کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سید باقر حسینی در گفت و گو با عصرهامون؛

رئیس دانشگاه زابل توان اداره دانشگاه را ندارد/ پروژه های عمرانی دانشگاه زابل تعطیل شده است

7 خرداد 1393 ساعت 14:23

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: ریاست دانشگاه زابل توان اداره دانشگاه را ندارد و چون توانایی مدیریتی ندارد وارد مسائل حاشیه ای می شود.


سید باقر حسینی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی عصر هامون در خصوص تذکر خود به وزیر علوم در مورد ریاست دانشگاه زابل گفت: اخیراً اقداماتی در دانشگاه زابل انجام می گیرد و صحبتی از طرف رئیس دانشگاه در خصوص تخریب نمایندگان سیستان مطرح می شود، اینگونه جهت گیریها مغراضانه و خلاف قانون است.
وی ادامه داد: در وظایف ریاست دانشگاه نیست که در مورد نمایندگان مجلس اظهار نظر نماید، ریاست دانشگاه زابل بجای مشخص کردن تبدیل وضعیت کارمندان قدیمی از افرادی جدید که وابسته به مدیریت دانشگاه و مجموعه عوامل وابسته به شخص ریاست دانشگاه است را به کارگیری کرده است.
این مسئول با اشاره به رکود پروژه های عمرانی دانشگاه زابل در زمان ریاست دکتر اوکاتی اشاره کرد و ادامه داد: همانطور که شاهد هستیم از زمانی که دکتر اوکاتی جایگزین  دکتر قنبری ریاست سابق دانشگاه زابل شده است تبعیض هایی در دانشگاه زابل صورت گرفته است و اکثر پروژه های عمرانی در دانشگاه زابل با کندی پیش می رود.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که ریاست دانشگاه زابل امورات اداری دانشگاه را به هیچ وجه پیگیری نمی کند، اذعان داشت: بنابر گفته معاونت اداری و مالی سابق وزارت علوم رئیس دانشگاه زابل شخصاً موارد مربوط به دانشگاه را پیگیری نمی کند، و افراد رده های پایین را جهت پیگیری این موارد مامور می کند.
این مسئول خاطر نشان کرد: بحث مربوط به چاه نیمه ها را رها کردند، بخش قابل توجهی از درختان آن منطقه خشک شده است ، و این بی تفاوتی نسبت به چاه نیمه ها می رساند، حتی توسعه خود دانشگاه کاملا رها شده است و پروژ های این دانشگاه تعطیل شده است.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کار مفیدی از سوی ریاست دانشگاه در جهت عمران و آبادانی انجام نمی شود، ادامه داد: شنیده می شود رئیس دانشگاه هر اقدامی که از سمت نمایندگان سیستان جهت آبادانی منطقه انجام می شود تکذیب می کند، درحالی که وی حق دخالت در این موضوع و وارد شدن به این مباحث را ندارد.
وی تصریح کرد: ریاست دانشگاه زابل باید دانشگاه خود را اداره کند، اما متاسفانه توان اداره دانشگاه را ندارد و چون توانایی مدیریتی ندارد وارد مسائل حاشیه ای می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه بی تفاوتی های نسبت به توسعه و پیشرفت دانشگاه مشاهده می شود، خاطر نشان کرد: ریاست دانشگاه هم فعالیت های اقتصادی در زاهدان دارند و هم در دانشگاههای غیر انتفاعی زاهدان فعالیت می کند به همین دلیل کمتر وقت می کند به امورات دانشگاه زابل برسد.
وی در پایان گفت: ریاست دانشگاه شرح وظایف مشخص دارد، متاسفانه رئیس دانشگاه زابل حواشی سیاسی زیادی دارد و جلسات متعددی را برای افرادی خاص برگزار می کند که این قانوناً خلاف است.

انتهای پیام/ 7250


کد مطلب: 53638

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/53638/رئیس-دانشگاه-زابل-توان-اداره-ندارد-پروژه-های-عمرانی-تعطیل-شده

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir