کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درگیری شهردار تورنتو با اعضای شورای شهر / محدود شدن اختیارات شهردار در پی رسوایی مصرف مواد مخدر

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 28 آبان 1392 ساعت 10:48

شهردار جنجالي، جلسه ديروز شوراي شهر تورنتو را به هرج و مرج کشاند.


به گزارش عصر هامون، شهردار شهر تورنتوي کانادا روز گذشته بار ديگر خبرساز شد. راب فورد که تصاوير او در حال مصرف کراک منتشر شده و او را به دردسر انداخته است روز گذشه در جلسه شوراي شهر تورنتو درگير شد. اين درگيري زماني رخ داد که شوراي شهر تورنتو سرگرم محدود کردن هرچه بيشتر اختيارات راب فورد بود.

درحالي فورد در شوراي شهر تورنتو سخنراني مي‌کرد که برخي از حاضران در جلسه فرياد مي‌زدند شرمت باد، شرمت باد. شهردار تورنتو که از اين بحثها خسته شده بود به سمت معترضان حاضر در جلسه دويد که در اين حال با يکي از اعضاي شوراي شهر برخورد کرد و او را نقش زمين کرد.

فورد بعدا از اين برخورد پيش آمده عذرخواهي کرد. فورد به مصرف کوکائين ، خريد غيرقانوني مواد مخدر و رانندگي در حال مستي اذعان کرده است. وي چندين مرتبه از مردم شهر تورنتو عذرخواهي کرده است اما حاضر به استعفا نشده است.

در جلسه ديروز شوراي شهر بحث کاهش اختيارات فورد و کاهش بودجه در اختيار او و تفويض اختيارات بيشتر به معاون او بررسي شد. اما فورد در پاسخ گفت با کاهش بودجه نمي‌تواند پاسخگوي مطالبات مردمي باشد.

او در جلسه ديروز گفت : من در طول يک سال سه هزار نامه، چهل وشش هزار پيامک، يکصد و سي و هشت هزار پيام الکترونيکي و يکصد و بيست و سه هزار تماس تلفني دارم. چگونه مي‌توانم با هشت نفر کارمند پاسخگوي تمام اين درخواستها باشم.

بحثهاي ديروز سبب شد جلسه شوراي شهر تورنتو به هرج و مرج کشيده شود. براساس قوانين شهري، شوراي شهر تورنتو نمي‌تواند فورد را برکنار کند اما مي‌تواند اختياراتش را محدود کند.


انتهای پیام/۵۰۸۲


کد مطلب: 44592

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/44592/درگیری-شهردار-تورنتو-اعضای-شورای-شهر-محدود-شدن-اختیارات-پی-رسوایی-مصرف-مواد-مخدر

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir