یکی از زنان سوری که قربانی "جهاد نکاح" شده می گوید: تروریستهائی که سر و روی خود را پوشانده بودند و پیدا بود که از خارج به سوریه آمده اند، زنان را به نوبت به عقد در میآوردند و "عده" طلاق را که یک حکم شرعی است رعایت نمیکردند.
سخنان زن قربانی "جهاد نکاح"
5 مرداد 1392 ساعت 20:55
یکی از زنان سوری که قربانی "جهاد نکاح" شده می گوید: تروریستهائی که سر و روی خود را پوشانده بودند و پیدا بود که از خارج به سوریه آمده اند، زنان را به نوبت به عقد در میآوردند و "عده" طلاق را که یک حکم شرعی است رعایت نمیکردند.
به گزارش عصر هامن به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا ، مجله آمریکایی "کانتر پانچ" شرح حال یکی از زنان سوری که قربانی فتوای جهاد نکاح شده را بیان کرده است. این مجله در ابتدا به توصیف حال این زن قبل از پذیرش انجام مصاحبه پرداخته و نوشته است که وی با اکراه و به شرط آنکه این مصاحبه باید در مکانی عمومی صورت گیرد، انجام مصاحبه را قبول کرده است.
در این مجله آمده است که این زن دمشقی (با نام مستعار لینا) لباسی معمولی به تن داشته، پالتویی بلند پوشیده بوده و موهای سر وی کاملاً پوشیده بود. وی زنی مطلقه، دارای تقریباً ۴۰ سال سن است که سه فرزند دارد و حقوق کافی برای تأمین معیشت خانوادهاش نداشته است تا اینکه مردی تقریباً همسن وی به او پیشنهاد ازدواج میدهد. لینا به امید آنکه این ازدواج باعث بهبود شرایط زندگیاش شود، پیشنهاد وی را میپذیرد. این فرد از اهالی عین تروما در حومه شرقی دمشق بوده که تحت سیطره تروریستهای وهابی افراطی قرار دارد.
بنابر این گزارش، لینا با ورود به محل زندگی شوهر جدید احساس میکند که در شهر ارواح وارد شده است. چرا که در آنجا از آب و برق و آبادانی خبری نبود. وی در آنجا با مردانی برخورد کرد که گویا سوری نیستند. این افراد سر خود را پوشانده بودند، ساطور، چاقو و زنجیر به دست و لباسهای افغانی به تن داشتند.
وی همچنین در آنجا خودروهایی بدون پلاک دولتی و آمبولانسهایی متعلق به یکی از بیمارستانهای منطقه مشاهده کرد که معلوم بود آن را به سرقت بردهاند. لینا در آنجا احساس کرد که وی بر خلاف زنانی که سرا پا پوشیدهاند و دستان آنان نیز پوشیده است، لباسی بد حجاب بر تن دارد.
کانترپانچ در ادامه نوشت: لینا در عین تروما در پی گفتوگو با شوهرش در ایمان و اعتقادات خود تجدیدنظر می کند. وی فکر میکرد که اسلام در همین پوشش و ایمان فعلی خلاصه میشود اما در اثنای گفتوگو با شوهرش درمییابد که وی اسلامی نامفهوم، تیره و منحرف ارائه کرده است.
شوهر لینا به وی میگوید که شیوخ ساکن این شهرک از اهالی منطقه خواستهاند که به جهاد بپردازند. وی میگوید جهاد دارای چند بعد است. گاهی جهاد با سلاح و مال است و گاهی نیز در صورت نیاز جهاد با نکاح است. در این جهاد فرد میتواند با تمامی بیوهزنانی که شوهران خود را در نبردها از دست دادهاند، ازدواج کند! در جهاد نکاح، مرد می تواند با چهار زن ازدواج کند و بعد از اندک زمانی آنها را طلاق دهد تا دیگری با آنان ازدواج کند. همچنین زن مطلقه باید با بیش از چند مرد ازدواج کند و این فرایند باید مدام تکرار شود!
لینا پس از شنیدن گفته های شوهرش، از زمان "عِده" سؤال میکند. این زمان حدود چهار ماه است که در طی این مدت، زن بیوه و مطلقه به دلیل اینکه احتمال دارد از شوهر پیشینش باردار باشد، نمیتواند با مرد دیگری ازدواج کند. شوهرش در پاسخ وی با تندی گفت: «مفتی ما در این زمینه فتوا داده است!»
کد مطلب: 4829