کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدل ایرانی پهپاد RQ 170 به پرواز درآمد/ فیلم پرواز به زودی منتشر خواهد شد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 19 آبان 1393 ساعت 12:13

فرمانده نیروی هوافضای سپاه از به پرواز درآمدن مدل ایرانی پهپاد RQ 170 خبر داد.


به گزارش سرويس سياسي عصر هامون، سردار "امیرعلی حاجی‌زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم سومین سالگرد شهادت شهید تهرانی مقدم و شهدای اقتدار موشکی سپاه در جمع خبرنگاران از به پرواز درآمدن مدل ایرانی و نهایی‌شده پهپاد RQ 170 خبر داد.

وی افزود: اگر زحمات شهید تهرانی‌مقدم نبود و او به تکالیف خود عمل نمی‌کرد شاهد اقتدار و امنیت نظام نبودیم و این اقتدار و امنیت مدیون شهداست.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: تهرانی‌مقدم به تکالیف خود از سوی ولایت فقیه عمل کرده و به دنبال اقتدار کشور بود و آتش پشتیبانی توپخانه تا برد 2 هزار کیلومتر را عملی و بومی کرد و اگر تهرانی‌مقدم درست عمل نمی‌کرد شاهد ذلت و ترکمانچای دیگری بودیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تصریح کرد: شهید تهرانی‌مقدم ایده‌های بسیاری داشت و ده‌ها پروژه را شروع کرده بود که بخشی از آن‌ها عملی شده مانند موشک‌های خلیج فارس، هرمز یک و هرمز 2 و پروژه‌های دیگری نیز هست که در حال بررسی است و در آینده انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ تهرانی‌مقدم مسئول تحقیقات بود و فقط شامل بخش موشکی نمی‌شد بلکه پروژه‌های بدون سرنشین، بالگردی، زمین به هوا و زمین به زمین را در دستور کار داشت.

سردار حاجی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد:‌ ما قول داده بودیم نیمه دوم سال مدل نهایی RQ170 ایرانی پروازی شود که این اتفاق افتاده و فیلم پرواز آن به زودی منتشر خواهد شد.
 
گفتنی است 3 سال پیش، سپاه پاسداران یک پهپاد RQ 170 متعلق به آمریکا را سالم به زمین نشانده و آن را مهندسی معکوس کرده است.

انتهای پیام/4030


کد مطلب: 61186

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/61186/مدل-ایرانی-پهپاد-rq-170-پرواز-درآمد-فیلم-زودی-منتشر-خواهد

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir