کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید آیت الله سیستانی بر وحدت ملی ضد داعش/ شمارش معکوس برای آغاز عملیات ارتش در موصل و تکریت

شبکه خبر , 31 خرداد 1393 ساعت 10:09

آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق تاکید کرد فراخوان وی مبنی بر پیوستن به نیروهای امنیتی، تمام شهروندان عراقی را در برمی گیرد و شامل طایفه خاصی نمی شود.


به گزارش سرويس بين الملل عصر هامون، نماینده آیت الله سیستانی و خطیب نماز جمعه شهر کربلا به نقل از مرجعیت گفت:مرجعیت معتقد است اگر تمام قشرهای ملت عراق به رویارویی با این گروه تکفیری داعش نپردازد و این گروه را ازعراق بیرون نکند، فردا پشیمان خواهد شد که در آن صورت پشیمانی سودی ندارد.

همزمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگو با نوری مالکی نخست وزیر عراق  بر حمایت کامل مسکو از بغداد برای مقابله با حمله تکفیری ها تاکید کرد. پوتین گفت: فعالیت افراطیون که درگیری در خاک سوریه را هدایت می کنند حالت فرا ملی به خود گرفته و تهدیدی برای کل منطقه به حساب می آید.
فرانسوا اولاند و باراک اوباما روسای جمهوری فرانسه و آمریکا هم تلفنی درباره عراق گفتگو کردند.
همزمان با فراخوان نوری المالکی و فتوای مراجع عظام عراق مبنی بر بسیج مردم این کشور برای جهاد علیه  تروریست های داعش متجاوز به کشورشان ، برخی رسانه های منطقه و غرب به همراه مقامات این کشورها در پی تضعیف تلاش نوری المالکی نخست وزیر عراق  برای ایجاد وحدت در این کشور علیه دشمنان هستند.
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان با بیان اینکه مشکل عراق راه حل نظامی ندارد خواستار به کارگیری فرایندی سیاسی برای حل این مشکل شد.
وی بار دیگر درخواست دولت آمریکا از عراق برای تشکیل دولتی فراگیر متشکل از سنی‌ها، کردها و شیعیان را مطرح کرد.
از عراق خبر می رسد عملیات گسترده نظامی طی ساعات آینده ضد داعش در موصل و تکریت آغاز می شود. نیروهای امنیتی عراق نیز موفق شدند معاون سرکرده داعش در الانبار را به هلاکت برسانند.

عملیات ارتشعراق

حملاتارتشعراق ضدداعش
همچنین حمله تروریست های مسلح داعش به پالایشگاه بیجی در استان صلاح الدین عراق دفع شد.منابع امنیتی عراق از کشته شدن ۳۰ تروریست در حمله هوایی روز جمعه ارتش به نزدیکی پالایشگاه بیجی واقع در شمال تکریت خبر دادند.

کشته شدن  عناصر داعش
 در این حمله همچنین مقادیر زیادی از تجهیرات آنها منهدم شد.
گفتنی است که منطقه بیجی که یکی از بزرگترین پالایشگاه های عراق را در خود جای دارد تحت کنترل نیروهای امنیتی و ارتش قرار دارد.
"احمد الکنانی"، نماینده ائتلاف دولت قانون عراق روز جمعه تأکید کرد که تروریست های داعش از آنچه ما برای آنها آماده کرده ایم، غافلگیر خواهند شد و پایان عمر آنها در سرزمین عراق خواهد بود.
تروریست های داعش هفته گذشته بخش هایی از شمال عراق را به تصرف خود درآورده و تهدید به تجزیه این کشور کردند اما ارتش عراق در مقابله با این تروریست ها، صدها نفر از آنان را به هلاکت رسانده است.
نیروهای گروه تروریستی داعش در پیشروی های اخیر درشمال ومرکز عراق، مرتکب جنایت های بی سابقه ای شده اند.

انتهای پیام/ 4030


کد مطلب: 54952

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/54952/تاکید-آیت-الله-سیستانی-وحدت-ملی-ضد-داعش-شمارش-معکوس-آغاز-عملیات-ارتش-موصل-تکریت

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir