تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۴
نزدیک بر ۷۰ درصد از ثبت درخواست‌های مددجویان در سامانه‌های الکترونیکی کمیته امداد قابل رصد و پیگیری است.
تحقق ۷۰ درصدی دولت الکترونیک در کمیته امداد سیستان و بلوچستان
میزگرد پایگاه خبری عصرهامون با مدیرکل کمیته امداد و مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان در خصوص سامانه‌های کمیته امداد برای مددجویان برگزار شد.

سامانه‌های الکترونیکی ارائه خدمات حمایتی به مددجویان کمیته امداد سیستان و بلوچستان
مهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از دغدغه‌ها در جامعه، دولت و همچنین در کمیته امداد امام خمینی (ره) ارتباط با دولت الکترونیک و پیشرفت در امور فناورانه و گذر از کارهای سنتی است.
 
وی افزود: در زمان‌های قبل تمامی فعالیت‌ها به‌صورت دستی انجام می‌شد و زمان بسیاری برای استعلام از دستگاه‌های مختلف انجام می‌شد، اما امروزه با کمک دولت الکترونیک خیلی از اقدامات و خدمات به‌سرعت و اصولی صورت می‌گیرد.


 

تحقق ۷۰ درصدی دولت الکترونیک در کمیته امداد سیستان و بلوچستان

ضرغام رضایی، مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: تقریباً از ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ تغییرات بنیادی در مبحث نرم‌افزاری کمیته امداد در سطح کلان کشور انجام و در تمامی استان‌ها عملیاتی کردند و پیگیر امورات بودند.
 
وی با اشاره به چهار سامانه اصولی در کمیته امداد افزود: چهار سامانه اصلی و یک سامانه اخیراً تحت عنوان نظام اشتغال به کمیته امداد امام خمینی (ره) ابلاغ شده است.
 
مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد استان تصریح کرد: سامانه اصلی کمیته امداد سامانه سها است و مربوط به مددجویان و متقاضیانی که درخواست خدمات دارند تعریف شده است و در سال ۱۴۰۱ زمان بیشتری برای آموزش مددجویانی که بتوانند از سامانه سها استفاده کنند صورت گرفت این آموزش‌ها از سطح خانواده و محله، روستا و بخش‌ها شروع و به مرحله عملیاتی رسید.
 
وی ادامه داد: در سامانه‌های قبلی این‌گونه بود که مددجو باید الزام به کمیته امداد مراجعه حضوری داشت که بتوانیم به متقاضی و مراجعین خدمات ارائه کنیم؛ ولی در سامانه سها باهدف افزایش رضایتمندی مددجویان از طریق کاهش این رفت‌وآمد و عدم حضور فیزیکی مددجویان طراحی شده پیگیری و دنبال می‌شود.


 
رضایی اذعان کرد: اکثر مددجویان کمیته امداد روستایی هستند و این رفت‌وآمد برای آنان خیلی سخت بوده ضمن اینکه آموزش‌دادن یک پروسه‌ای بود که زمان زیادی لازم بود؛ اما نهایتاً انجام شد و تقریباً در سطح کشور، سیستان و بلوچستان از استان‌های پیشرو در زمینه آموزش مددجویان است.
 
وی گفت: در حال حاضر نزدیک بر ۷۰ درصد از ثبت درخواست‌هایمان در سامانه سها از طریق مددجویانمان انجام می‌شود و قابل‌رصد و پیگیری است.
 
مدیر برنامه‌ریزی کمیته امداد استان افزود: از محاسن سامانه سها این است که مددجویان دیگر برای هیچ کاری نیاز به حضور ندارند و از داخل منزلشان هم می‌توانند ثبت درخواست را انجام دهند و می‌توانند ثبت در خواستشان را پیگیری کنند که در حال انجام چه فرایندی است.
 
وی اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این سامانه ارتباط مستقیم با سایر سامانه‌های ادارات و سازمان‌ها است چرا که قبلاً ما اگر می‌خواستیم یک مراجعه‌کننده را تحت پوشش قرار دهیم باید استعلام‌های مختلف از تأمین اجتماعی، بهزیستی  و سایر ارگان‌ها انجام می‌دادیم؛  ولی در سامانه سها به‌محض اینکه متقاضی ثبت درخواست را انجام دهد، استعلامات به‌صورت آنلاین انجام و اگر مستحق شناخته شود در فرایند کاری ما قرار می‌گیرد.
 
رضایی ادامه داد: سامانه حیات، سامانه مختص متقاضیان وام اشتغال است و علت جداشدن این سامانه از سامانه سها این است که خیلی از متقاضیان این سامانه غیر از مددجویان ما هستند و کاملاً مشخص و تفکیک باشند، بنابراین کلیه متقاضیانی که درخواست وام اشتغال را دارند در این سامانه می‌توانند ثبت‌نام کنند و این سامانه نیز ارتباط سیستمی با سایر سامانه‌ها دارد. به طور مثال؛ اگر بیمه باشد یا دهک بالای پنج یا جای دیگری ثبت شده باشد متأسفانه اجازه ورود را نمی‌دهد و متقاضیان کار به‌صورت سیستمی انجام می‌شود و نیاز به حضور نیست.
 
وی گفت: سامانه سخا، سامانه دیگری که مختص خیرین است و می‌توانند با ورود به سامانه سخا، متقاضیانی که از قبل در این سامانه به‌عنوان نیازمند ثبت درخواست کردند، آنها را شناسایی و بازدید کنند، در صورت تشخیص می‌توانند از طریق سامانه این کار انجام شود و از محاسن و هدف اصلی از ایجاد سامانه سخا این است که تمام خدماتی را که سازمان‌های مختلف خدمت‌رسان انجام می‌دهند مطلع شود و از ارائه خدمات مساوی و موازی به متقاضیان جلوگیری شود.
 
وی در ادامه افزود: سامانه بعدی سامانه مهربانی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر این که خدمت انجام می‌دهد در موقعیت‌هایی که دچار محدودیت است  از ظرفیت خیرین استفاده می‌کند. به این معنی که مددجو وقتی ثبت درخواست انجام می‌دهد و مددکارمان آن درخواست را تایید می‌کند در سامانه مهربانی قرار می‌گیرد و تمامی خیرین می‌توانند وارد سامانه مهربانی شوند و نوع خدمت را به تفکیک استان، شهر، محله، جنسیت داخل سامانه انتخاب و نوع کالا را انتخاب کنند و از طریق سامانه مهربانی کمک‌هایی که مدنظرشان است را انجام دهند.
 
مدیر برنامه‌ریزی کمیته امداد استان گفت: سامانه بعدی که اخیراً ابلاغ شده نظام پیشنهادات است که از سامانه‌های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است به این منظور ایجاد شده که مددجویان و اقشار جامعه می‌توانند وارد سامانه شوند و پیشنهادات خود را در خصوص نحوه عملکرد اقدامات که در این سازمان انجام می‌شود را در سامانه پیشنهادات ثبت درخواست کنند و در کمیته استانی پیشنهاد بررسی و به تهران ابلاغ شود و در صورت تأیید بسته تشویقی به پیشنهاددهنده تعلق می‌گیرد.

انتهای خبر/ ف
  https://asrehamoon.ir/vdcjmtevhuqemaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما