کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاه دولت به حل مشکل هامون باید فرا منطقه‌ای باشد

6 اسفند 1392 ساعت 14:11

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه دولت به حل مشکل هامون فرامنطقه ای باشد و باید احیای تالاب هامون را از دید بین المللی نگریست.


به گزارش عصر هامون به نقل از خبرنیمروز،علی اوسط هاشمی افزود: باید از روش‌هایی که می‌تواند آلودگی هوا در منطقه را مدیریت کرده و از توسعه آن بکاهد استفاده شود.

وی بیان کرد: آلودگی هوای سیستان به ۸۰ برابر استاندارد‌های جهانی رسیده که این شرایط هوایی غیر قابل قبول است.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: سلامت انسانی و امنیت روانی باید اولویت نخست احیای تالاب هامون باشد.

هاشمی تصریح کرد: بخشی از آنچه بر سر تالاب هامون آمده، ناشی از سوءمدیریت ها بوده و مدیران باید بر عملکرد گذشته خود انتقاد پذیر باشند.

وی افزود: مدیران باید به تالاب هامون  نگاه بحرانی داشته باشند، زیرا اثرات خشکسالی از زلزله کمتر نیست و باید تدبیری اندیشیده شود و با استفاده از ایده ها و ظرفیت های موجود ضمن فراهم کردن شرایط برای زیست کم آسیب؛ جلوی کوچ مردم گرفته شده و نسبت به ایجاد مشاغل جایگزین نیز اقدامات لازم انجام شود.

استاندار گفت: عبور کردن از کنار سلامت مردمی قابل قبول نیست و این مسئله موضع فعالی را می‌طلبد و باید برخورد با این مسئله به گونه‌ای باشد که گویی هر روز در این منطقه زلزله‌ای بزرگ رخ داده و نگاه هم باید در همین راستا اورژانسی باشد.

وی تاکید کرد: برای دستیابی به هوای پاک و سالم باید گروه ویژه‌ای از سازمان محیط زیست کشور و جهاد کشاورزی به استان سفر کنند و عزمی ملی در این خصوص شکل گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: ایجاد مشاغل جایگزین و نجات دام زابل و فراهم آوردن شرایط مساعد زندگی از اولویت های کاری است و در این راستا باید از ردیف های ملی سازمان محیط زیست و وزارت نیرو نیز بهره گرفت.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 49203

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/49203/نگاه-دولت-حل-مشکل-هامون-باید-فرا-منطقه-ای-باشد

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir