کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی

حمایت از سرمایه گذاران داخلی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است

25 اسفند 1392 ساعت 9:37

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از سرمایه گذاران داخلی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است و می توان اقتصاد مقاومتی را در فضایی مناسب پدیداورد.


به گزارش عصر هامون ، حمیدرضاپشنگ ریگی با اشاره به اینکه اجرای مولفه های دهگانه اقتصادمقاومتی مدنظررهبری سبب نمایان شدن ثمرات مثبت آن درزندگی مردم میگردد،  در گفت وگو با تفتان ما اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاران داخلی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است و می توان اقتصاد مقاومتی را در فضایی مناسب پدیداورد.
وی افزود: توسعه هدفمند صادرات و راهبردهای دقیق در کیفی سازی محصولات و تولیدات رقابت پذیر، رکن حیاتی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
نماینده مردم شهرستان خاش درمجلس افزود: اقتصاد مقاومتی مبحث و شیوه ای ارزشمند و نو در عرصه تجارت تلقی می شود که سیاست و چهارچوب های آن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شده است.
وی اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی از روحیه استقلال طلبی و استکبار ستیزی نظام و ملت سرافراز ایران اسلامی برآمده و می تواند الگویی برای دیگر کشورهای جهان باشد.
پشنگ ریگی با تاکیدبرشعاری نبودن اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه زیرساخت تفکری اجرایی بوده که باید در مقام عمل بتواند اقتصاد را از یک اقتصاد دولتی به یک اقتصاد خصوصی و مقاومتی دارای اعتدال، ثبات، متعهد و قابل اعتماد تبدیل کند.
وی افزود: تحقق اهداف حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری با درک و بینش صحیح از زوایا و ارکان اقتصادی و داشتن برنامه های کارامد در باروری توانمندی بومی و علمی گره خورده و برآیند آن تولید ثروت و ارتقای جایگاه ایران در جهان با بن مایه های صادراتی قوی است.
عضو کمیسیون عمران مجلس اسلامی بیان کرد: مفاد مختلف منشور اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه بر فرصت سازی برای سرمایه های انسانی و فعال سازی امکانات علمی و مالی، خدمات دانش بنیان، رقابت پذیر کردن اقتصاد، ترسیم علمی زنجیره تولید، پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، گسترش و تسهیل روند صادرات، توسعه مناطق ویژه اقتصادی و راهبردهای عمیق و علمی است که تمامی بخشهای جامعه باید در تحقق آن بکوشند.
وی افزود:مردم باید وارد میدان شده و در تحقق این مهم آستین های همت را بالا بزنند و دولت وظیفه فراهم نمودن زمینه های این مشارکت را برعهده دارد.
این کارشناس مدیریت دولتی بیان داشت : حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوری مثبت در این منشور مهم با تسهیل مقررات و گسترش مشوق های لازم، گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت و زیرساخت های مورد نیاز، تشویق سرمایه گذاری خارجی برای صادرات، برنامه ریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی، شکل دهی بازارهای جدید، و تنوع بخشی پیوند های اقتصادی با کشورها به ویژه با کشورهای منطقه، استفاده از ساز و کار مبادلات برای تسهیل مبادلات در صورت نیاز و ایجاد ثبات رویه و مقررات در مورد صادرات با هدف گسترش پایدار سهم ایران در بازارهای خارجی هدفگذاری شده که باید شیوه های عملیاتی آن به درستی تدوین و اجرائی شود.
ناصر شهنوازی کارشناس حوزه اقتصادی خبرگزاری تفتان ما و استاد دانشگاه در ادامه قتصاد مقاومتی را نیاز امروز کشور در هرزمان عنوان کرد واظهار داشت:برای اینکه بتوانیم با استکبارجهانی مقابله کنیم و پاسخ دندان شکنی به آنها بدهیم باید بحث اقتصاد مقاومتی را در سرلوحه کارهای خود قراردهیم.
انتهای پیام/9031


کد مطلب: 50028

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/50028/حمایت-سرمایه-گذاران-داخلی-زمینه-ساز-تحقق-اقتصاد-مقاومتی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir