تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵
شبکه العربيه ادعا کرد: احتمال اعمال تحريمهاي جديد عليه ايران در کنگره آمريکا در سال آينده ميلادي درباره ایران به بهانه پرونده هسته‌اي يا حمايت از تروريسم يا نقض حقوق بشر وجود دارد.
احتمال اعمال تحريمهاي جديد علیه ايران پس از تعطيلات کريسمس وجود دارد
احتمال اعمال تحريمهاي جديد علیه ايران پس از تعطيلات کريسمس وجود دارد
به گزارش عصر هامون، "مني الشقاقي" خبرنگار شبکه تلويزيوني العربيه در واشنگتن درباره حضور جان کري وزير امور خارجه آمريکا در جلسه کنگره گفت: جان کري تاکيد کرد تصويب تحريم جديد عليه ايران در کنگره پيش از تابستان آينده بدون توجيه است و حتي ممکن است به روند مذاکرات آسيب برساند.

در ادامه اين گزارش پس از پخش قسمتي از سخنان جان کري آمده است: جان کري در اين جلسه تلاش کرد از توافقنامه با ايران دفاع کند و تاکيد کرد اين توافقنامه باعث تقويت امنيت آمريکا ، اسرائيل و خليج فارس مي شود. اين در حالي است که کنگره براي اعمال پنجمين بسته تحريمها آماده مي شود اما زمان اجراي آن به بعد از توافقنامه يعني حدود هفت ماه ديگر موکول خواهد شد.

"تد دويچ" عضو دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا گفت:«هيچ کسي پيشنهاد نمي‌کند عصر امروز تحريمهاي جديد بر ايران اعمال شود، اما اگر شما مخالف تصويب آن و موکول شدن اجراي آن به شش ماه ديگر هستيد، پس تا چه زماني بايد اجراي آن به تعويق بيفتد؟ هشت ماه؟ به نفع ماست تا براي ايرانيها روشن کنيم که اگر به برنامه هسته‌اي خود ادامه دهند با چه عواقبي روبرو خواهند شد.»

خبرنگار اين شبکه خاطرنشان کرد: ناظران مي گويند اعمال تحريمهاي جديدي بر ايران پيش از پايان امسال بعيد است، زيرا تعطيلات دو مجلس نمايندگان و سنا نزديک است. اما تصويب تحريمها عليه ايران پس از تعطيلات کريسمس در صورت حمايت هر دو حزب جمهوريخواه و دموکرات از آن، قطعي است.

"پاتريک کلاوسن" کارشناس بنياد مطالعات واشنگتن به العربيه گفت:«براساس توافقنامه نبايد تحريمهاي جديد عليه برنامه هسته اي ايران اعمال شود، اما اين مسئله به معناي آن نيست که آمريکا نمي‌تواند با توجه به نقض حقوق بشر(!) تحريمي عليه اين کشور اعمال کند.»

خبرنگار العربيه گفت: اعضاي کنگره از دولت آمريکا به علت کاهش دادن معرفي طرفهاي نقض کننده تحريمها عليه ايران از زمان به قدرت رسيدن حسن روحاني در اين کشور انتقاد کردند.

منابع مطلع در گفتگو با العربيه تاکيد کردند بيش از صد سفير آمريکا در سراسر جهان به دولتها، شرکت ها و بازرگانان نفتي اعلام کردند آمريکا اجراي تحريمهاي کنوني را با قدرت بيشتري پيگيري خواهد کرد و افراد و شرکتهاي بيشتري را که تحريمها را نقض مي‌کنند معرفي خواهد کرد.


انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdci3ua5.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما