کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرورش ماهی درکنار کار کشاورزی یکی از روش های استفاده بهینه از منابع آبی است

18 تير 1393 ساعت 11:48

مدیر شیلات شهرستان هیرمند گفت: پرورش ماهی درکنار کار کشاورزی یکی از روش های استفاده بهینه از منابع آبی است که ضمن اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانواده کشاورز، موجب غنی سازی آب کشاورزی و افزایش محصولات زراعی و باغی خواهد شد.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از ندای هیرمند، حیدری مدیر شیلات شهرستان هیرمند گفت: پرورش ماهی درکنار کار کشاورزی یکی از روش های استفاده بهینه از منابع آبی است که ضمن اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانواده کشاورز، موجب غنی سازی آب کشاورزی و افزایش محصولات زراعی و باغی خواهد شد.
وی از جمله مزایای پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی را، غنی سازی آب خروجی از استخر در جهت رفع نیازهای زیستی گیاهان عنوان و خاطرنشان کرد: نتیجه این اقدام، افزایش محصولات کشاورزی با کیفیت بهتر خواهد بود.
این مقام مسئول ادامه داد : در شرایطی که خشکسالی درشهرستان هیرمند به عنوان یک عامل بازدارنده شغل ترقی می گردد ایجاد استخرهای دو منظوره کشاورزی به منظور پرورش ماهی برای امر اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان این خطه به سایر مناطق جایگاه کلیدی را به خود اختصاص داده است.
حیدری افزود: آبزی پروری ضمن اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانوارهای کشاورز می تواند بسیاری از هزینه های جانبی را نیز جبران کند.
مدیر شیلات هیرمند گفت : مزیت مهم دیگر، تولید و ورود گوشت ماهی ، به عنوان غذای سلامتی،در سبد غذایی خانوار عشایری و روستایی است، امروزه، مصرف سرانه آبزیان، یکی از شاخص های مهم جهانی در توسعه کشورها به شمار می رود.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 55909

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/55909/پرورش-ماهی-درکنار-کار-کشاورزی-یکی-روش-های-استفاده-بهینه-منابع-آبی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir