کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مانور ترکیبی هلال احمر در سیب وسوران برگزار شد

28 ارديبهشت 1393 ساعت 9:10

مانورمحوری امدادونجات به منظور افزایش آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران استان درسیب وسوران برگزارشد.


به گزارش عصر هامون به نقل از سیب و سوران،همزمان با هفته هلال احمر و با هدف ایجاد آمادگی و ارتقای توان نیروهای امدادی،مانور ترکیبی زلزله، آتش سوزی و امداد جاده ای با مشارکت شهرستان های سیب وسوران ،سراوان و مهرستان و با حضور۱۶۶نفر از نیروهای امدادی و درحوزه های نجات از کوهستان،ارتفاعات،امدادهوایی و اطفاءحریق،کمک های اولیه و امدادهوایی با حضور معاون امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان،مدیر عامل جمیعت هلال احمر سیستان و بلوچستان و مسئولین شهرستان سیب وسوران در دهستان سیب و در محل قلعه سیب برگزارشد.
در این مانور،عملیات نجات، امداد رسانی زمینی، هوایی به وسیله امدادگران هلال احمر استان انجام و در این مانور عملیات راپل از قلعه تاریخی سب توسط چند نفر از امدادگران برای تمرین انتقال مجروحان از ارتفاعات و ساختمان های چند طبقه اجرا شد.
همچنین در این مانور علاوه بر یک فروند بالگرد امداد هوایی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، از تجهیزات خودرویی امدادی نیز استفاده شد و نیروهای امدادی با انفجارهای شبیه سازی شده و نصب چادر در رابطه با انتقال مجروحان آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.
معاون امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت:این مانور به منظور ارتقاء آمادگی نیروهای هلال احمر و دستگاه های زیربط برای کنترل بلایای طبیعی و غیرطبیعی برگزار شد.این مانورها وسیله مناسبی برای ارتقاء توانمندی نیروها و آمادگی برای مواجه شدن باشرایط غیرعادی می باشد.
مدیر عامل جمیعت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰۳هزار نفر در استان تحت آموزش های هلال احمر قرار گرفتند افزود:نیروهای هلال احمر باید همانند سربازان ارتش درشرایط عادی نیز همیشه آمادگی لازم را برای مواجه شدن با حوادث داشته باشند.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 52904

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/52904/مانور-ترکیبی-هلال-احمر-سیب-وسوران-برگزار

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir