کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صبح امروز؛

پنجمین همایش خورشید ولایت در ایرانشهر برگزار شد

27 آذر 1393 ساعت 9:10

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تمبر یاد بود 28 آذر 56 در پنجمین همایش خورشید ولایت در ایرانشهر رونمایی می شود.


حجت الاسلام عباسعلی دانشی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی عصر هامون با بیان اینکه 28 آذر ماه در سیستان و بلوچستان یادآور یک رویداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: در سال 1356 مقام معظم رهبری به عنوان یکی از یاوران صدیق امام راحل و از پیشگامان نهضت اسلامی ایران به شهرستان ایرانشهر تبعید شدند که  اگر چه این رویداد تلخ بود اما مقدمه و سرآغازی برای پیوند عاطفی و ارزشمند بین مردم شهرستان ایرانشهر و مقام معظم رهبری شد.
وی با بیان اینکه 237 روز تبعید مقام معظم رهبری به شهرستان ایرانشهر طول کشید، ادامه داد: بعد از وقوع سیلی که آن سال اتفاق افتاد مردم ایرانشهر این روحانی مجاهد را در راس امدادرسانی‌ به سیل‌زدگان دیدند و این سبب تقویت ارتباط محکم و رابطه عاطفی عمیق بین آنها شد.
حجت الاسلام دانشی افزود: از پنج سال قبل همایش خورشید ولایت را به همین مناسبت در شهرستان ایرانشهر آغاز کردیم و امسال هم چون سال های گذشته این همایش با حضور علما، معتمدین، ائمه جمعه، ریش سفیدان، خانواده معظم شهدا ، مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم ایرانشهر برگزار می شود.
مدیر کل ارشاد اسلامی بیان کرد: سخنران کشوری مراسم پور محمدی وزیر دادگستری بودند که به دلایلی سفر ایشان کنسل شد.
وی بیان کرد: در حاشیه این همایش از تمبر یادبود 26 آذر ماه و پوستر نخستین همایش علمی پژوهشی ولایت رونمایی می شود.
حجت الاسلام دانشی تصریح کرد: فیلم مستند با عنوان 237 روز شرح این رویداد تاریخی در سالن‌های مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد روز 27 آذرماه جاری به نمایش گذاشته می‌شود.
انتهای پیام/9031


کد مطلب: 62553

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/62553/پنجمین-همایش-خورشید-ولایت-ایرانشهر-برگزار

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir