تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۸
توسعه معابر نقش مهمی در زندگی شهری دارد؛

اجرای نهضت ملی آسفالت معابر خاکی در محلات کم‌برخوردار خاش

در راستای بازآفرینی شهری، آسفالت و بهسازی معابر خاکی محلات کم برخوردار شهرستان خاش در دستور کار قرار دارد.
اجرای نهضت ملی آسفالت معابر خاکی در محلات کم‌برخوردار خاش
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، امروزه یکی از معضلات اساسی و زیرساختی در هر منطقه‌ای نبود آسفالت معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها است که می‌تواند نارضایتی بسیاری از شهروندان را نیز به همراه داشته باشد.

توجه به زیرساخت‌های اساسی عمران شهری در خاش از جمله معابر و خیابان‌ها با وجود هزینه‌بربودن، به‌عنوان اولویت اول زیباسازی شهر، مدت‌هاست که مورد بی‌مهری متولیان و مسئولان شهری قرار گرفته است.

کم‌توجهی به اصول اساسی در زیرسازی معابر و خیابان‌ها و به‌تبع آن کیفیت بد آسفالت‌ها، همه‌وهمه دست در دست هم داده‌اند تا گشت‌وگذار در مسیرها و خیابان‌های خاش به حرکتی مارپیچ در مسیری ناهموار و پردست‌انداز جاده‌های خاکی تبدیل شود.

هر فرد عادی با قدم‌گذاشتن در کوچه، خیابان یا معابر شهر، عمق بی‌توجهی نسبت به وضعیت عمران شهری در این شهر را متوجه می‌شود.
 
هنوز کوچه‌ها و خیابان‌های پر از چاله و دست‌اندازی در داخل شهر وجود دارد که هیچ کاری برای بهسازی آنها صورت نگرفته است.
 
اکثر خیابان‌های خاش به‌خصوص محلات کم‌برخوردار دچار فرورفتگی یا شکستگی آسفالت با چاله‌های کوچک و بزرگ با تکه‌های آسفالت کنده شده از سطح زمین هستند که گاه به‌راحتی باعث سوانح رانندگی هم می‌شوند.

اکثر خیابان‌های شهید سردار لک زایی در خاش بارها برای اجرای طرح‌های گازرسانی، فاضلاب، آب، مخابرات و برق، حفاری شده که نوار حفاری یا بدون ترمیم رها شده و یا بدون زیرسازی به شکل غیراصولی ترمیم شده است.

وعده رسیدگی و رفع این مشکلات هرساله توسط متولیان امر مطرح می‌شود؛ اما در پایان چیزی به‌جز کم‌کاری و بی‌تفاوتی آنان نسبت به این موضوع عاید شهروندان نمی‌شود.

متأسفانه با گذر از سطح شهری و با مشاهده کوچه‌هایی که همچنان در انتظار آسفالت هستند، بار دیگر ضعف مدیریتی مسئولان شهری در این شهرستان برای همگان نمایان می‌شود.
 
یکی از شهروندان خاشی دراین‌خصوص به خبرنگار ما گفت: خیابان‌های خاش دارای آسفالتی نامناسب و پر از چاله‌های بزرگ و کوچک است که هیچ ماشینی نیست که بتواند از افتادن در یکی از آنها در امان باشد و کیفیت معابر شهری یکی از عوامل مؤثر در کیفیت زندگی شهروندان همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر خاکی بوده و یا از آسفالت مناسبی برخوردار نمی‌باشند و با هر بارندگی مشکلات زیادی را برای مردم منطقه به وجود می‌آورد.
 
نارویی یکی دیگر از شهروندان خاشی به خبرنگار ما گفت: همچنین گردوخاک ناشی از تردد خودروها و وزش باد موجب مشکلات تنفسی برای مردم شده که منجر به گلایه شدید شهروندان به عملکرد شورای شهر و شهرداری در این گزارش شده است.

عملیات مخلوط ریزی، تسطیح و زیرسازی محلات حاشیه‌ای خاش در حال اجرا است
 
مهدی شهنوازی، شهردار خاش، کیفیت زندگی شهری را مبتنی بر مطالبه‌گری شهروندان دانست و بیان کرد: مطالبه‌گری شهروندان به تصمیمات مدیریت شهری جهت می‌دهد.
 
وی افزود: باهدف ارتقای شاخص‌های رضایت‌مندی مردم و کمک به زیبایی و آراستگی شهر آسفالت معابر در هسته مرکزی شهر و محلات حاشیه‌ای از اولویت‌های جدی شهرداری بوده و دراین‌رابطه روند خدمت‌رسانی به شهروندان پرشتاب انجام می‌شود.
 
شهردار خاش تصریح کرد: در راستای پیگیری درخواست‌های شهروندان و بنا به نیازسنجی انجام شده و خدمات‌دهی در محلات کمتر برخوردار عملیات زیر سازی و مخلوط ریزی و تسطیح کوچه‌های سطح شهر در حال انجام است.   
 
وی با بيان اين كه در راستای بهسازی و زیباسازی منظر شهری و همچنین ساماندهی به وضعیت عمرانی شهر بايد تلاش كرد، گفت: عملیات ترمیم و آسفالت معابر اصلی و فرعی سطح شهر باهدف بهسازی معابر، تسهیل در تردد شهروندان و وسایط نقلیه همچنان ادامه دارد.
 
شهنوازی ادامه داد: خدمات‌رسانی بهینه و کسب رضایتمندی شهروندان از اولویت‌های شهرداری خاش برای بهبود چهره عمومی شهر و ارتقا کیفیت زندگی شهروندان به‌حساب می‌آید و بهسازی و مرمت آسفالت معابر فرعی و کوچه‌های سطح شهر نیز بلافاصله بعد از اتمام معابر اصلی انجام خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: در ادامه عملیات ترمیم و بهسازی آسفالت معابر هسته مرکزی شهر توسط عمران شهرداری خاش در دستور کار این واحد قرار گرفته است.
 
شهنوازی با بیان اینکه این روند به طور مستمر در مرکز شهر ادامه خواهد داشت، گفت: تمام سعی و تلاش مدیریت شهری افزایش رضایت‌مندی شهروندان است.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcguw9q7ak93t4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما