تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
سرکنسول پاکستان در زاهدان با حضور در دفتر پایگاه خبری عصر هامون ضمن بازدید از بخش های مختلف این پایگاه خبری با برخی مدیران، سردبیران و خبرنگاران دیدار و گفت و گو کرد.
ایران و پاکستان هر دو قربانی تروریست هستند/ امام خمینی (ره) الگوی تمام آزادگان جهان است/ امنیت در گرو توسعه روابط فرهنگی ایران و پاکستان
به گزارش  سرویس بین الملل عصر هامون، طاهر محمود قریشی سرکنسول پاکستان در شهر زاهدان در بازدید از دفتر پایگاه خبری عصر هامون با بیان اینکه بعد از حدود 3 سال حضور در ایران برای نخستین بار است که در یک رسانه حاضر می شود ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم این نقطه سرآغار ارتباطات بیشتر بین دو طرف باشد.
وی با ابراز خوشحالی از حضور در ایران به عنوان سرکنسول پاکستان، اظهار داشت: ایران کشور مقتدری در دنیا است که بسیاری از شاخص های آن اعم از امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در منطقه و جهان سرآمد است.

ایران کشوری با تمدن کهن است
وی ادامه داد: ایران کشوری با تمدن و فرهنگ بسیار غنی است و در جهان نمونه و بی مانند است شاعران و فرهنگ ایران در دنیا شناخته شده و بی نظیر هستند، در مدت حضورم در ایران شهرهای شیراز، اصفهان و مشهد را دیده ام و بسیار مورد توجه من قرار گرفت.
سرکنسول پاکستان در زاهدان ادامه داد: در ایران خانواده بنده احساس غربت نمی کنند و با مردم ایران به خصوص زاهدان احساس همبستگی می کنیم.
سرکنسول پاکستان در زاهدان با اشاره به هم مرز بودن دو کشور و نزدیک بودن آداب و رسوم و فرهنگ مردم ایران و پاکستان بیان داشت: بعد از استقلال پاکستان در سال 1974 جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که پاکستان را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک را با این کشور آغاز کرد.
قریشی به متن سرود ملی جمهوری اسلامی پاکستان اشاره کرد و تصریح کرد: اکثریت قریب به اتفاق کلمات سرود ملی پاکستان از کلمات فارسی تشکیل شده است و روابط دوستی و برادری بین ایران و پاکستان محکم و استوار است و کسی نمی تواند خللی به این روابط حسنه وارد کند.


امنیت در گرو توسعه روابط فرهنگی ایران و پاکستان

سرکنسول پاکستان ادامه داد: به هر میزان تعاملات فرهنگی بین دو کشور گسترش یابد ارتباط بین مناطق هم مرز افزایش می یابد و هر چه این مراودات بیشتر شود و فرهنگ دو کشور گسترش یابد مسلما در بلند مدت سوء تفاهم های پیش آمده نیز از بین خواهد رفت و زمینه را برای تقویت روابط دو جانبه افزایش می یابد و باعث ایجاد امنیت پایدار در منطقه می شود.
وی با بیان اینکه برای توسعه روابط دو کشور مکانیزم های مختلفی وجود دارد و دو طرف مایل به افزایش ارتباطات هستند، گفت: در همین راستا کمیسیون مشترک مرزی و کمیسیون تجارت مرزی چندی پیش در شهر کویته برگزار شد و در آن مفصل در مورد مسائل دو جانبه بحث و تبادل نظر شد و راهکارهای بیان شد، امیدواریم با برگزاری چنین نشست هایی موانع گسترش روابط دو کشور مرتفع شود.

حوادث تروریستی اخیر سراوان بشدت محکوم است
قریشی با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در شهرستان سراوان و شهادت چند نفر از پرسنل ناجا، بیان داشت: این اقدامات از طرف کشور پاکستان محکوم است و باید با افراد و گروهایی که امنیت کشورها را تهدید می کنند برخورد جدی شود.
وی ادامه داد: کشور پاکستان نیز ضربه خورده تروریست است و بیش از 40 هزار نفر در این کشور قربانی حملات تروریستی شده اند، فعالیت تروریستی در منطق هیچ کشور نمی گنجد.
سرکنسول پاکستان در زاهدان با بیان اینکه افراد و گروهایی نمی خواهند مرز مشترک بین دو کشور امن باشد، بیان داشت: افرادی از این ناامنی ها سود می برند و نمی توانند قبول کنند این منطقه پیشرفت کند.


27 مهر اولین سفر گروه موسیقی پاکستانی به ایران

وی با بیان اینکه حضور در پایگاه خبری عصر هامون را غنیمت می شمارم، اظهار داشت: سفارت پاکستان 27 مهر محفل موسیقی قوالی(سبک محلی پاکستان)را برگزار می کند و از همه مردم زاهدان دعوت می کنیم در این مراسم شرکت نمایند، و این اولین بار است که گروهی از پاکستان برای اجرای موسیقی به ایران سفر می کند و به اجرا می پردازد.
قریشی بیان داشت: در سفر اخیر دکتر جاوید الاقبال رئیس دانشگاه بلوچستان پاکستان به ایران ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان ملاقات داشتند و تفاهم های بین دو دانشگاه امضا شد و بر گسترش ارتباطات دانشگاهی دو کشور تاکید شد.

گسترس روابط اقتصادی در گرو افزایش بازارچه های مرزی است

وی با تاکید بر ایجاد بازارچه های مرزی بین دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی بین تجار ایرانی و پاکستانی تصریح کرد: در کمیسیون های مشترک این مورد مطرح شد و قرار شد در آینده ای نزدیک هیئت از پاکستان به ایران سفر کنند و راههای ایجاد و گسترش بازارچه های مرزی در نقاط هم مرز با استان سیستان و بلوچستان بررسی شود.
سرکنسول پاکستان در زاهدان ادامه داد: مرز میرجاوه – تفتان به دلیل بالا بودن حجم مبادلات از این نقطه برای دو کشور بسیار مساعد است و مد نظر قرار دارد که امید است در آینده ای نزدیک بازارچه های مرزی بیشتری در شهرهای سراوان و پیشین ایران دایر شود و مبادلات دو کشور گسترش یابد و از این طریق فعالیت های غیر قانونی و قاچاق نیز از بین برود.


امام خمینی (ره) الگوی تمام آزادگان جهان است
/عاملان حمله اخیر به زائران ایشان در پاکستان دستگیر شده اند
قریشی به اندیشه و افکار آزادی خواهانه امام خمینی(ره) در مبارزه با استکبار اشاره کرد و گفت: بنیان گذار جمهوری اسلامی در کشور پاکستان شناخته شده و مورد احترام گروههای مختلف مردم است و این بدلیل تفکرات ایشان در مبارزه با رژیم شاهنشاهی و شخصیت جهانی وی است که وی را به یک شخصیت جهانی بدل کرده است.
وی در ادامه بیان داشت: همه ساله از پاکستان زائران زیادی در سالروز ارتحال رهبر ایران به تهران سفر می کنند و این نشان دهنده ارادات مردم پاکستان به این شخصیت است.
سرکنسول پاکستان با اشاره به حادثه تروریستی امسال برای زائران پاکستانی هنگام برگشت از ایران اشاره کرد و گفت: در آن حادثه تروریستی تعداد زیادی زائر پاکستانی کشته و مجروح شدند که خوشبختانه عوامل این حادثه دستگیر و در اختیار مراجع مربوطه قرار دارند.

هیچ درخواست ویزای از سوی کنسول پاکستان رد نشده است
قریشی با بیان اینکه کنسولگری پاکستان سال 1949 در زاهدان بنا شده است، گفت: از همان زمان تا کنون خدمات کنسولی به مردم دو کشور ارائه شده است و کنسولگری پاکستان در 24 ساعت شبانه روز خدمات ارائه ویزا را به شهروندان ایرانی ارائه می دهد و سعی شده پروسه شرایط ویزا آسان و بدون دردسر انجام شود و تاکنون هیچ درخواست ویزایی از سوی کنسول پاکستان رد نشده است و بطور متوسط ، روزانه 45 ویزا در کنسول پاکستان برای ایرانیان صادر می شود.

کنفرانس صلح با حضور اندیشمندان و دانشگاهیان دو کشور برگزار شود

 طاهر محمود قریشی در خصوص برنامه های پیش روی کنسولگری پاکستان برای گسترش روابط دوجانبه گفت: در آینده ای نزدیک تصمیم بر این است کنفرانس صلح با حضور اندیشمندان و دانشگاهیان دو کشور برگزار شود.
سرکنسول پاکستان در زاهدان ادامه داد: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ، سبب می شود مردم دو کشور بیش از پیش با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر آشنا شوند.
وی افزود: مردم پاکستان علاقه خاصی به غذاهای ایرانی دارند و جوجه کباب و کباب کوبیده غذای مورد علاقه مردم است و در شهر اسلام آباد رستوران های زیادی وجود دارند که غذاهای ایرانی عرضه می کند و بسیار مورد اقبال مردم قرار دارند.
سرکنسول پاکستان در پایان این بازدید هدیه ای به عنوان یابود و تحکیم روابط از سوی کنسولگری پاکستان به پایگاه خبری عصر هامون اهداء کرد.

انتهای پیام/ 7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcf00dv.w6dxvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سعید
انشاا.. این دو کشور که قربانی تروریست هستند از این معضل نجات پیدا کنند.
دولت پاکستان با تروریست ها همدست هست و سیاست های عربستان را در منطقه دنبال و اجرا میکند یکی از نمونه های همدستی با عربستان شرکت وزیر دفاع و فرمانده ارتش و نیروی زمینی ارتش پاکستان در رزمایش مشترک با عربستان در خاک عربستان بود که اخیرا اتفاق افتاده شما میتونید این خبر را در اینترنت سرچ کنید؟