تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۵
بی‌حجابی و ولنگاری فرهنگی در مراکز تفریحی زاهدان بیداد می‌کند؛

فرهنگ زیست عفیفانه محو در غبار سفره‌خانه‌ها

امروزه بدحجابی در تفرجگاه‌ها به‌وفور مشاهده می‌شود و شاهد نابسامانی و بی‌قانونی در این زمینه هستیم.
فرهنگ زیست عفیفانه محو در غبار سفره‌خانه‌ها
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، عفاف و حجاب به‌عنوان ۲ ارزش برجسته در جامعه مطرح است به‌طوری‌که عفاف و حجاب برای زنان امری ضروری بوده و باید نگاه ویژه‌ای به این امر مهم داشته باشند.

اهمیت حجاب و عفاف در دین اسلام بر کسی پوشیده نیست و آیات متعددی در اهمیت این واجب الهی نازل شده و ائمه معصومین این مسائل مهم را بیان کرده‌اند.

فرهنگ پوشش و حجاب از جمله فرهنگ‌هایی است که تمام جوامع بشری از گذشته‌های دور و تاکنون بنا به اعتقادات به اشکال مختلف داشته و دارند اهمیت‌دادن به حجاب و حفظ رعایت آن، آرامش و امنیت را برای خانواده و جامعه به ارمغان می‌آورد. 

 باتوجه‌به اینکه در جامعه امروزی بی‌حجابی بیداد می‌کند ازاین‌رو، ممانعت از ورود افراد فاقد حجاب در مراکز گردشگری، تفریحی و تفرجگاهی الزامی است.

یکی دیگر از معضلاتی که در سطح شهر، پارک‌ها و سفره‌خانه‌ها وجود دارد برپایی بساط قلیان جوانان است و متأسفانه کافی‌شاپ‌ها به پاتوقی برای دختران و پسران تبدیل‌شده است که گاه صحنه‌های خارج از عرف در آن مشاهده می‌شود که بسیار جای تأسف و نگرانی دارد.

رعایت شئون اسلامی در کافی‌شاپ‌ها معنایی ندارد و با پخش موسیقی در این محیط‌ها هیجان دختران و پسران را بیشتر می‌کند و تبدیل به مکانی برای ترویج آیین‌های منحرف شده و نارضایتی مردم را در پی دارد.

مسئولان بر وضعیت اماکن تفریحی نظارت بیشتری داشته باشند
با وجود اجرایی‌شدن طرح حجاب در کشور شاهد بی‌حجابی اسفناک در برخی از تفرجگاه‌های شهرستان زاهدان هستیم و این زنگ خطری است که باید کاملاً جدی گرفته شود.

برخی از مدیران از اجرای طرح حجاب سرپیچی کرده و به بانوان بی‌حجاب و بدحجاب خدمات ارائه می‌دهند.

یکی از شهروندان زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: پوشش بعضی از بانوان به بهای تفریح و تفرج در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها مناسب نیست و اقدام به کشف حجاب می‌کنند و مسئولان امر بر وضعیت این اماکن تسلط و نظارت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: معابر، اماکن عمومی و تفریحی حریم شخصی افراد نیست که کشف حجاب و اعمال خلاف قانون و عرف می‌کنند.

بی‌حجابی و فضای مجازی مهم‌ترین عامل اصلی طلاق است 
زکیه براربختی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بی‌حجابی آثار منفی در جامعه دارد، بیان کرد: بی‌حجابی مشکلات بسیار زیادی از جمله سقوط و تباهی شخصیت‌ها، افزایش التهاب بیماری‌های روانی، برهم‌خوردن امنیت دختران، افزایش طلاق و کاهش ازدواج، فروپاشی نظام خانواده و... برای افراد به وجود می‌آورد.

وی افزود: حجاب صدف گوهر گران‌بهای هستی زن را در برمی‌گیرد و به افراد شخصیت می‌دهد و برهنگی ارزش زن را از بین می‌برد و تا حدی پست می‌شمارد و زنی که تن اندام و بدن خود را نمی‌پوشاند در حقیقت می‌خواهد باتکیه‌بر زنان جایی برای خود در جامعه باز کند نه باتکیه‌بر انسانیت خویش در واقع اعلام می‌کند تا چه حد برای او اصل زن بودن اوست نه انسان بودن و اندیشه، لیاقت و ...

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه بی‌حجابی افزایش التهاب‌ها و بیماری‌های روانی در پی دارد، اظهار کرد: وقتی فردی با لباس نامناسب وارد جامعه می‌شود، باعث می‌شود برای مردان بیماری‌های روانی به وجود بیاورد چرا که یک مرد در جامعه زنی با لباس و صورت بزک و لباس بدن‌نما می‌بیند شهوت مرد به جوش می‌آید و در جامعه اسلامی با نگاه به گناه افتادن و این فرد جوان وارد خانواده خود می‌شود و زن و خواهر خود را در جامعه به آن صورت نمی‌بیند باعث می‌شود مقایسه‌ای پیش بیاید و ظاهر زن را در ذهن خود تجسم کند و ناخواسته خودارضایی و افسردگی به وجود می‌آید و امنیت باقی زن‌ها به خطر می‌افتد و ارزش متعالی زن را از بین می‌برد.

براربختی مهم‌ترین دلایل طلاق را فضای مجازی و بی‌حجابی زنان عنوان کرد و گفت: مردی که زن خود را با زن بی‌حجابی مقایسه می‌کند و تقاضاهای دیگری دارد و باعث رابطه نادرست با زن دیگر شده و در نهایت به طلاق و فروپاشی خانواده می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه فلسفه حجاب پیچیده است، تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عامل مهمی در کاهش بی‌حجابی در جامعه است و متأسفانه در جامعه به‌خوبی تعریف نشده و همان‌طور که در اسلام تأکید فراوانی بر حجاب داشته و یکی از خصایص مهم مسلمان بودن حجاب زنان در جامعه است که باید توجه ویژه‌ای شود.

کارشناس مذهبی با اشاره به آیه ۳۳ سوره نور ادامه داد: در آن زمان که پیامبر به زن بها داد و تأکید شده که زن صورت و سروگردن خود را بپوشاند و زیبایی نمایان نکند. 

شعار زن زندگی آگاهی جایگزین شعار زن زندگی آزادی شود 
براربختی با اشاره به اینکه در جامعه کنونی کار فرهنگی کم شده و رسانه‌ها زنان باحجاب را به‌عنوان زن بدبخت تلقی می‌کنند، تشریح کرد: زنان و جوانان ما سعی بر این داشته که خود را با شرایط زن بی‌حجاب نزدیک کنند باتوجه‌به اغتشاشات اخیر که زن زندگی آزادی شعار بسیار نادرستی بود که ما می‌توان شعار زن زندگی آگاهی را جایگزین کرد متأسفانه بی‌حجابی در جامعه به‌وفور دیده می‌شود و فضاهای مجازی و اینستا بی‌حجابی را ترویج داده و دختران و زنان از این فضاها الگو می‌گیرند.

وی با شاره به اینکه بی‌حجابی در نوجوانان ۱۲ تا ۱۴ سال بیشتر دیده می‌شود که نیازمند امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است افزود: زیرا امربه‌معروف واجب است و با زبان خوش‌برخورد شود و بی شک تأثیرگذار خواهد بود. 

کارشناس مذهبی راه‌های برچیدن بی‌حجابی را افزایش کارهای فرهنگی و صداوسیما عنوان کرد و افزود: کارهای فرهنگی در سطح معابر عمومی، پارک‌ها، بازارها به‌صورت خودجوش باشد تا بی‌حجابی کم‌رنگ شود و وظیفه افراد باحجاب و چادری این است که در معابر حضور داشته باشند و حضور این افراد سبب امربه‌معروف است و می‌توان نشان داد که زنان باحجاب هم از می‌توانند تفریح داشته باشند و شاد بودن به برهنگی نیست و اگر به این امر توجه داشته باشیم می‌توان بساط بی‌حجابی برچیده شود.

وی گفت: باتوجه‌به اینکه زنان در اماکن عمومی اقدام به کشف حجاب می‌کنند سبب شده تا فحشا عادی شود و نوجوانان پسر با مشکلات جنسی روبه‌رو شوند و به‌مراتب بیماری‌های روانی افزایش پیدا می‌کند.

براربختی خاطرنشان کرد: افراد بی‌حجاب معمولاً افراد عادی بوده و برخی از آن‌ها از سازمان سیا اسرائیلی هستند و هزینه دریافت می‌کنند و بی‌حجابی را ترویج می‌دهند و همان‌طور که در شهر مقدس قم این موارد دیده شد که به‌سرعت مانع از گسترش بی‌حجابی انجام شد و امیدواریم بتوانیم امربه‌معروف صحیح و درستی داشته باشیم. 

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdciprazpt1aqq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما