کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نشست جوانان با استاندار مطرح شد;

افکار متحجرانه مانع حضور زنان بلوچ در جامعه است/درگیری های قومی و طایفه ای در استان رایج است

مهر , 20 تير 1393 ساعت 15:40

در نخستین نشست هم اندیشی جوانان با استاندار جمعی از نمایندگان فعال جوان دیدگاه ها و مشکلات پیش روی خود را با استاندار در میان گذاشتند.


به گزارش عصرهامون، در نخستین نشست هم اندیشی جوانان با استاندار که شامگاه پنجشنبه با حضور جمع کثیری از جوانان، پژوهشگران، مشاوران فرماندارن و ورزشکاران در محل تالار اجتماعات خاتم استانداری برگزار شد نمایندگان فعال جوان دیدگاه ها و مشکلات پیش روی خود را با استاندار در میان گذاشتند.

نماینده انجمن های اسلامی سیستان و بلوچستان در این نشست اظهار داشت: جوانان استان پتانسیل بسیار مناسبی برای کمک و رهایی از وضعیت موجود هستند به شرط اینکه به آنها اعتماد شود.

سحر سرگلزایی بیان داشت: محور های بسیار مهم و قابلیت های ارزشمندی از جمله گردشگری، باستان شناسی، معماری، نجوم، انرژی های نو و سایر قابلیت هایی که در عرصه بین المللی طرفداران زیادی دارد در استان وجود دارد که با بها دادن به جوانان و بهره گیری از آنها می توان از این قابلیت ها برای نقش آفرینی در عرصه ملی استفاده کرد.

فرهنگسراها از وجود جوانان خالی است

وی افزود: سیستان و بلوچستان تاکنون در برپایی کنفرانس های ملی از جمله کنفرانس صوفی برای رصد آسمان و با حضور منجمان کشور های خارجی موفق بوده است و همین موضوع نشان دهنده این است که حتی آسمان این استان قابلیت ثروت زایی دارد اما برای تداوم این راه کافی است به فعالان جوان استان اعتماد کرد و حمایت بیشتری را از آنها مبذول داشت.

وی افزود: در شهر زاهدان ساختمان های زیادی با عنوان فرهنگسرا احداث شده است اما متاسفانه از وجود جوانان خالی است و لذا باید در راستای پرنگ سازی نقش جوانان همکاری بیشتری با سمن ها و انجمن ها شکل گیرد.

نماینده احزاب سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه جوانان نقش مهمی در کاهش خشونت عیان جامعه می توانند ایفا کنند افزود: خشونت موجود در استان به نفع مردم نیست و موجب آسیب به سرمایه های اجتماعی می شود.

شهریار حسین بر اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در استان باید به طور جدی به آن پرداخته شود خشونت پنهان و بر علیه کودکان و زنان است که باید به منظور رفع آن به طور جدی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی بیان داشت: متاسفانه تنبیه بدنی در آموزش و پررش و مدارس استان رایج است و باید در این راستا و در این روش تربیتی اشتباه تجدید نظر کرد.

وی درگیری های قبیله ای و قومی را یکی دیگر از خشونت های رایج در استان دانست و افزود: در این راستا پیشنها می شود با اقدامات فرهنگی و جذب جوانان طوایف استان از این ظرفیت برای کاهش درگیری ها و خشونت ها بهره گرفت.

بانوان بلوچ به دامان جمهوری اسلامی پناه آوره اند

نماینده جوانان شهرستان دلگان نیز در این مراسم با بیان اینکه بانوان بلوچ نیازمند حمایت بوده و باید مشکلات آنها دیده و رفع شود افزود: گرمای بالای 50 درجه، محدودیت شبکه های تلویزیونی، اعتیاد و نبود امکانات ورزشی تنها بخشی از مشکلات بانوان بلوچ در این شهرستان است.

فاطمه عیسایی با بیان اینکه مشکلات بانوان بلوچ ناشناخته مانده است اظهار داشت: زنان بلوچ در گذشته نابرابری های بسیاری دیده و تحمل کرده اند و در حال حاضر به منظور رفع این محرومیت ها به دامان جمهوری اسلامی ایران پناه آورده اند.

وی ابراز داشت: متاسفانه افکار متحجرانه از حضور بانوان بلوچ در جامعه و فعالیت های اجتماعی جلوگیری می کند و اجازه حضور آنها در عرصه های اجتماعی را نمی دهد.

وی افزود: توجه به استقلال، تحصیل، ایجاد روحیه امید و خودباوری و به ویژه هنر اصیل سوزن دوزی باید مورد توجه جدی و حمایت مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام /9031


کد مطلب: 56088

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/56088/افکار-متحجرانه-مانع-حضور-زنان-بلوچ-جامعه-درگیری-های-قومی-طایفه-استان-رایج

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir