تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲
وظیفه شورای شهر نسبت به گذشته سنگین تر شده و شهروندان نسبت به این مسئله حساس شدند و برایشان قابل قبول نیست فردی که توسط خود شورای شهر انتخاب می شود جهت رفع دغدغه های زابل حمایت نشود.
شهرداری زابل در شوک بی شهرداری فرو رفت /شورای شهر با دقت بیشتری فرد اصلح را انتخاب کند
شهرداری زابل در شوک بی شهرداری فرو رفت /شورای شهر با دقت بیشتری فرد اصلح را انتخاب کند
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از اوشیدا، از آنجائیکه منطقه سیستان دارای مسائل و مشکلات عدیده ای ست می طلبد مردم و مسئولین با همیاری و همفکری فضای برای دوباره ساختن و آباد نمودن سیستان بیاندیشند .
همانطور که در کلام حضرت امام (ره) آمده است که مسئولین اول باید خدمتگزار مردم باشند و تعامل سازنده ی با اقشار مختلف جامعه اعم از نخبگان ،ریش سفیدان ،برگزیدگان علمی ،دانشگاهی و عامه مردم داشته باشند و در جهت پاسخگویی به رفع موانع و احتیاجات ضروری جامعه گامهای اساسی برداشته و در این راه از تمام ظرفیتهای جامعه استفاده نمایند.
آنچه که از شهرداری زابل در چند سال قبل در اذهان مردم باقی مانده است ،سازمانی ست که در سالهای گذشته بدلیل ناکارآمدی و عدم رضایت شهروندان از عملکرد نامطلوب نتوانسته به وظایف خود بخوبی عمل کند و مردم زابل با سپری کردن مدت زمانی با دغدغه ی شهری بدون شهردار ،بالاخره پس از کش و قوسهای فراوانی صاحب شهردار شدند که البته در دوران کوتاه مدت ریاست غلامعلی خمر شهردار اسبق زابل با تمام تلاشهای که وی در این یکسال برای بهبودی وضعیت شهرداری زابل انجام و با تمام دغدغه های در ساماندهی وضعیت شهری زابل از جمله فضای سازی معابر،فضای سبز،پیگیری حقوق معوقه کارگران زحمتکش شهرداری که در واقع آنچه که دیده می شد مهمترین دغدغه و اولویت کاری خمر بود که نشان از توجه به قشر زحمتکش کارگران که سالها از دیده شهروندان و مسئولین پنهان بود ،با همه این دغدغه های که خمر داشت اما بازهم دستهای مکر و حیله باعث شد کار آبادانی و بهبودی وضعیت شهرداری زابل پیشرفتی نسبت به گذشته نداشته باشد،حیله ها و نیرنگ های که باعث حال و روز امروز سیستان گردیده بود همچنان این دست ها گریبانگیر اوضاع وخیم سیستان است و تا معرض نابودی همچنان وجود دارد ،باید این دستهای مکر و حیله را از ریشه خشکاند ،آری با هم شدن و یکی شدن فکرها ، اندیشه ها برای آبادانی دوباره سیستان می تواند کار ساز باشد.
شاید اگر مشاورین و کارکنان شهرداری و حتی شورای شهر تعامل بیشتری جهت سازندگی وضعیت نابسامان شهرداری زابل داشتند از بار مشکلات شهرداری کمی کاسته می شد اما نه تنها مراوده و مشاوره ای نبود بلکه همچون مثال "چوب لای چرخ شهردار"چیزی بیش نبود و هر روز بار مشکلات شهرداری بیشتر شده و تمام نقص ها و کاستی ها از چشم شهردار دیده می شد و این همان اشتباه بزرگ ما سیستانیان است که اگر مشکل و نقصی پیش بیایید آن را تنها از چشم مسئول خاص دیده و دیگر هیچ..
پس از یک سال از ریاست غلامعلی خمر بر شهرداری زابل می گذشت که دوباره شهرداری زابل در شوک بی شهرداری فرو رفت و باز به سر خط مشکلات گذشته برگشتیم . از نخبگان و تحصیلکرده های شورای شهر زابل با توانایی ها و استعدادهای که در آنها موج می زند انتظار می رود که در انتخاب شهردار و واگذاری مسئولیتی خطیر به وی دقت و اهتمام ویژه داشته باشند و همواره در کنار شهردار به عنوان مشاورین و دلسوزانی کوشا همیار و همراه باشند .
وظیفه شورای شهر نسبت به گذشته سنگین تر شده و شهروندان نسبت به این مسئله حساس شدند و برایشان قابل قبول نیست فردی که توسط خود شورای شهر انتخاب می شود ،در یک راستا در جهت برون رفت از مشکلات گام بردارند.
شورای شهر باید فردی اصلح از بین نامزدهای فعلی شهرداری زابل را به عنوان شهردار انتخاب نماید که همچون خمر دستخوش حوادث ساختگی برخی از افراد نشده تا در کمال آرامش و اقتدار گام های سازنده ای برای برون رفت از مشکلات شهرداری زابل برداشته شود.
در ادامه این گزارش برخی از شهروندان نظراتی در خصوص ویژگیها و خصوصیات مورد پسند برای یک شهردار را بیان نمودند.
یکی از هموطنان در بخش نظرات سایت اوشیدا بیان داشت؛روحيه مشورت‌پذيري و استفاده از نظرات كارشناسان خبره و تكيه نكردن بر تصميمات متكبرانه شخصي در روحيات شهردار،نکته بسيارمهمی است که شهردار آینده باید به آن توجه نماید.
شهروند دیگری بیان نمود؛ شهردار نبايد از نظر جمعي و مشورت گروهي گريزان باشد و نبايد در كارها روحيه خودخواهي داشته باشد و باید به نظر متخصصان احترام بگذارد.
شهروند دیگری خطاب به شهردار آینده می افزاید؛انتقادپذير بودن آنهم در كنار نداشتن روحيه تطميع و تهدید براي شهردار يك نياز غيرقابل كتمان است، يك شهردار مناسب از انتقادها دلگير نمي‌شود بلكه از آنها استقبال مي‌كند تا مشكلات را حل كند.
از آنجائیکه مشکلات و چالشهای فراروی شهرداری زابل و منطقه سیستان بسیار است لذا مسئولین باید وضعیت اورژانسی و باتلاقی سیستان را در نظر گرفته و از نظرات کارشناسانه نخبگان و صاحب نظرانی که تلاش در جهت خدمت رسانی به سیستان را دارند توجه کرده و به آنها بهاء دهند.
قطعا شهردار آینده از مسائل و مشکلات شهرداری زابل آگاه بوده بنابراین برای حل این مسائل و دغدغه ها نیاز به همگرایی بوده و باید مسئولین ،بزرگان ،جامعه نخبه و پژوهشگر زابل و منطقه همگرا باشند و در کنار هم با تحمل نظرات یکدیگر ،فکرها و ایده های مثبت و راهگشایی را فراروی زابل و منطقه قرار دهند و بدانند سیستان نیاز به عمل و همفکری دلسوزان جامعه دارد و خود رای بودن مسئولین وضیعت وخیم سیستان را تنها وخیم تر می کند ،برای نجات و رفع مشکلات برادرانه و تعامل گرا عمل کنیم تا جامعه درخشانی برای آیندگان به ارمغان آوریم .
اعضای شورای شهر گرچه دارای سلایق و نظرات مختلف با افکاری متفاوت شورای یازده نفره شهر زابل را تشکیل داده اند باید سعی در ایجاد شرایط مناسب برای گزینه اصلح را ایجاد کنند و از سلایق شخصی دوری گزینند و تمام اهدافشان را در حل مشکلات و اوضاع نابسامان شهر و شهرداری لحاظ کنند.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdca06ni.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما