کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آستانه استیضاح وزیر علوم صورت گرفت:

کرنش خانم نماینده در برابر فشارها/ پشت پرده پس گیری امضای دکتر عالی چیست؟

28 مرداد 1393 ساعت 15:16

حلیمه عالی در یک قدمی استیضاح وزیر علوم تحت فشار در یک تغییر موضع ناگهانی امضای خود را پس گرفت.


به گزارش سرویس سیاسی عصرهامون ، همزمان با اعلام امضای دو نماینده استان ذیل نامه استیضاح وزیر علوم موج عظیمی از فشارها توسط صاحبان قدرت و رسانه های اصلاح طلب در استان علیه این دو نماینده صورت گرفت.
حلیمه عالی و حسینعلی شهریاری تنها نمایندگان سیستان و بلوچستان از 51 امضاء کننده استیضاح فرجی دانا می باشند که از ابتدای اعلام نام این نمایندگان ، توسط گروه های تندرو و افراطی اصلاح طلب تحت فشار قرار گرفته اند که در نتیجه این فشار ها و در تغییر موضعی ناگهانی شاهد چرخش 180 درجه دکتر عالی نماینده مردم سیستان و پس گرفتن امضا در یک قدمی استیضاح می باشیم.
امضای دکتر عالی که می توانست به عنوان یک برگ برنده به صورت مستقیم در پیشرفت علمی استان نقش داشته باشد، با وعده هایی که وظیفه مسلم وزارت علوم در قبال این استان است می سوزد.
روابط عمومی دفتر دکتر عالی در اطلاعیه ای به عصرهامون علت بازپس گیری امضای دکتر عالی را شروط ذیل عنوان نمود:
1-افزایش سرانه بودجه دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم
2-افزایش جذب نیرو بومی مورد نیاز دانشگاه اهم از کادر و استاد
3-تعیین تکلیف وضعیت دبیرستان دانشگاه زابل که بصورت غیرانتفاعی در آمده است که با سیاست نخبه پروری در مناطق محروم مغایرت دارد
4-تجهیز و آماده سازی ارتقا سطح علمی دانشگاه های سیستان
5-تخصیص بودجه پژوهشی برای دانشگاه زابل بخصوص در بحث تالاب وریز گردها
6-افزایش جذب دانشجو در رشته های تخصصی دانشگاه های منطقه مطابق با سیاست های اشتغال زایی منطقه ورفع محرومیت زدایی.
برخی فعالان دانشگاهی استان معتقند این شروط در حالی توسط خانم نماینده به قیمت عقب نشینی از استیضاح مطرح شده که در واقع وظیفه مسلم وزارت علوم در قبال تمامی دانشگاه های استان است و این بندها جزء برنامه پیشرفت هر دانشگاهی می باشد.
این فعالین دانشگاهی بیان داشتند ماجرا به اینجا ختم نمی شود و تلاش های پشت پرده برخی افراطیون اصلاح طلب برای تثبیت جایگاه خود سبب شده تا به هر وسیله ای نظر نمایندگان استان را در جهت منافع خود تغییر دهند.
در همین راستا علیرضا رضوانی که ریاست فعلی دانشگاه سیستان و بلوچستان را برعهده دارد در حالی سنگ حمایت از وزیر را به سینه میزند که عمر ریاست وی در این دانشگاه به پایان رسیده و تعیین جایگزین وی در دستور کار وزارت علوم و تحقیقات و فناوری می باشد.
همچنین چندی پیش علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی-اجتماعی استانداری در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون از جابجایی قریب الوقوع ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان خبر داده بود که این حمایت رئیس دانشگاه را میتوان آخرین تقلای وی برای ماندن بر منصب ریاست برشمرد.

انتهای پیام/9507


کد مطلب: 58451

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/58451/کرنش-خانم-نماینده-برابر-فشارها-پشت-پرده-گیری-امضای-دکتر-عالی-چیست

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir