ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> گفت‌وگو با بازیگری که زیباترین نقش را در اهدای عضو یافت | عصر هامون
تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۵
رضا توکلی هنرمند نام آشنای عرصه سینما و تلویزیون یکی از کسانی است که در این عرصه تلاش می‌کند و بزودی فیلمنامه‌ای در ارتباط با ایثار و گذشت و پیوند اعضا به رشته تحریر درخواهد آورد.
گفت‌وگو با بازیگری که زیباترین نقش را در اهدای عضو یافت
گفت‌وگو با بازیگری که زیباترین نقش را در اهدای عضو یافت
به گزارش سرويس اجتماعي عصر هامون، یعشق، معرفت و انسانیت سه رأس هرمی هستند که انسان را در جایگاهی قرار می‌دهد که اشرف مخلوقات می‌شود. عرصه زندگی نمایشی است که بازیگرانش هستیم.

در این نمایش کسانی که نقش ایثار و فداکاری را بخوبی ایفا می‌کنند همیشه در قلب مردم باقی خواهند ماند و یاد آنها جاودان خواهدشد. جشن نفس عرصه‌ای است تا با چشمان خود ببینیم، هنوز هستند انسان‌هایی که بزرگترین جلوه ایثار را بدون هیچ چشمداشتی به ثمر می‌نشانند.

رضا توکلی هنرمند نام آشنای عرصه سینما و تلویزیون یکی از کسانی است که در این عرصه تلاش می‌کند و بزودی فیلمنامه‌ای در ارتباط با ایثار و گذشت و پیوند اعضا به رشته تحریر درخواهد آورد. او در کارنامه حرفه ای‌اش در چند سریال تلویزیونی و فیلم‌ سینمایی نقش آفرینی کرده و از 5 سال قبل به عنوان سفیر زندگی نام خود را در فهرست عاشقان سلام به زندگی ثبت کرده‌است.

او با بیان اینکه خانواده‌های اهدا‌کننده عضو عشق، معرفت و انسانیت را بخوبی معنا می‌کنند، به گروه زندگی گفت: حس انساندوستی در وجود همه انسان‌ها نهادینه شده و همین حس است که انسان را به کارهایی وا می‌دارد که برای انجام دادن آن هیچ منتی نمی‌گذارد و توقعی ندارد.

انسانیت خصوصیت بارز انسان است و انسان به مراتب و درجاتی می‌رسد که نهایت آن عشق ورزی و بندگی است. عاطفه به معنای واقعی یعنی همان عشق و این چیزی است که ما سال‌ها در کشورمان ایران و در میان مردم فداکارمان شاهد آن هستیم؛ افرادی که وقتی پای نجات یک هموطن در میان باشد برای کمک به او از یکدیگر سبقت می‌گیرند. دیدن چهره مردمانی که همه ساله در جشن نفس گردهم جمع می‌شوند بسیار زیباست و من همیشه با تفکر به کسانی نگاه می‌کنم که سخت‌ترین تصمیم زندگی شان را گرفته‌اند.

آنها اعضای بدن عزیزانشان را به بیمارانی می‌بخشند که آنها را نمی‌شناسند و فقط به خاطر حس انساندوستی و نجات جان یک انسان دیگر که خداوند در سوره مائده به آن توصیه کرده است این کار را انجام می‌دهند. عبادت و بندگی، عشق ورزیدن، توجه به عواطف و حس انسان دوستی سه رأس هرمی هستند که انسان را به درجات عالی معنوی می‌رساند.

این کارگردان و بازیگرسینما ادامه داد: بارها از خودم پرسیده‌ام چیزی بالاتر از فداکاری وجود دارد؟ در زمان جنگ جوانان کم سن و سال برای دفاع از خاک وطن بدون‌آنکه هیچ چشمداشتی داشته باشند مقابل گلوله‌های دشمن سینه سپر کرده و از خاک کشور دفاع کردند، آنها هیچ توقعی از دیگران نداشتند. جوان 18 ساله‌ای که مملو از آرزو و عشق است وقتی پای دفاع از وطن پیش می‌آید سراز پا نمی‌شناسد و با رشادت‌های فراوان جان خویش را تقدیم دفاع از وطن می‌کند.

همه اینها برای ما صحنه‌های آشنایی است و بارها آن را از نزدیک دیده و شنیده ایم. توکلی با تأکید بر اینکه انسان به این دنیا نیامده که دست خالی از این دنیا برود، گفت: همان‌طور که خداوند فرموده انسان بیهوده آفریده نشده است. کسانی که اعضای بدن عزیزانشان را اهدا می‌کنند لطف الهی شامل حال آنها می‌شود و کسانی که با گرفتن عضوی به زندگی عادی برمی گردند باید بدانند که این لطف الهی است که شامل حال آنها شده و در حقیقت فرصت دوباره‌ای یافته‌اند که معنای عمیق‌تری از زندگی را درک کنند.

 وی افزود: 5 سال قبل این افتخار نصیب من شد تا به عنوان سفیر زندگی با مرکز پیوند اعضای دانشگاه شهید بهشتی فعالیت داشته باشم و افتخار می‌کنم که بتوانم گام کوچکی در این راه بردارم. جشن نفس برای ما یادآور این واقعیت است که هدیه دادن یک نفس یعنی بخشیدن یک زندگی به دیگران. وقتی قدر این نفس‌ها را می‌دانیم که نفس کشیدن برایمان سخت شده باشد. چند سال قبل وقتی از اتاق عمل جراحی به بخش منتقل شدم نفس عمیقی کشیدم، آنجا بود که فهمیدم همین یک نفس چه ارزش بالایی دارد.

 وی ادامه داد: چهره کسانی که اعضای بدن عزیزشان را اهدا کرده‌اند در مراسم جشن نفس دیدنی است. رضایتمندی در چهره آنها موج می‌زند و این همان چیزی است که ما سال‌ها تلاش می‌کنیم به آن برسیم. شاید بسیاری از ما از زندگی مان رضایت نداشته باشیم، ولی آنها با وجود از دست دادن عضوی از خانواده به خاطر بخشیدن اعضای او و هدیه کردن زندگی به بیماران نیازمند، رضایت کامل دارند. بیاییم عاشقانه به هم عشق بورزیم و اگر قرار است از این دنیا رخت بربندیم بهتر است یادگاری‌های باارزش از خود به جا بگذاریم و لبخند رضایت را بر لبان بیماران رنجور بنشانیم.

کارگردان فیلم سینمایی سگ‌های پوشالی از نگارش فیلمنامه‌ای در ارتباط با ایثار و گذشت خبر داد و گفت: ماجرای گذشت و فداکاری و اهدای عضو  مرا بارها به فکر انداخته است و می‌خواهم فیلمی با مضمون گذشت و فداکاری و اهدای عضو بسازم./ ایران

انتهاي پيام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcbz0b0.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما