تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۳
مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرباز؛

بیش از هزار تن میوه گواوا از باغات سرباز برداشت شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرباز از برداشت 1082 تن محصول گواوا ،در سطح زیر کشت 187 هکتار شهرستان خبرداد.
بیش از هزار تن میوه گواوا از باغات سرباز برداشت شد
بیش از هزار تن میوه گواوا از باغات سرباز برداشت شد
به گزارش عصر هامون به نقل از پاپایا، شیرزاد کمالی از برداشت محصول گواوا در باغات این شهرستان خبرداد و گفت: درختان بارور گواوا در شهریورماه به گلدهی رفته و برداشت محصول از اواسط آبان ماه آغاز و تا اواخر بهمن ادامه دارد.
کمالی در خصوص منحصر به فرد بودن این محصول اذعان داشت: شهرستان سرباز دارای اقلیم مناسبی برای کشت انواع میوه های گرمسیری میباشد که یکی از منحصر به فرد ترین آنها گواوا میباشد که در منطقه به زیتون محلی مشهور است.
مدیرجهادکشاورزی سرباز در خصوص خواص و کاربرد این میوه اظهار داشت: این میوه دارای طعم و عطر خاصی بوده و در صنایع دارویی بهداشتی و غذایی و صنعتی کاربرد دارد.
وی ادامه داد : محصول برداشت شده در فصول سرد سال که کمبود میوه های نوبر احساس میشود جهت تازه خوری و تنظیم بازار میوه، روزانه بازار مصرف میگردد.
کمالی سطح زیر کشت این محصول باغی را یادآور شد و تاکید کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت گواوا در شهرستان ۱۸۷ هکتار میباشد پیش بینی میشود که سطح باغات بارور تا پایان فصل برداشت ۱۰۸۲ تن محصول برداشت گردد.
وی با بیان اینکه این بازار فروش این میوه در استانهای مجاور متقاضیانی دارد ، افزود: هرمزگان یکی از استانهای هست که این محصول به بازار آن عرضه میشود.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcgyw9t.ak9n34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما