تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۲۳
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به انتشار گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در کشورمان توسط آمریکا تاکید کرد: دولت آمریکا در موضعی نیست که دیگران را در حوزه حقوق بشر موعظه کند.
وزارت خارجه ایران: آمریکا در موضعی نیست که دیگران را در حوزه حقوق بشر موعظه کند
وزارت خارجه ایران: آمریکا در موضعی نیست که دیگران را در حوزه حقوق بشر موعظه کند
به گزارش عصر هامون، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به انتشار گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در کشورمان توسط وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد: دولت آمریکا در موضعی نیست که دیگران را در حوزه حقوق بشر موعظه کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان آمده است: افکار عمومی بین‌المللی، دولت آمریکا را به‌عنوان نماد دخالت گسترده در حوزه خصوصی افراد، نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در زندان‌های ابوغریب، بگرام و گوانتانامو و جلوگیری از مجازات عاملان این جنایات، بازداشت خودسرانه و شکنجه افراد در شبکه زندان‌های مخفی آمریکا از جمله در اروپا، قتل صدها زن و کودک بی‌گناه به‌وسیله هواپیماهای بدون سرنشین، حمایت‌های همه جانبه از اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و اعمال مشابه می‌شناسد. در این شرایط، دولت آمریکا در موضعی نیست که دیگران را در حوزه حقوق بشر موعظه کند.

این بیانیه می‌افزاید: گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در مورد ایران عموما براساس داده‌های بی‌اساس گروه‌های معاند علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه شده و در جهت مقاصد سیاسی دولت آمریکا تنظیم شده است. جمهوری اسلامی ایران معتقد است توسل ابزاری به حقوق بشر، مصداق عینی تضعیف مبانی و ارزشمند این حوزه انسانی خواهد بود.

این بیانیه در پایان تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس پایبندی به قانون اساسی و قوانین عادی و معاهدات بین‌المللی و هم‌چنین تعهدات دینی و اعتقادی خود در راستای توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطح ملی و بین‌المللی گام برداشته است و در عمل نیز خود را متعهد به رعایت این موازین می‌داند. اقدامات و تعاملات مثبت جمهوری اسلامی ایران با نظام حقوق بشری ملل متحد و نهادهای بین‌المللی مبین تصمیم کشور به تداوم همکاری‌هاست.

انتهای پیام/ ۴۰۳۰ https://www.asrehamoon.ir/vdciyra5.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما