تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۹
وجود تیرهای برق مزاحم در کوچه‌های روستای کیخا رسول شهرستان هامون، مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است.
۳۰ سال چشم انتظاری برای جابه‌جایی تیرهای برق مزاحم
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، شما هم بارها مشاهده کرده باشید که تیر برقی در وسط خیابان یا کوچه‌ای قرار داشته و عبور و مرور وسائل نقلیه را با مشکل مواجه کرده باشد.

وجود تیرهای برق وسط کوچه روستای کیخا رسول شهرستان هامون حدود ۳۰ سال است که باعث مشکلاتی برای مردم روستا ایجاد کرده است.

به گفته شهروندان بارها برای جابه‌جایی این تیرهای برق به مسئولین مربوطه شهرستانی و استانی نامه فرستاده شده اما هنوز این مشکلات ادامه دارد.

یکی از شهروندان روستای کیخا رسول به خبرنگار ما گفت: تیرهای برق در وسط کوچه علاوه بر ایجاد مشکلات جانی و مالی باعث ایجاد نارضایتی برای شهروندان، نما و جلوه نامتعارفی به معابر بخشیده است.

وی ادامه داد: کار جابجایی این تیرها باید دید وظیفه شهرداری است یا اداره برق، که جا دارد شهرداری و اداره برق با بررسی کارشناسی موضوع، نسبت به اصلاح مکان تیرهای چراغ برق، اقدام کنند.

جابه‌جایی پایه‌های معابر شبکه برق روستای کیخا رسول اجرا خواهد شد

احمدعلی ریاحی، مدیر امور برق شهرستان زابل در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه کار جابه‌جایی شبکه برق روستای کیخا رسول شهرستان هامون طی اعتبارات سال جاری اجرا خواهد شد، بیان کرد: طبق قانون جابه جایی پایه‌های معابر شبکه روستایی برعهده دهیاری‌ها هر منطقه و حوزه شهری برعهده سازمان شهرداری است.

وی به دنبال درخواست شهروندان روستای کیخا رسول شهرستان هامون مبنی بر جابه‌جایی پایه‌های شبکه برق واقع شده در معابر این منطقه، اظهار کرد: رسالت شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان خدمت رسانی به مردم است و بر مبنای این رسالت کار جابه‌جایی شبکه برق روستای کیخا رسول انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲ مسیر جهت توسعه شبکه برق این روستا برنامه ریزی شده که انجام می‌شود، گفت: طی طرح توسعه شبکه برق روستای کیخا رسول، ۲۰۰ متر شبکه در چند وقت اخیر توسعه یافته است.

مدیر امور برق شهرستان زابل در ادامه به موضوع قطع برق ناشی از بحران طبیعی سال گذشته و خسارات به برخی از گلخانه‌های این منطقه اشاره کرد و افزود: طی شرایط بحرانی طبیعی سال گذشته در منطقه سیستان، بخشی از تاسیسات شبکه برق این منطقه دچار خسارت شد که گاها شاهد خاموشی‌های پراکنده ناشی از این خسارات در منطقه بودیم.

ریاحی ادامه داد: گلخانه‌ها، شیلات و سایر مراکز نیز از این امر مستثنی نبوده و دچار خاموشی موقت شدند.

وی تصریح کرد: طبق قانون مراکز حساس و مهم باید از دستگاه‌های دیزل ژنراتور استفاده کنند تا در صورت بروز هرگونه خاموشی ناشی از خسارت به شبکه برق دچار مشکل نشوند.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcfc0dyjw6dvea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما