تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱
فرماندار خاش گفت: کوره داران آجر خاش حق بالابردن قیمت این محصول را نداشته و درصورت افزایش با متخلفین برخورد می شود.
فرماندار خاش: کوره داران حق افزایش قیمت ندارند/ در صورت تکرر تخلف از شهر های دیگر آجر وارد می کنیم
فرماندار خاش: کوره داران حق افزایش قیمت ندارند/ در صورت تکرر تخلف از شهر های دیگر آجر وارد می کنیم
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، تعدادی از شهروندان خاش ضمن ابراز گلایه از افزایش قیمت اجر در این شهرستان به پایگاه خبری تفتان ما خواستار پیگیری این موضوع شدند.
اعتصاب کوره داران آجر خاش جهت افزایش قیمت ها
چندی پیش کوره داران آجر خاش جهت مخالفت با عدم اجازه بالا بردن قیمت تولیدات و نیز هزینه حمل و نقل توسط دولت، اعتصاب و به کارگران دستور دادند که دست از کار بکشند.
قیمت هرده تن آجر مصوب نرخ دولتی در شهر خاش ۴۵۰ هزارتومان بوده که کوره داران آجری در خاش طی روزهای گذشته با این محصول را با قیمت 600 هزار تومان در هر ده تن بار به فروش می رساندند.
کوره داران خاش حق افزایش قیمت ندارند/ با متخلفین برخورد می شود
محمد اکبر چاکرزهی فرماندار شهرستان خاش در این خصوص اظهار داشت: طی بررسی هایی که در چند روز گذشته در خصوص افزایش قیمت آجر در در این شهرستان انجام دادیم در این خصوص به مسئولان این اداره تذکر و مطرح شد که نرخ جدید تولیدات و کرایه حمل باید بصورت انجام کار دقیق و بررسی کارشناسانه تعیین ،ابلاغ و به اجرا برسد.
وی ادامه داد: متاسفانه در ماههای اخیر که طرح هدفمندی به اجرا در آمده و نیز در سال جاری از بابت بالارفتن نرخ پرشتاب تولیدات صنعتی فشارزیادی به مردم وارد آمده است لذا اداره صنعت و معدن خاش باید اقدامات کنترلی و نظارت مستمر و جدی در امورات مردمی داشته باشد زیرا این مسائل به زندگی مردم ارتباط دارد و فشارزیادی از بابت تخلفات صنفی به مردم تحمیل میگردد.
نماینده عالی دولت در خاش گفت: درصورت تعطیلی کوره ها و هرگونه تخلف در افزایش قیمتها جریمه های میلیونی در انتظار متخلفان است.
در صورت تکرر تخلف از شهر های دیگر آجر وارد می کنیم
وی ادامه داد: در صورت تخلف دولت برای تامین نیاز شهرستان آجر را از شهرهای اطراف خریداری، حمل و بارگیری می نماید و فعالیت کوره داران خاش راکد و خود آنها متضرر می گردند.
چاکرزهی با اشاره به این مطلب که کورده داران تا اوایل تیرماه حق بالا بردن قیمت را ندارند، افزود : جلسه ای پیرامون حل هرچه سریعتر مشکلات کوره داران برگزار شده که در این جلسه مصوبات خوبی جهت کاهش قیمت آجر و تعیین قیمت ثابت درنظر گرفته شده است .
فرماندار خاش در پایان تاکید کرد : مالکان کوره ها و رانندگان خودروهای حمل آجر بدون هماهنگی مسئولان حق بالا بردن قیمت محصولات تولیدی و نیز بالا بردن قیمت حمل و نقل و کرایه را ندارند.
به گزارش تفتان ما ، براساس این گزارش بسیاری از کوره داران و رانندگان از محل فروش آجر پول های زیادی کسب کرده اند، بطوری که هر ده تن بار آجر یک کامیون در شهر خاش بین ۴۷۰ تا۵۰۰ و در شهرهای سراوان و میرجاوه بین ۶۰۰ تا۸۰۰ هزارتومانی به فروش می رسید همچنین درشهرستان خاش بیش از۱۸  واحدتولیدی آجرپزی فعال وجود دارد.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcd9z0k.yt0sz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما