تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۳
دغدغه‌های برقی روستائیان دلگانی؛

ضعف ولتاژ برق، گرمای تابستان را چندین برابر کرد

روستائیان دلگانی در حالی این روزها گرمای تابستان را سپری می‌کنند که افت ولتاژ برق گرما را چندین برابر کرده است.
ضعف ولتاژ برق، گرمای تابستان را چندین برابر کرد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، تابستان و روزهای گرم آن این روزها بیش از گذشته خودنمایی می‌کند، و در شرایطی که دمای هوا در فصل تابستان در بسیاری از مناطق کشور به‌خصوص در مناطق جنوبی به بالای ۴۵ درجه و بعضاً به ۵۰ درجه می‌رسد، استفاده از وسایل سرمایشی چندین برابر شده است که این امر نیز کاهش افت ولتاژ برق را  برخی از مناطق به همراه دارد.
 
این امر سبب شده است تا استفاده از وسایل سرمایشی برای مردم مناطقی که با افت ولتاژ برق روبرو هستند، مشکلاتی را برای شهروندان به وجود بیاورد.
 
روستاهای شهرستان دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان نیز یکی از این مناطق هستند که این روزها افت ولتاژ برق روستائیان را کلافه کرده است و این وضعیت موجب گلایه‌مندی آنان شده است.
 
بامری یکی از شهروندان دلگانی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: ولتاژ برق روستاهای کهنک لدی و نعمت آباد سردشت، چگردک جلگه چاه هاشم قسمت مسجد شهدوستی‌ها خیلی ضعیف است به‌طوری‌که حتی جوابگوی یک کولر هم نیست.
 
این شهروند دلگانی تصریح کرد: از مسئولین اداره برق می خواهیم تا به این مشکل رسیدگی کنند چرا  تحمل این مشکل در هوای داغ تابستان سخت است.
 
شهروند دیگری نیز با گلایه‌مندی از وضعیت افت ولتاژ برق در روستای کهنک لدی شهرستان دلگان بیان کرد: گرمای تابستان در منطقه چیز تازه‌ای نیست هم قابل‌پیش‌بینی است و مسئولان اداره برق باید از قبل برای اتفاقات و مشکلات پیش‌آمده برای شبکه برق آمادگی داشته باشند.
 
وی از مسئولین اداره برق دلگان خواست تا به توسعه برق روستایی که یکی از نیازهای ضروری روستاییان است توجه ویژه داشته باشند.
 
طرح توسعه شبکه برق روستای کهنک لدی دلگان در دست اجرا است
 
دراین‌رابطه خبرنگار ما به سراغ مدیر امور برق شهرستان دلگان رفت تا اقدامات صورت‌گرفته برای رفع این مشکل را جویا شود، وی بیان کرد: طرح توسعه شبکه برق روستای کهنک لدی دلگان با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.
 
علی یوسف زهی افزود: احداث هزار و ۵۰۰ متر شبکه، نصب یک دستگاه ترانس و افزایش بار یک دستگاه ترانس نصب شده این روستا از جمله اقدامات انجام شده در روستای کهنک لدی دلگان است.
 
وی ادامه داد: طی قرارداد با پیمانکار شبکه توزیع برق، احداث ۵۰۰ متر شبکه و یک دستگاه ترانس در این روستا دیده شده که این پروژه نیز در حال انجام است.
 
مدیر امور برق شهرستان دلگان تصریح کرد: نصب دو دستگاه ترانس دیگر نیز در سامانه ستادی شرکت توزیع نیروی برق ثبت و جهت طی مراحل اداری و اجرای پروژه در حال اقدام است.
 
وی با بیان اینکه خاموشی ناشی از افت ولتاژ برق در روستای کهنک لدی نداریم، گفت: درصورتی‌که مشترکی دارای چنین مشکلی است لطفاً نسبت به بررسی وضعیت شبکه منزل و یا ثبت و پیگیری درخواست بررسی انشعاب خود  اقدام کند.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdcc0iqs12bqeo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما