تاریخ انتشار :شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۸
معاون سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان:

استان سیستان وبلوچستان نگین صنایع معدنی کشور است

معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان نگین صنایع معدنی در ایران است که تاکنون آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
استان سیستان وبلوچستان نگین صنایع معدنی کشور است
استان سیستان وبلوچستان نگین صنایع معدنی کشور است
به گزارش عصر هامون به نقل از چهاربهاران، داوود شهرکی در نخستین کنگره بین‎المللی تخصصی علوم زمین در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی چابهار با حضور میهمانان از چندین کشور خارجی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان نگین صنایع معدنی در ایران است که تاکنون آن طور که در شأن و جایگاه آن بوده مورد توجه قرار نگرفته است.
وی از کشف ۲۶ محدوده جدید معدنی در سیستان و بلوچستان طی سال‌ جاری خبر داد و تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۰ تن مواد معدنی از معادن استان استخراج می‌شود.
شهرکی ادامه داد: این استان در بخش ذخایر فلزی، تیتانیوم، منیزیم و طلا وضعیت مطلوبی دارد.
شهرکی گفت: با کمک بخش خصوصی توانسته‌ایم در سال‌های اخیر اکتشافات و استخراج زیاد مواد معدنی را در استان شاهد باشیم.
وی عنوان کرد: برای پنج سال آینده و توسعه معادن استان برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای انجام شده است.
معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت و معدن استان بیان کرد: همانطور که در خیلی از عرصه ها کشور توانسته فعالیتش را فراتر از محدوده خود دنبال کند، از جمله بحث فضا فعالیت های برون مرزی ، موشکی و ماهواره و در بخش مطالعات معدنی و زمین شناسی این قابلیت در کشور ما وجود دارد که به مباحث جدیدی از جمله منابع، معادن ، بستر ها و پتانسیل های جدید در مناطق بپردازیم که شاید خیلی از کشورها از قبل وارد این مباحث شده و از آنها استفاده می کنند بنابراین،این موضوع  بستر مشترکی است که همه کشورها می توانند از این استعداد و پتانسیل های دریایی و آبهای آزاد استفاده کنند .
شهرکی یادآور شد: معدن «طلا» در سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری قرار داشته و امروز می‌توان گفت ایرانشهر قطب طلای ایران خواهد شد، تحقق این مهم نیازمند حمایت و برنامه‌ریزی هدفمندی است.
معاون معادن استان اظهار داشت: این همایش کمک می کند که اطلاعات بیشتری در اختیار متخصصین ، دانشجویان و محققین  قرار داده شود و اهمیت این قضیه برای همه مسئولین شفاف و روشن تر شود.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcgqy9t.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما