تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۹
صدای ملایم سشوار و جاروبرقی باعث قطع گریه در بعضی کودکان مبتلا به ...
نوزادانی که با جاروبرقی آرام می شوند به این بیماری مبتلا هستند
نوزادانی که با جاروبرقی آرام می شوند به این بیماری مبتلا هستند
به گزارش عصر هامون،صدای ملایم سشوار و جاروبرقی باعث قطع گریه در بعضی کودکان مبتلا به کولیک می‌شود شاید این صداها با یادآوری خاطره صداهای درون رحم و دوره جنینی باعث آرامش کودک شود.

خلیل فریور متخصص کودکان و نوزادان  گفت: کولیک نوعی دل‌درد است که تکرار می‌شود و معمولاً برای آن علت خاصی نمی‌توان پیدا کرد. علت کولیک مشخص نیست ولی یکی از دلایل شایع گریه در شیرخواران است.


فریور در خصوص نشانه‌های کولیک افزود: کولیک اغلب در هنگام شب و بین ساعتهای ۶ تا۱۰ شروع می‌شود. کودک مبتلا به دل‌درد ناشی از کولیک، در طول روز کاملاً خوب بوده و گرسنه هم نیست. گریه این کودکان در عصرها به طور ناگهانی شروع می‌شود و با قرمزی صورت و جیغ‌های شدیدهمراه است. کودک پایش را به سمت شکم جمع می‌کند و دستش معمولاً حالت گره شده و مشت کرده دارد.



وی ادامه داد: بطور کلی اگر گریه‌ای بیشتر از ۳ ساعت طول بکشد و بیشتر از ۳بار در هفته تکرار شود در حالی‌که رشد شیرخوار خوب باشد و علت دیگری پیدا نشود ممکن است به علت کولیک باشد.



این متخصص تصریح کرد: معمولاً کولیک بعد از ۳ هفتگی(۲۱روزگی) شروع می‌شود و تا ۳ ماهگی هم ادامه دارد. کودکان نارس که زودتر از موعد به دنیا آمده‌اند در سنین بالاتری مبتلا به کولیک می‌شوند.



وی در پایان اظهارداشت: هوای آلوده بویژه دود سیگار علاوه بر این که می‌تواند باعث ابتلای کودک به عفونت تنفسی شود. موجب تحریک نوزاد مبتلا به کولیک نیز می‌شود پس از کشیدن سیگار در حضور همه کودکان به ویژه کودکان مبتلا به کولیک باید خودداری کرد.
انتهای پیام/۴۳۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdccooq0.2bqm08laa2.html
منبع : شهر خبر
نام شما
آدرس ايميل شما