مدیرکل صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از تدوین برش شهرستانی سند توسعه معادن و صنایع معدنی استان خبر داد تا سرمایهگذاران با سهولت بیشتری در این بخش برنامهریزی کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهامون» داود شهرکی روز سهشنبه در دیدار سرمایهگذاران معدنی خارج سیستان و بلوچستان که باهدف بررسی چالشهای سرمایهگذاری و ارائه
راهکارهای تشویقی برای جذب سرمایهگذاران جدید در راستای بهرهبرداری از ظرفیتهای معدنی استان انجام شد، از تدوین سند توسعه معدنی و صنایع معدنی استان خبر داد.
وی با اشاره به راهکارهای پیشنهادی برای جذب سرمایهگذاران، افزود: سند توسعه معدنی و صنایع معدنی برای هر شهرستان استان بر اساس آمایش سرزمینی و ظرفیتهای معدنی تهیه شده است و در اختیار سرمایهگذاران قرار خواهد گرفت.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وابستگی به استانهای برخوردار برای تأمین مواد اولیه، هزینهها را افزایش داده است؛ اما امروز با تقویت زیرساختهای داخلی، زنجیره تولید را بومیسازی میکنیم که به سرمایهگذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی منجر میشود.
شهرکی با اشاره به تسهیل و تعامل سرمایهگذاران با دستگاههای اجرایی، خاطرنشان کرد: نتایج نشست امروز گام مثبتی برای تبدیل چالشها به فرصتهای سرمایهگذاری با تمرکز بر بازنگری در سیاستهای حمایتی، شفافسازی قوانین معادن، امکان جذب سرمایهگذاران جدید و کاهش وابستگی به استانهای برخوردار است.