تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۰
پايگاه اينترنتي "آنتي وار" در گزارشي درباره رقابت شرکت هاي خارجي براي فعاليت در ايران نوشت: اندکي پس از توافق هسته اي ايران با قدرت هاي جهان در ژنو ، تهران ميزبان اولين همايش بين المللي صنعت خودرو با حضور شرکت هاي خارجي معتبر جهان در برج ميلاد بود.هدف از برپايي اين همايش گفتگو درباره صنعت ملي خودروسازي ايران مطرح شد ؛ صنعتي که به دنبال آغاز تحريم هاي آمريکا ، از سوي شرکاي قديمي خود در ديگر کشورها کنار گذاشته شد. در پي توافقي که با هدف کاهش تحريم صنعت خودروسازي ايران حاصل شد ، اکنون اين فرصت براي ايران خودرو ، بزرگترين شرکت خودروسازي ايران ، فراهم شده است تا از ميان شرکت‌هايي که متقاضي فعاليت در بازار خودروي ايران هستند چند شرکت را براي همکاري انتخاب کند. در همايش بين المللي صنعت خودرو در برج ميلاد تهران ، نمايندگان دولت ايران بر اين موضوع تاکيد کردند که شرکت هاي خودروسازي بايد نظر ايراني‌ها را نيز علاوه بر نظر مالکان خصوصي ايران خودرو جلب کنند. تحليلگران ، با توجه به افزايش تقاضا در بازار خودروي ايران و بالا بودن پتانسيل توليد در اين کشور ، ايران را کشوري مي دانند که آينده اي روشن را براي خودروسازاني که به دنبال سرمايه‌گذاري در بازارهاي جديد نوظهور هستند رقم خواهد زد. گروه مشاوران بوستون ماه اکتبر با انتشار گزارشي اعلام کرد پيش بيني مي شود تا سال 2020 ،سالانه يک ميليون و 500 هزار خودرو وارد بازار خودروي ايران شود. حتي با وجود تحريم‌هاي اقتصادي کنوني ، آهنگ ثابت افزايش تقاضا براي خودرو در ايران موجب شده است تا بازار خودرو در اين کشور در مقايسه با ديگر کشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا رشد قابل توجهي داشته باشد. در حال حاضر شرکت ايران خودرو قادر به توليد سالانه حدود يک ميليون دستگاه خودرو است و سابقه توليد خودروهاي خارجي را در خط مونتاژ خود دارد که به نخستين روزهاي ورود پيکان به بازار خودروي ايران باز مي گردد ؛ خودرويي که شرکت تالبوت وابسته به گروه روتس انگليس آن را طراحي کرده بود. تقاضا براي خودروهاي ارزان قيمت در ايران در سال‌هاي اخير رو به افزايش گذاشته است به ويژه آنکه خودروسازان داخلي مي کوشند تا ميان قيمت و کيفيت خودروهاي مدل پايين و در حد متوسط در نتيجه تحريم ها توازن ايجاد کنند. شرکت هاي خودروسازي در نشست اخير خود با سازمان حمايت از مصرف کنندگان از افزايش قيمت خودروي پرايد خبر دادند ؛ خودرويي که بيشترين ميزان فروش را در بازار ايران دارد و پليس آن را خودرويي غيرايمن و علت اصلي مرگ و مير در سوانح جاده اي اين کشور مي داند. روزنامه اصلاح طلب شرق به نقل از اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور در همايش بين المللي صنعت خودروي ايران که اول دسامبر در برج ميلاد برگزار شد اعلام کرد صنعت خودرو شاخص مهمي براي رفاه مردم و پيشرفت جامعه است. وي افزود ايران نيم قرن در صنعت خودروسازي سابقه دارد و اين صنعت جايگاه مهمي را در اقتصاد کشور به خود اختصاص داده است. اگرچه گفتگوهاي دوجانبه در برج ميلاد تهران در پشت درهاي بسته برگزار شد ، مطبوعات ايران شرکت هاي خودروسازي پژو و رنو را پيروز اين مذاکرات اعلام کردند. هر دو شرکت پيشتر با شرکت ايران خودرو همکاري داشته اند اما سال 2012 از بيم تحريم هاي آمريکا فعاليت خود را در اين کشور متوقف کردند. توقف فعاليت اين شرکت ها که بيش از نيمي از قطعات خودروهاي ايران را تامين مي کردند موجب کاهش جدي عرضه خودرو در بازار ايران شد و قيمت خودروهاي خارجي صفر و دست دوم را در اين کشور تحت تاثير قرار داد. ديگر شرکت خودروسازي خارجي که براي ورود به بازار ايران رقابت مي کند شرکت جنرال موتورز است. بنا بر گزارشي که روزنامه فرانسوي فيگارو ماه گذشته منتشر کرد شرکت جنرال موتورز که به تازگي بسته کمک هاي اقتصادي را دريافت کرده ، از دو سال گذشته سعي در جلب توجه شرکت ايران خودرو داشته است. در حالي که اين شرکت از بيش از سه دهه گذشته در بازار خودروي ايران فعاليت نداشته است احتمالا به سرمايه گذاري در زمينه حضور تاريخي خود در بازار ايران ، کاهش بهاي سوخت و شناخته شدن خودروهاي آمريکايي در اين کشور اميدوار است.
گزارش "آنتي وار" از رقابت شرکت هاي خودروسازي خارجي براي ورود به بازار ايران
گزارش "آنتي وار" از رقابت شرکت هاي خودروسازي خارجي براي ورود به بازار ايران
به گزارش عصر هامون،هدف از برپايي اين همايش گفتگو درباره صنعت ملي خودروسازي ايران مطرح شد ؛ صنعتي که به دنبال آغاز تحريم هاي آمريکا ، از سوي شرکاي قديمي خود در ديگر کشورها کنار گذاشته شد.

در پي توافقي که با هدف کاهش تحريم صنعت خودروسازي ايران حاصل شد ، اکنون اين فرصت براي ايران خودرو ، بزرگترين شرکت خودروسازي ايران ، فراهم شده است تا از ميان شرکت‌هايي که متقاضي فعاليت در بازار خودروي ايران هستند چند شرکت را براي همکاري انتخاب کند.

در همايش بين المللي صنعت خودرو در برج ميلاد تهران ، نمايندگان دولت ايران بر اين موضوع تاکيد کردند که شرکت هاي خودروسازي بايد نظر ايراني‌ها را نيز علاوه بر نظر مالکان خصوصي ايران خودرو جلب کنند.

تحليلگران ، با توجه به افزايش تقاضا در بازار خودروي ايران و بالا بودن پتانسيل توليد در اين کشور ، ايران را کشوري مي دانند که آينده اي روشن را براي خودروسازاني که به دنبال سرمايه‌گذاري در بازارهاي جديد نوظهور هستند رقم خواهد زد.

گروه مشاوران بوستون ماه اکتبر با انتشار گزارشي اعلام کرد پيش بيني مي شود تا سال ۲۰۲۰ ،سالانه يک ميليون و ۵۰۰ هزار خودرو وارد بازار خودروي ايران شود.

حتي با وجود تحريم‌هاي اقتصادي کنوني ، آهنگ ثابت افزايش تقاضا براي خودرو در ايران موجب شده است تا بازار خودرو در اين کشور در مقايسه با ديگر کشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا رشد قابل توجهي داشته باشد.

در حال حاضر شرکت ايران خودرو قادر به توليد سالانه حدود يک ميليون دستگاه خودرو است و سابقه توليد خودروهاي خارجي را در خط مونتاژ خود دارد که به نخستين روزهاي ورود پيکان به بازار خودروي ايران باز مي گردد ؛ خودرويي که شرکت تالبوت وابسته به گروه روتس انگليس آن را طراحي کرده بود.

تقاضا براي خودروهاي ارزان قيمت در ايران در سال‌هاي اخير رو به افزايش گذاشته است به ويژه آنکه خودروسازان داخلي مي کوشند تا ميان قيمت و کيفيت خودروهاي مدل پايين و در حد متوسط در نتيجه تحريم ها توازن ايجاد کنند.

شرکت هاي خودروسازي در نشست اخير خود با سازمان حمايت از مصرف کنندگان از افزايش قيمت خودروي پرايد خبر دادند ؛ خودرويي که بيشترين ميزان فروش را در بازار ايران دارد و پليس آن را خودرويي غيرايمن و علت اصلي مرگ و مير در سوانح جاده اي اين کشور مي داند.

روزنامه اصلاح طلب شرق به نقل از اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور در همايش بين المللي صنعت خودروي ايران که اول دسامبر در برج ميلاد برگزار شد اعلام کرد صنعت خودرو شاخص مهمي براي رفاه مردم و پيشرفت جامعه است.

وي افزود ايران نيم قرن در صنعت خودروسازي سابقه دارد و اين صنعت جايگاه مهمي را در اقتصاد کشور به خود اختصاص داده است.

اگرچه گفتگوهاي دوجانبه در برج ميلاد تهران در پشت درهاي بسته برگزار شد ، مطبوعات ايران شرکت هاي خودروسازي پژو و رنو را پيروز اين مذاکرات اعلام کردند.

هر دو شرکت پيشتر با شرکت ايران خودرو همکاري داشته اند اما سال ۲۰۱۲ از بيم تحريم هاي آمريکا فعاليت خود را در اين کشور متوقف کردند.

توقف فعاليت اين شرکت ها که بيش از نيمي از قطعات خودروهاي ايران را تامين مي کردند موجب کاهش جدي عرضه خودرو در بازار ايران شد و قيمت خودروهاي خارجي صفر و دست دوم را در اين کشور تحت تاثير قرار داد.

ديگر شرکت خودروسازي خارجي که براي ورود به بازار ايران رقابت مي کند شرکت جنرال موتورز است.

بنا بر گزارشي که روزنامه فرانسوي فيگارو ماه گذشته منتشر کرد شرکت جنرال موتورز که به تازگي بسته کمک هاي اقتصادي را دريافت کرده ، از دو سال گذشته سعي در جلب توجه شرکت ايران خودرو داشته است.

در حالي که اين شرکت از بيش از سه دهه گذشته در بازار خودروي ايران فعاليت نداشته است احتمالا به سرمايه گذاري در زمينه حضور تاريخي خود در بازار ايران ، کاهش بهاي سوخت و شناخته شدن خودروهاي آمريکايي در اين کشور اميدوار است.
انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcbz5ba.rhb0fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما