کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شمار شهدای غزه ۱۷۰تن/ گلوله باران صور لبنان و جولان سوریه

شبکه خبر , 23 تير 1393 ساعت 9:08

پس از شهادت دو فلسطینی در حملات هوایی یکشنبه شب ارتش رژیم صهیونیستی به خان یونس در جنوب نوار غزه ، شمار شهدای فلسطینی در نوار غزه به ۱۷۰ تن رسید .


به گزارش سرويس بين الملل عصر هامون، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: در حمله هوایی دیشب  رژیم صهیونیستی به خانه ای در شهر خان یونس " موسی معمر " 60 ساله و پسر 23 ساله اش به شهادت رسیدند .

شمار شهدای غزه به 170 نفر رسید

اشرف القدره همچنین گفت: در حملات هوایی دیشب رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از جمله شهرک های بیت لاهیا ، جبالیا و بیت حانون در شمال غزه  دست کم پنج فلسطینی زخمی شدند.
دور جدید حملات  هوایی،  توپخانه ای و دریایی  ارتش اسرائیل به نوار غزه از سه شنبه گذشته آغاز شد .

 حملات هوایی دیشب رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه

در این حال گردان قسام اعلام کرد محل موشک های حامل کلاهک هسته ای رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است. شبکه المیادین نیز گزارش داد: گردان قسام اعلام کرد روز گذشته پایگاهی نظامی را هدف قرار داده است که در آن موشک های حامل کلاهک هسته ای وجود داشته است. همچنین گردان قسام پایگاه نظامی " تسیلم " متعلق به نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را با ده موشک گراد هدف قرار داد. دست کم 13 صهیونیست در حملات موشکی گردان های قسام به جنوب فلسطین اشغالی زخمی شدند .

گردان قسام اعلام کرد محل موشک های حامل کلاهک هسته ای رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.
همزمان جنگنده های رژیم صهیونیستی جنوب لبنان را نیز بمباران کردند. شبکه المنار در خصوص اوضاع وادی العزیه و زبقین گزارش داد: بالگردهای رژیم صهیونیستی در مقابل این منطقه در پروازند، توپخانه این رژیم در حال گلوله باران منطقه است و گلوله های منور بصورت دائم در آسمان شلیک می شوند. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی چندین موشک به خاک سوریه شلیک کرد.شبکه المیادین گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی چندین موشک به خاک سوریه شلیک کرد. این حمله موشکی در پاسخ به اصابت موشک به جولان اشغالی صورت گرفته است.ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون 42 هزار نفر از نیروهای احتیاط خود را آماده کرده است. کابینه رژیم صهیونیستی فراخواندن 48 هزار نفر از نیروهای احتیاط را تصویب کرده بود.

رژیم صهیونیستی چند نماینده پارلمان فلسطین را بازداشت کرد
همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نظامیان صهیونیست با حمله به خانه شماری از
نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین در کرانه باختری آنها را بازداشت کردند .

شبکه الاقصی گزارش داد: نظامیان صهیونیست به منازل فتحی قرعاوی، ریاض رداد، ابوجحیشه و نایف الرجوب نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین در کرانه باختری حمله کرده و آنها را بازداشت کردند.این در شرایطی است که جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران مناطق البریج و النصیرات در مرکز نوار غزه ادامه می دهند.
همزمان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان ملل و جامعه بین المللی برای کمک به غزه و حمایت ازمردم این منطقه درخواست کمک کرد.
محمود عباس در نامه ای از بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد برای محافظت بین المللی از غزه کمک خواست.

محمود عباس در نامه ای از بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد برای محافظت بین المللی از غزه کمک خواست.

ابومازن نامه خود را به "  رابرت سری " نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه که در رام الله به دیدار محمود عباس رفته بود  تحویل داد و خواهان واکنش و پاسخ فوری بان کی مون در این زمینه شد.

همزمان گزارش ها از شکست ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به اهداف نظامی فلسطینیان حکایت دارد . معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی نتوانسته است حتی یکی از سکوهای پرتاب موشک گروه های مقاومت یا گارگاه های ساخت این موشک ها را هدف قرار دهد.
زیاد النخاله در گفتگو با شبکه المیادین افزود: اسراییل دشمن تاریخی ماست و ما در جنگ با آن خط قرمزی نمی شناسیم.

به گفته منابع مطلع، کمیته کمک رسانی اتحادیه پزشکان عرب سومین محموله کمک های بشردوستانه خود را برای مردم بی دفاع غزه ارسال کرده است .کمک های ارسالی اتحادیه پزشکان عرب به غزه شامل تجهیزات پزشکی،‌ دارو و تجهیزات عمل جراحی و دیگر مایحتاج فلسطینیان غزه می شود.


انتهای پیام/ 4030


کد مطلب: 56294

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/56294/شمار-شهدای-غزه-۱۷۰تن-گلوله-باران-صور-لبنان-جولان-سوریه

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir