مطلوب و زیباسازی شهر مؤثر باشند و شهرداری‌ها به‌عنوان یکی از ارکان مهم و تأثیرگذار نقش تعیین‌کننده‌ای در زیباسازی شهر دارند.
 
داشتن شهری زیبا و پاک حق هر شهروندی است و در ارتقا روحیه سالم و بانشاط مردم و جذب گردشگران تأثیرات بسیاری دارد تا گردشگران بتوانند جهت اسکان و تفریح از آن استفاده کنند.
 
 فضای سبز و احداث پارک محله‌ای علاوه در تأمین آرامش و سلامت روان شهروندان باعث رابطه دوستی بین همسایگان می‌شود و این فضاها عرصه‌ای برای فعالیت‌های روزانه، پیاده‌روی و روابط اجتماعی ساده به شمار می‌رود.
 
پارک‌ها می‌توانند فضای مناسبی برای جوانان و نوجوانان هر محله باشند تا جوانان برای گذراندن اوقات فراغت خود به سمت شادی‌های کاذب نروند.
 
امکانات پارک‌های محله‌ای سطح شهر وضعیت مطلوبی ندارد
یکی از شهروندان میرجاوه در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: باتوجه‌به فصل بهار و تابستان مردم برای گذراندن اوقات فراغت به پارک‌های سطح شهر می‌روند متأسفانه نظافت در پارک‌ها وضعیت مطلوبی ندارد.
 
وی افزود: عدم روشنایی کافی و نبود وسایل بازی برای کودکان از دیگر معضلات پارک‌های سطح شهر است.
 
حسینی یکی دیگر از شهروندان میرجاوه اظهار کرد: آسفالت نامناسب یکی دیگر از معضلات این شهرستان است.
 
درآمد شهرداری میرجاوه بسیار ناچیز است
جواد ریگی شهردار میرجاوه در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: عملیات زیباسازی شهر براساس اعتباراتی که به این ارگان تعلق گرفته در حال انجام است.
 
وی از نصب و بازسازی المان‌های سطح شهر خبر داد و افزود: الما‌های شهری نقش مهمی در ارتقای کمی و کیفی محیط‌های شهر دارند.
 
شهردار میرجاوه اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه بیشترین مقدار دریافتی مربوط به ساخت‌وساز است و به‌عنوان یک منبع درآمد برای شهرداری‌هاست متأسفانه در این شهرستان تقاضای پروانه ساخت‌وساز و صدور مجوز بسیار ناچیز است و این ارگان درآمد پایداری ندارد.
 
پارک‌های محله‌ای نیاز به پارکبان مستقر دارند
ریگی جدول‌گذاری معابر، نصب و بازسازی المان، ایجاد چمن مصنوعی را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم در بحث عمرانی پیشرفت زیادی انجام شود.
 
وی از ایجاد پنج پارک محله‌ای در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: باتوجه‌به عدم فرهنگ‌سازی بین شهروندان و نبود پارکبان مستقر در پارک، وسایل بازی کودکان به سرقت برده می‌شود و آیتم‌هایی در نظر گرفته شده تا به‌راحتی امکانات در پارک را فراهم و از تخریب آن‌ها جلوگیری شود.
 
شهردار میرجاوه با اشاره به اهمیت فضای سبز خاطرنشان کرد: سرانه متعارف و قابل‌قبول فضاهای سبز ۹ مترمربع است؛ ولی متأسفانه در این شهرستان ۳ مترمربع تعریف شده و پیگیری دراین‌خصوص انجام شده تا فضای سبز افزایش دهیم.
 
انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcgnx9qtak93q4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما