تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۷
وقتی حجاب در پستوی مغازه‌ها خاک می‌خورد؛

جولان مانکن‌های بی‌حجاب همچنان در ویترین‌ فروشگاه‌ها

در حالی پوشاک هویت‌دار در پستوی مغازه‌ها جای گرفته که مانکن‌های بی‌حجاب در ویترین فروشگاه‌ها جولان می‌دهند.
جولان مانکن‌های بی‌حجاب همچنان در ویترین‌ فروشگاه‌ها
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، پوشش ما نشانه شخصیت و اعتبار ما است چیزی که می‌پوشیم از هویت ما پرده برمی‌دارد از گذشته‌های دور تا زمان حال مردم ایران همواره به پوشش خود توجه می‌کردند.
 
شخصیت‌شناسی از روی نوع لباس پوشیدن بیان می‌کند که می‌توان به شخصیت و نوع رفتار هر فرد در نگاه اول پی برد، نوع لباسی که بر تن می‌کنیم از میزان اعتمادبه‌نفس و خلق‌وخو حکایت می‌کند، باتوجه‌به جایگاهی که هر فرد در اجتماع دارد نوع پوشش و طرز لباس پوشیدن او بسیار بااهمیت است.
 
باتوجه‌به غنای فرهنگی بسیار بالای ما ایرانیان حفظ نوع پوشش درست و مناسب در اجتماع بسیار مهم است به‌خصوص این پوشش برای بانوان که مادران جامعه را تشکیل می‌دهند و نسل آینده کشور را تربیت می‌کنند از ارزش بالاتری برخوردار است.
 
در جامعه امروزی بی‌حجابی و بدحجابی که مرتبط با نوع پوشش و حفظ هویت و شخصیت است بسیار رواج پیدا کرده است دسیسه‌های دشمنان برای تضعیف بنیان خانواده‌ها و ترویج هنجارشکنی‌ها از طریق رسانه‌های مختلف و شیوه‌های متفاوت می‌شود.
 
نظام جمهوری اسلامی ایران که بر پایه دستورات دینی و الهی است و معیاری را برای طرز لباس پوشیدن و پوشش بانوان در جامعه بیان کرده است که همه مردم موظف به رعایت این حدوحدود هستند اسلام نگاهی ارزشمند به زن دارد و برای حفظ شخصیت و امنیت او دستور به حفظ حجاب و عفاف می‌دهد.
 
لباس‌هایی باید عرضه و تولید شود که در‌شان و شخصیت زنان و دختران ایرانی باشد امر نظارت بر عرضه و ارائه لباس و پوشاک فاخر و مناسب مسئله بسیار اهمیت است برخی از مغازه‌های عرضه پوشاک برای سود بیشتر را فدای کیفیت می‌کنند و گاهی لباس‌هایی نامناسب را ارائه به بازار عرضه می‌کند. 
 
تذکر و در نهایت پلمب در انتظار واحد‌های صنفی متخلف در عرضه پوشاک نامناسب 
قنبر کرمی، معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: در بحث نظارت بر پوشاک و البسه‌ای که در مغازه‌های زاهدان عرضه می‌شود، از سمت این ارگان و نهاد‌های دیگر در نظارت‌ها و بازرسی‌های مختلفی که انجام می‌شود به مورد ارائه پوشاک مناسب توسط کسبه نیز توجه می‌شود.
 
وی ادامه داد: درصورتی‌که البسه نامناسب و نامتعارف در مغازه‌ها به فروش برسد و مشاهده شود در مرحله اول تذکر داده می‌شود در مرحله دوم جریمه نقدی می‌شوند و مرحله سوم پلمب انجام می‌شود.
 
معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: برای عدم خدمت‌رسانی به بانوان بی‌حجاب دستورالعملی تعریف شده است؛ ولی در این استان بحث بی‌حجابی در شرایط بحرانی نیست و نسبت به استان‌های دیگر مردم رعایت می‌کنند.
 
وی افزود: بی‌حجابی در این استان مثل سایر استان‌ها نمودی ندارد؛ ولی بااین‌وجود نظارت‌ها همچنان برقرار است و به رعایت این مورد تأکید شده است؛ ولی تا کنون شرایط حادی در این زمینه نداشته‌ایم اگر موردی دیده شده با تذکر و رعایت طرف مقابل برطرف شده است.
 
کرمی اذعان کرد: تاکنون موارد حادی مانند پایتخت که منجر به پلمب شود نداشته‌ایم، مواردی بوده است که در حد تذکر واحد صنفی برطرف شده است.
 
وی در پایان گفت: برخی البسه که در پوشاکی‌ها به فروش می‌رسد لباس‌هایی مناسب و برای درون خانه است که برای عرضه این لباس‌ها ایراد و تذکری نمی‌توان داد؛ ولی برای مانتو و لباسی که برای بیرون از خانه پوشیده می‌شود در صورت نامناسب و نامتعارف بودن تذکر داده می‌شود. 
 
انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfm0dyxw6dvva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما