تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
گرد و غبار 9 برابر بیشتر از حد مجاز

سیستان برای دومین روز تعطیل شد

بر اثر شدت آلایندگی هوا و کاهش شدید دید در سیستان از سوی فرمانداری ویژه زابل ادارات و مراکز دولتی این شهرستان برای دومین روز متوالی نیز تعطیل شد.
سیستان برای دومین روز تعطیل شد
سیستان برای دومین روز تعطیل شد
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از اوشیدا؛ بر اثر شدت آلایندگی هوا و کاهش شدید دید در سیستان از سوی فرمانداری ویژه زابل ادارات و مراکز دولتی این شهرستان برای دومین روز متوالی نیز تعطیل شد.
سرعت وزش باد در سیستان بیش از 90 کیلومتر گزارش می شود و مردم روزه دار این خطه از ایران اسلامی علاوه بر تحمل گرمای طاقات فرسا از هجوم بی امان طوفانهای گرد و خاک نیز در امان نبوده و در هر ماه بطور تقریبی چندین مرتبه طوفانهای شدید به همراه ریزگردها هوای سیستان را مسموم می کند.
شرایط رفت و آمد برای شهروندان شهری و خصوصا روستائیان ساکن این منطقه بسیار دشوار است و اغلب صدمات جبران ناپذیری به سلامت و زندگی مردم این خطه وارد می شود.
بسیاری از افراد سالخورده و کودکان در معرض شدیدترین آسیب ها ی تنفسی و گوارشی هستند و چه بسا با اوج شدت آلایندگی هوا ، آب آشامیدنی مردم نیز در معرض ناسالمی قرار می گیرد.
پس از خشکسالیهای 16 ساله در منطقه سیستان،به علت نبود آب و سرسبزی طوفانهای 120 روزه با تبدیل شدن به بیش از 180 روزه زندگی مردم را تبدیل به تلی از خاک نموده است و بسیاری از خانه ها در برخی از روستاها به زیر خاک رفتند و گلوی پیرمرد و پیرزن سیستان از خشکی به شماره افتاده است و هرروز بر آمار مبتلایان به سل در این منطقه رو به افزایش است.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcb8sbs.rhb0spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

وحید
برای ما جای سوال است که چگونه آب "چاه‌نیمه‌ها” سیستان تا زاهدان که ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد پمپاژ می‌شود؛ ولی مسئولان توان تأمین آب روستاها و شهرهای خود سیستان را ندارند؟ به نظر می‌رسد که مردم زاهدان نسبت به مردم سیستان از اولویت بیشتری برخوردار هستند. آب "چاه‌نیمه‌ها” زیاد است تا حدی که حتی می‌توان آب کشاورزی سیستان را از این طریق تأمین کرد؛ حال اینکه ما حتی آب شرب هم نداریم. مسئولان باید در این زمینه به مردم پاسخگو باشند.چرا روستاههای شهرستان هیرمند آب ندارد ما دوشب هست که از وضعیت بدی برخوردار هستیم ما مسلمان وساکن ایران نیستیم تافته جدا بافته هستیم ما را تحریم آب هم می کنند مسئولان
سیستانی
اگر نمایندگان لطف می کردند در چنین روزها چند نفر از مسئولین کشوری را به منطقه می اوردند و به مدت نیم ساعت رو به شمال در منطقه نیاتک نگه می داشتند خیلی خوب می شد تا می فهمیدند صحبت کردن در اتاقهای محل کارشان تا عمل چقدر فاصله است ما از نمایندگان دفاع از حق کارمندان در رابطه با حق مناطق محروم-مرزی-ریزگرد نمی خواهیم.گرچند بعید می دانم این کار هم ازشون بر بیاد.من هر چه دارم با خودم فکر می کنم در این دو سه سال که از فعالیت نمایندگان گرامی میگذرد چه امتیازاتی را برای منطقه گرفته اند .اگر از همشهری های گرامی کسی میداند به ما هم بگه تا در جریان باشیم و از نمایندگان محترممان تشکر کنیم.