کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهر ماه صورت می گیرد؛

افتتاح اولین دانشکده میراث فرهنگی در جنوب شرق کشور

30 ارديبهشت 1394 ساعت 7:46

مدیر کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: اول مهر ماه دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی در زاهدان افتتاح می شود.


کامبیز مشتاق گوهری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر عصر هامون با بیان این مطلب اظهار داشت: با افتتاح این دانشگاه نیروی انسانی کارآمد در بخش میراث فرهنگی آموزش دیده می شوند و سرانجام در قالب بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد فعالیت خواهند کرد.

جذب راوی آثار تاریخی در سیستان و بلوچستان
وی تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور انجمن خیرین میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان در هفته جاری تشکیل می‌شود تا شاهد افزایش مشارکت علاقمندان، داوطلبان و سرمایه‌گذاران در حوزه میراث فرهنگی باشیم و آنها نیز اداره کل میراث فرهنگی را در راستای کاوش، مرمت، پژوهش و نگهداری از آثار و بناهای تاریخی کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان با تاکید بر اینکه حجم آثار تاریخی به جا مانده از پیشینیان در ‌ایران اسلامی و سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است و مرمت و کاوش و حفظ و حراست از آنها به تنهایی از عهده میراث فرهنگی خارج است، افزود: همکاری، حمایت و اعتبار بخش خصوصی و خیران می‌تواند در این حوزه بسیار به ما کمک کند.
گوهری بیان کرد: یکی از کارهای این انجمن ها تربیت نیروهای مربوطه در حوزه میراث فرهنگی و آثار تاریخی است که پس از آموزش این افراد توسط بخش خصوصی به کار گیری می شوند.
انتهای پیام/903
 


کد مطلب: 68051

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/68051/افتتاح-اولین-دانشکده-میراث-فرهنگی-جنوب-شرق-کشور

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir