تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۲
افت محسوس نمرات نهایی دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان؛

رتبه اول از آخر امتحانات نهایی، به دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان رسید!

دانش‌آموزان سیستان و بلوچستانی در رشته علوم‌انسانی در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ پایین‌ترین نمرات را کسب کردند.
رتبه اول از آخر امتحانات نهایی، به دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان رسید!
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، در روزهای اخیر قاسم احمدی لاشکی؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش از اُفت محسوس نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان خبر داده بود و معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان در خرداد ۱۴۰۲ حدود دو نمره افت داشته است.

همچنین محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرده بود که بیشترین اُفت نمرات مربوط به دانش‌آموزان رشته علوم‌انسانی است.

در رتبه‌بندی اعلام شده مشخص شد استان سیستان و بلوچستان در رشته علوم‌انسانی استان آخر است.

در همین رابطه خبرنگار پایگاه خبری عصرهامون در تماسی که با گلی مسئول روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان داشت، وی با بیان اینکه هنوز تحلیلی و نتایج داده‌های امتحانات از طریق وزارت آموزش‌وپرورش به استان‌ها ابلاغ نشده است، گفت: در حال حاضر در مرحله بررسی به اعتراضات وجود دارد و پس از درج اعتراضات یک تحلیل نهایی از وضعیت استان‌ها و شهرستان‌ها به مناطق ابلاغ می‌شود.

علی‌ای‌حال بر اساس گفته‌های برخی معلمان نمرات دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان دو هفته پیش به استان سیستان و بلوچستان اعلام شده است.

قابل‌ذکر است استان‌های یزد، خراسان جنوبی و قم رتبه نخست را به ترتیب در رشته‌های ریاضی و تجربی، ادبیات و علوم‌انسانی معارف و علوم‌انسانی  کسب کردند.

به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش، در امتحانات خردادماه ۱۴۰۲ فقط یک دانش‌آموز موفق به کسب معدل ۲۰ شده است.

برخی کارشناسان معتقدند دلیل اُفت نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان، مفهومی شدن سؤالات امتحانات نهایی است که در خردادماه ۱۴۰۲ میزان این سؤالات افزایش داشت.

امتحانات نهایی خرداد امسال با سال‌های گذشته ازآن‌جهت تفاوت دارد که این نمرات در پذیرش دانشگاه سهم ۴۰ درصدی و قطعی دارد و سهم کنکور نیز ۶۰ درصد است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdsx0fjyt0996.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما