تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۰
زمستان و دغدغه همیشگی کمبود گاز؛

ساماندهی عرضه سیلندر گاز مایع در خاش به کجا رسید؟

عدم توزیع مناسب گاز مایع همراه با افزایش قیمت آن به یکی از معضلات این روزهای مردم شهر خاش با آغاز فصل سرما تبدیل شده است.
ساماندهی عرضه سیلندر گاز مایع در خاش به کجا رسید؟
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، چند روزی است که کمبود و عدم توزیع نامناسب گاز مايع در شهرستان خاش موجب اختلال در زندگی روزمره شهروندان شده است و تجمع مردم در مقابل جايگاه‌های توزيع سيلندر گاز مايع و صف‌های دریافت سیلندر روزبه‌روز افزايش می‌یابد.
 
یکی از شهروندان خاشی به خبرنگار ما گفت: میزان توزیع سيلندرهای گاز مايع کاهش‌یافته و تهيه اين كپسول‌ها به دغدغه اصلی زندگی مردم تبديل شده و روند کسب‌وکار شهروندان را نيز تحت شعاع قرار داده است.
 
وی ادامه داد: روند تهيه سيلندر گاز مايع نه‌تنها بهبود نيافته بلكه روزبه‌روز هم اوضاع وخیم‌تر می‌شود و مردم برای تهيه يك سيلندر گاز مايع باید چندین ساعت در صف‌های طولاني در این هوای سرد به انتظار بنشينند.
 
این شهروند تصریح کرد: اين امر علاوه بر ايجاد اختلال در زندگی و کسب‌وکار ما باعث و تجمع و تردد خودروها در این مسیرها عبور و مرور موجب نارضايتی متقاضيان دريافت كپسول گاز مايع شده است.
 
وی ضمن ابراز نارضايتی از عملکرد مسئولان، تقاضای رسيدگي به اين وضع و نظارت بر عملكرد جايگاه‌های توزيع سيلندر گاز مايع و برخورد با متخلفان، كم‌فروشان و گران‌فروشان كپسول گاز مايع را داشت.
 
افتتاح ۵ نمایندگی توزیع سیلندر گاز در خاش

صاحب گل صالحی، فرماندار خاش ضمن تأکید بر تکریم شهروندان و کسب رضایت آنان بیان کرد: اولویت تمامی دستگاه‌های اجرایی در خاش، تکریم ارباب‌رجوع و توجه به مطالبات مردمی است.
 
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در هفته گذشته از سمت مردم و گلایه‌مندی در خصوص توزیع نامناسب گاز مایع تأکید کرد: باتوجه‌به شرایط موجود و کثرت خانوار‌های کم‌برخوردار باید ظرف ۷۲ ساعت آینده نسبت به افتتاح پنج نمایندگی گاز در شهرستان اقدام شود، تا ضمن کوتاه‌شدن دست دلالان؛ خانوار‌ها گاز را با قیمت مصوب شرکت تهیه و حقی از آنان ضایع نشود.

فرماندار خاش افزود: شرکت‌های مربوطه نسبت به تقویت و گسترش ناوگان‌های حمل‌ونقل و کشنده‌ها اقدامات لازم را انجام داده و در همین راستا تعداد ۶ کشنده توسط تأسیسات شفق گاز به این ناوگان اضافه خواهد شد.

صالحی گفت: برای سهولت دسترسی بهتر و سریع‌تر شهروندان به گاز با قیمت مصوب شده؛ گاز مایع از فردا توسط خودرو‌های شخصی در محلات مختلف سطح شهر توزیع می‌شود.
 
سهمیه گاز مایع برابر با تراکنش‌های توزیع الکترونیکی انجام می‌شود

همچنین پیش‌ازاین؛ محسن شاهرخی، معاون نظارت بر عملیات حوزه سه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سهمیه گاز مایع بدون محدودیت برابر با تراکنش‌های توزیع الکترونیکی در سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ محدودیتی در عرضه گاز مایع یارانه‌ای و غیریارانه‌ای وجود ندارد و سهمیه برابر تراکنش‌های توزیع الکترونیکی در اختیار شرکت‌های توزیع‌کننده قرار می‌گیرد.

معاون نظارت بر عملیات حوزه سه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: با ایجاد نرخ دوم و غیریارانه‌ای گاز مایع، اخیراً این امکان ایجاد شده تا افرادی که در سامانه سدف ثبت‌نام نکرده‌اند نیز بتوانند گاز مایع موردنیاز خود را به نرخ آزاد دریافت کنند.

شاهرخی گفت: عرضه سوخت در منطقه بدون وقفه انجام می‌شود و هیچ مشکلی در زمینه تأمین و توزیع سوخت وجود ندارد؛ اما در زمینه نظارت، سازمان‌های متولی و نظارتی باید نظارت بیشتری داشته باشند تا سوخت به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcewn8zpjh8pfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما