فرمانده انتظامی زهک گفت: در راستای ارتقای امنیت عمومی و مقابله قاطع با ناهنجاریهای اجتماعی، یک سارق سابقهدار که اقدام به سرقتهای سریالی سیم و کابلهای برق در این منطقه کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهامون» به نقل از «سفیرشرق»، علیاکبر حبیبیفر بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابلهای برق که موجب بروز اختلال در شبکه توزیع انرژی و نارضایتی شهروندان شده بود، شناسایی و دستگیری عاملان این سرقتها بهصورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی و مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: تیمهای عملیاتی با حضور در صحنههای جرم، بررسی دقیق محیط و بهرهگیری از اقدامات فنی و پلیسی، سرنخهایی از فعالیت یک متهم را به دست آوردند.
حبیبیفر خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس با اشراف اطلاعاتی و تعقیب دقیق ردپای سارق، موفق شدند مخفیگاه وی را شناسایی کرده و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی، متهم را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: این فرد که در ابتدا منکر بزه انتسابی بود، پس از مشاهده مستندات غیرقابلانکار و بازجوییهای فنی، در نهایت لب به اعتراف گشود و به ارتکاب ۳ فقره سرقت سیم و کابلهای برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی زهک با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده و طی مراحل قانونی جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام و با صدور قرار مناسب راهی زندان شد، تصریح کرد: پلیس با هرگونه اقدام مجرمانه که آسایش و امنیت عمومی مردم را به مخاطره بیندازد، با قاطعیت و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.
وی از شهروندان خواست ضمن رعایت توصیههای ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا قطع ناگهانی برق بهصورت غیرمعمول، مراتب را بلافاصله از طریق مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند تا اقدامات پیشگیرانه لازم در کمترین زمان ممکن انجام پذیرد.