تاریخ انتشار :شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۶
بخش زایمان بیمارستان خاتم الانبیا زاهدان در حالی تا اطلاع ثانوی به دلیل کمبود نیروی متخصص تعطیل است که به ماهانه 200 زایمان در این بیمارستان انجام می شده است.
کمبود نیروی متخصص بخش زایمان بیمارستان خاتم الانبیاء زاهدان را تعطیل کرد/ میری: هیچ کدام از پرسنل بخش اخراج نشده اند
کمبود نیروی متخصص بخش زایمان بیمارستان خاتم الانبیاء زاهدان را تعطیل کرد/ میری: هیچ کدام از پرسنل بخش اخراج نشده اند
به گزارش خبرنگار درمان و سلامت عصر هامون، طی چند روز گذشته با تماس تلفنی برخی از همراهان بیمارانی که به بیمارستان خاتم الانبیاء زاهدان مراجعه کرده اما نتوانسته بودند برای زایمان دراین بیمارستان بستری شوند، با پایگاه خبری عصر هامون، مطلع شدیم بخش زایمان این بیمارستان به دلیل کمبود نیروی متخصص تعطیل شده است.
پس از این تماس ها برخی پرسنل بخش زایشگاه این بیمارستان در تماسی که با این پایگاه خبری داشتند با اشاره به اینکه شهر زاهدان دارای 2 بیمارستان آموزشی است، عنوان کردند: به دلیل بی کفایتی و تصمیمات نادرست مسئولین، بخش زایشگاه این بیمارستان به بهانه نبود پزشک متخصص با میانگین 200 زایمان در ماه بسته شد.
یکی از کارمندان این بخش ادامه داد: 27 آذر ماه امسال طی 4 الی 5 ساعت 25 نفر از پرسنل این بخش با وضعیت بدی از بخش زایشگاه بیرون رانده شدند.
این کارمند اضافه کرد: در شرایطی که کشور به سوی برنامه بلندمدت در زمینه افزایش جمعیت و ترویج زایمان طبیعی پیش میرود و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به این مهم ، چرا بایستی این زایشگاه در استان محروم زاهدان که شهروندان آن از کمبود امکانات پزشکی رنج می برند بسته شود.
کمبود نیروی متخصص داریم
در تماسی که پایگاه خبری عصر هامون جهت پیگیری موضوع با محمود رضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان داشت، وی گفت: زایشگاه بیمارستان خاتم به دلیل کمبود نیروی متخصص زنان به صورت موقت تعطیل شده است.
میری با بیان اینکه پیش از این در دو بیمارستان امام علی(ع) و خاتم الانبیاء متخصص زنان وجود داشته است اما به دلیل این که نیروی های بخش زایشگاه بیمارستان خاتم برای گذراندن دوره فلورشیت و روتیشن به خارج از استان مراجعت کرده اند ، گفت: در حال حاضر در بخش زایشگاه بیمارستان خاتم نیروی متخصص ندریم لذا مجبور شدیم به صورت موقت این بخش را تعطیل نماییم.
هیچ کدام از پرسنل بخش اخراج نشده اند
وی ادامه داد: هیچ یک از ماما های حاضر در این بخش اخراج نشده اند و در قسمت های دیگر به کار گیری می شوند تا نیروی متخصص برای بخش زایشگاه بیمارستان خاتم معرفی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه بیان کرد: در سال های اخیر دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ کمی و کیفی رشد خوبی داشته است اما در برخی از رشته ها نه تنها رشد نداشته بلکه پس رفت داشته ایم که یکی از این موارد بخش جراحی زنان است.
میری با بیان اینکه در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ما 3 متخصص زنان داریم که در بیمارستان امام علی مشغول به کار هستند، گفت: به دلیل کمبود نیروی متخصص زنان در بیمارستان خاتم ما نمی توانیم خدمات ارایه دهیم به این معنی که اگر نیروی متخصص وجود نداشته باشد و برای بیماری مشکل پیش آید یا بیمار بمیرد ما نمی توانیم پاسخگوی مردم و قانون باشیم به همین دلیل به صورت موقت بخش زایشگاه بیمارستان خاتم تعطیل شده است.
وی با اشاره به اینکه دو نفر از متخصصین نیز به دلیل غیبت های طولانی حکم اراج خورده اند ، افزود: به خاطر مردم استان ما حکم اخراج این متخصصین را لغو می کنیم تا بتوانند دوباره فعالیت نمایند و بخش را فعال نماییم.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcjvaem.uqe8xzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

hamid
متخصصان زنان و زایمان شهر زاهدان عبارتند از:
1- دکتر قصری 2- دکتر سپهری 3- دکتر کیخا 4- دکتر سارونه ریگی 5- دکتر عدالتیان 6- دکتر حری 7- دکتر کمالی پور 8- دکتر رجبی 9- دکتر تیموری 10- دکتر در بهشتی و...
تعداد مطب های متخصصان زنان و زایمان در زاهدان بالغ بر 20 مطب می باشد. این چه مدیریتی است که بنا به گفته رییس دانشگاه فقط 3 پزشک حاضر به همکاری با دانشگاه هستند و بقیه به هر دلیلی از همکاری سر باز می زنند. آیا راه حل یک مسئله، منحل کردن آن است؟؟؟!!! آقای میری بنجار، قطعا و یقینا اگر برای بیمار مشکلی پیش اید یا بمیرد شما پاسخگوی مردم و قانون و البته بالاتر از آن خداوند هستید.