ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> جزئیاتی جدید از سرنوشت شمشیر باز ربوده شده و گروهبان دانائی فر | عصر هامون
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۰
وزیر اطلاعات گفت:وضعیت شمشیرباز تیم ملی که در سیستان و بلوچستان توسط اشرار ربوده شده در دست بررسی است.
جزئیاتی از سرنوشت شمشیر باز ربوده شده و گروهبان "دانائی فر"
جزئیاتی از سرنوشت شمشیر باز ربوده شده و گروهبان "دانائی فر"
به گزارش عصر هامون، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در حاشیه مراسم یادبود آیت‌الله شیخ‌مسلم ملکوتی در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیاتی از وضعیت شمشیر باز ربوده شده و "جمشید دانایی فر" اشاره کرد.

وزیر اطلاعات گفت: وضعیت حامد صداقتی شمشیرباز تیم ملی که در سیستان و بلوچستان توسط اشرار ربوده شده در دست بررسی است.
وی همچنین درباره آخرین وضعیت جمشید دانایی‌فر مرزبان ربوده شده تصریح کرد: وضعیت وی مشخص نیست و در دست بررسی است.
وی با اشاره به سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در سفر استانی رئیس‌جمهور به استان سیستان و بلوچستان بحث امنیت این منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین علوی در سفر خود به سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصر هامون تاکید کرده بود:پیگیری ها در خصوص "گروهبان دانایی فر" تا کنون لحظه ای متوقف نشده است و همچنان این پیگیری ها تا حصول نتیجه ادامه دارد.

تلاش مسئولان محلی برای سرنوشت ربوده شدگان

آنچه از مصاحبه رسانه ها با مسئولین برداشت می شود، بیانگر این است که تلاش‌های مسوولان محلی و امنیتی استان سیستا‌ن‌وبلوچستان برای نجات عضو سابق تیم‌ملی ‌شمشیربازی ایران و دوستش که چهارشنبه هفته پیش ربوده‌ شدند، همچنان ادامه دارد.اما هنوز کسی پاسخ قطعی از سرنوشت "دانائی فر" نمی دهد.
حامد صداقتی (عضو سابق تیم‌ملی شمشیربازی) و مهدی حسینی چهارشنبه‌شب توسط اشرار منطقه خاش ربوده ‌شدند و محمدعلی غفاری دیگرهمراه این دو نیز به ضرب گلوله به قتل رسید.

انگیزه ای شخصی برای ربودن دو گروگان وجود ندارد
غنینان، یکی از اقوام حامد صداقتی که به‌نمایندگی از خانواده او پیگیر پرونده است، گفته است:  به دعوت کمیسیون امنیت ملی به مجلس رفتم و جلسه‌ای نیز در این خصوص داشتیم.
در این جلسه متوجه‌ شدم تلاش‌های زیادی را برای پیداکردن حامد و دوستش آغاز کرده‌اند. مطابق اطلاعاتی که به‌دست اعضای کمیسیون رسیده ‌است خوشبختانه هنوز دو جوان ربوده‌شده را از مرز خارج نکرده‌اند به همین دلیل هم کنترل‌های شدیدی در مرزها حاکم است و از آنجایی که مسوولان تقریبا به یقین رسیده‌اند که بچه‌ها همچنان داخل خاک ایران هستند از مسوولان محلی و ریش‌سفیدان درخواست کمک کرده‌اند تا برای آزادی این دو جوان تلاش کنند.

وی درباره احتمال وجود انگیزه شخصی در این ماجرا گفته است: این خبر اصلا درست نیست چون بچه‌ها تا شب قبل از حادثه در چابهار بودند و بعد برای رفتن به سمت زاهدان حرکت کردند.
وی خاطر نشان می کند در این چندساعت چه انگیزه شخصی‌ای می‌تواند به وجود بیاید که باعث آدم‌ربایی و قتل شود؟ چنین جنایتی باید انگیزه‌ای بسیار قوی ‌داشته‌ باشد که این انگیزه در چندساعت به‌وجود نمی‌آید.
اعضای کمیسیون امنیت ملی هم بر اساس اطلاعاتی که داشتند گفتند که انگیزه شخصی در میان نیست. وی درباره یافته‌های پلیس می گوید: «فرضیه‌ای که برای پلیس مطرح است، تلاش برای خارج‌کردن این دو جوان از مرز و رساندن آنها به دست گروهک‌هاست.
پلیس معتقد است احتمالا اشرار منطقه برای دریافت پول از گروهک‌های معاند این جوانان را ربوده و بعد از دریافت پول آنها را خارج از مرز ایران تحویل گروهک‌ها می‌دهند.»

نتیجه سرنخ های جدید به زودی اعلام می شود
در همین حال محمدرضا محسنی‌ثانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به کسب سرنخ‌های جدید از ربایش شمشیرباز ایرانی در استان سیستان‌وبلوچستان اشاره کرد و گفت: پیگیری‌ها برای تعیین وضعیت ربوده‌شدگان ادامه دارد.
وی گفت: در چندروز اخیر پیگیری‌های گسترده‌ای برای تعیین وضعیت حامد صداقتی و مهدی حسینی انجام شد و منتظر جمع‌بندی اطلاعات و رسیدن به نتیجه مشخصی در این رابطه هستیم.
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchvknm.23niqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

بیگ بیگ
اگه این هم چند وقت دیگه به فراموشی سپرده نشد حالا می بینی
حبیب
جالبه علوی فقط میگه. درحال بررسی هستیم .. شعار ندهید مرد عمل باشید
هومن
یادمان باشد که جایگاه این قهرمان ملی کمتر از سربازان مرزبان نیست من تعجب میکنم که کمپین های زیادی برای ازادی مرزبانان شکل گرفت واین شایسته مرزبانان ما بود ایا وقت ان نیست که باز هم برای این سرباز وطن مردم از تلاش هایشان دریغ نکنن ما یک حامد صداقتی داریم